Την απόσυρση του σχεδίου του υπουργείου Παιδείας για το σύστημα 15.000 προσλήψεων την επόμενη τριετία ζήτησαν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί και φοιτητές που συμμετείχαν στο συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της Αθήνας.
Πορεία προς Μαξίμου και επεισόδια
Με δηλωμένη την πρόθεση να συναντήσουν τον πρωθυπουργό, οι διαδηλωτές ξεκίνησαν μετά τις 13:00 από τα Προπύλαια προς το Μέγαρο Μαξίμου.
Ωστόσο, στη διασταύρωση της Βασιλίσσης Σοφίας με την Ηρώδου Αττικού, ήταν παρατεταγμένες κλούβες των ΜΑΤ. Στο σημείο προκλήθηκε παρατεταμένη ένταση και σύμφωνα με πληροφορίες, μία γυναίκα εκπαιδευτικός τραυματίστηκε από χειροβομβίδα κρότου λάμψης και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ τη μετέφερε στο νοσοκομείο.
Ένταση είχε σημειωθεί και νωρίτερα μεταξύ συγκεντρωμένων, που έφτασαν μπροστά στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, και αστυνομικών δυνάμεων, που βρίσκονταν στα σκαλιά του Κοινοβουλίου, ενώ άγνωστοι επιτέθηκαν και σε κλούβα των ΜΑΤ που βρισκόταν έξω από την ΑΣΟΕΕ, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στο χέρι ένας αστυνομικός.
Νέο ραντεβού τη Δευτέρα
Από την πλευρά τους, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ αποφάσισαν τη συνέχιση των κινητοποιήσεων τη Δευτέρα, που ψηφίζεται το νομοσχέδιο στο οποίο έχει ενταχθεί ως τροπολογία το σύστημα διορισμών.
Εξήγγειλαν 24ωρη απεργία και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Βουλή στις 15:00 ώρα, με αίτημα για μια ακόμα φορά την απόσυρση του νομοσχεδίου.
«Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, είμαστε αντίθετοι σε αυτό το νομοσχέδιο, διότι δεν είναι ένα νέο σύστημα διορισμών, αλλά ένα νέο σύστημα απολύσεων, καθώς με τις αλλαγές που επιφέρει θα οδηγήσει στην απόλυση χιλιάδες συναδέλφους αναπληρωτές που ήδη εργάζονται στα σχολεία» κατήγγειλε πρόεδρος της Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Γιάννης Λαθήρας.
«Αυτό το απαράδεκτο καθεστώς της πολύχρονης αδιοριστίας πρέπει να σταματήσει. Δεν έχουν γίνει διορισμοί τα τελευταία οκτώ χρόνια. Πρέπει η κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα σε διορισμούς με βάση τη συνολική προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης του πτυχίου και όχι με αυτό το σύστημα που εισάγει την πιο σκληρή και τιμωρητική αξιολόγηση» έσπευσε να προσθέσει.