Χαιρετισμό σε εκδήλωση της γραμματείας Στρατηγικού Σχεδιασμού και Επικοινωνίας της Νέας Δημοκρατίας με θέμα «Τεχνητή νοημοσύνη στη διακυβέρνηση», απηύθυνε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος στα τρία χρόνια από την εκλογή του σαν σήμερα στην προεδρία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
«Δεν θα σας πω πολλά πράγματα για το τι έγιναν αυτά τα τελευταία τρία χρόνια, θα σας πω μόνο ότι σήμερα η Νέα Δημοκρατία είναι ανανεωμένη, ενωμένη, έτοιμη και δυνατή, για να αλλάξει την Ελλάδα. Και αυτή η πρόκληση την οποία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, αντανακλάται στη δυνατότητά μας να μπορέσουμε να μιλήσουμε για τις μεγάλες προκλήσεις του μέλλοντος. Διότι στον δημόσιο διάλογο έχουμε δύο επιλογές. Είτε να ανακυκλώνουμε τα προβλήματα του παρελθόντος, να βουλιάζουμε στην εσωστρέφεια, να οξύνουμε τους τόνους, να προσπαθούμε να συσπειρώσουμε το πολιτικό μας ακροατήριο μέσα από επιθέσεις -οι οποίες απευθύνονται τελικά σε ένα πολύ περιορισμένο εκλογικό κοινό- ή να μιλήσουμε για τις μεγάλες ευκαιρίες, τις μεγάλες προκλήσεις που ανοίγονται μπροστά μας, ως χώρα και για το πώς θα αδράξουμε αυτές τις ευκαιρίες», είπε ο κ. Μητσοτάκης.
Μιλώντας ειδικά για το θέμα της εκδήλωσης τόνισε πως η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση, η τεχνητή νοημοσύνη, το internet of things, το machine learning, το 3D printing, η εικονική πραγματικότητα ή augmented reality δεν είναι πράγματα τα οποία αναφέρονται σε ένα μακρινό μέλλον επιστημονικής φαντασίας. Η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση, είπε, είναι ήδη εδώ και θα διαμορφώσει, με τελείως διαφορετικό τρόπο την οργάνωση της κοινωνίας και την οικονομία σε σχέση με αυτά τα οποία γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.
Επ’ αυτού έφερε παράδειγμα τα λεγόμενα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τα autonomous vehicles. «Μας φαίνεται δύσκολο να το φανταστούμε, τι σημαίνει ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν έχει οδηγό, δεν τα έχουμε δει ακόμα στην Ελλάδα. Πλην όμως, αυτή είναι μια πραγματικότητα η οποία υπάρχει ήδη, δοκιμάζεται, όχι απλά σε πειραματικό στάδιο, αλλά σε στάδιο εφαρμογής, σε πολλές χώρες του κόσμου. Και είναι περίπου βέβαιο ότι εντός μιας δεκαετίας ένας σημαντικός αριθμός των οχημάτων που θα κινούνται στους δρόμους, τουλάχιστον των δυτικών χωρών, θα είναι αυτόνομα οχήματα. Θα είναι οχήματα χωρίς οδηγό», σημείωσε επισημαίνοντας ότι η επανάσταση των αυτόνομων οχημάτων ξεκίνησε μέσα από την επιθυμία των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας, όχι να αντικαταστήσουν δουλειές, αλλά να μειώσουν τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα.
Επισήμανε παράλληλα ότι και αυτή η τεχνολογική επανάσταση θα έχει σημαντικές συνέπειες υπογραμμίζοντας ότι με την ταχύτητα με την οποία δουλειές μπορεί να απειλούνται, καινούργιες δουλειές μπορεί να δημιουργούνται.
«Και νομίζω ότι μέσα από το ίδιο πρίσμα πρέπει να αντιμετωπίσουμε και τις προκλήσεις της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, χωρίς φοβικότητα, με θάρρος, με τόλμη, αντιμετωπίζοντας, όμως, και με ευθύτητα τις μεγάλες προκλήσεις που η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση προβάλλει ήδη ως ερωτήματα, τα οποία πρέπει να απαντηθούν σήμερα και όχι αύριο», συμπλήρωσε και ανέφερε ενδεικτικά κάποια σχετικά με ηθικά διλήμματα και με ζητήματα που αφορούν την προστασία δεδομένων.
Ο πρόεδρος της ΝΔ τόνισε ότι μπορεί να κάνουμε όσους υπολογισμούς θέλουμε για τις δουλειές που ενδεχομένως θα χαθούν και εκείνους που θα δημιουργηθούν αλλά υπογράμμισε πως πρέπει να αλλάξουμε τα συστήματα εκπαίδευσης και τα συστήματα κατάρτισης και δια βίου μάθησης για να προσαρμοστούμε σε αυτή την νέα πραγματικότητα.
Ο κ. Μητσοτάκης εξήγησε γιατί θα πρέπει μονίμως να ενισχύουμε τις δεξιότητες μας και να προσαρμοζόμαστε σε μια αγορά εργασίας η οποία θα πρέπει και αυτή να αλλάζει και να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις των καιρών.
«Διότι όταν μιλάμε -και μιλάω συχνά- για τα νέα ρήγματα τα οποία ανοίγονται στην ελληνική κοινωνία, αναφέρομαι και στο ρήγμα μεταξύ αυτών που αισθάνονται ότι μπορούν να παρακολουθήσουν αυτές τις εξελίξεις και αυτών που αισθάνονται ότι μένουν πίσω», πρόσθεσε.
Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για την ανάγκη να υπάρχει ένα υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής παρά τω Πρωθυπουργώ, με σημαντικές αρμοδιότητες, το οποίο θα πάρει στην αρμοδιότητα του και τα βασικά εργαλεία ψηφιακής πολιτικής τα οποία σήμερα μπορεί να ανήκουν σε άλλα υπουργεία.