Η διασύνδεση των Δωδεκανήσων αποτελεί τη νέα μεγάλη νησιωτική διασύνδεση που εντάσσεται στο νέο προκαταρκτικό Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης (2020-2029) του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2020-2029. Στο προτεινόμενο πρόγραμμα, προβλέπονται συνολικές επενδύσεις 3,68 δισεκ. ευρώ για έργα που αφορούν νησιωτικές και διεθνείς διασυνδέσεις, εκσυγχρονισμό παλαιού εξοπλισμού, επέκταση του συστήματος 400 kVπρος την Πελοπόννησο κλπ.
Ειδικότερα, για τη διασύνδεση των Δωδεκανήσων, ένα project προϋπολογισμού 1,5 δισεκ. ευρώ, έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027 και προβλέπει τη σύνδεση της Κω με το Ηπειρωτικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, μέσω του νέου Κέντρου Υπερυψυλής Τάσης στην Κόρινθο (έργο που ανατίθεται αυτές τις ημέρες). Η διασύνδεση θα γίνει μέσω υποθαλάσσιου καλωδίου συνεχούς ρεύματος, μήκους 380 χλμ. και μεταφορικής ικανότητας 900 MW. Θα ακολουθήσει η διασύνδεση της Κω με τη Ρόδο και της Ρόδου με την Κάρπαθο. Δρομολογείται έτσι η δημιουργία ενός νησιωτικού «ηλεκτρικού διαδρόμου», ο οποίος εκτός από την ασφαλή ηλεκτροδότηση των Δωδεκανήσων θα εξυπηρετήσει και την αξιοποίηση του δυναμικού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Σχετικά με τη μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης με το Ηπειρωτικό Σύστημα (Κρήτη – Αττική) σήμερα ξεκίνησε η διαγωνιστική διαδικασία διαβούλευσης επί των τεχνικών προδιαγραφών, με πρωτοβουλία της «Αριάδνη Interconnection”. Το έργο της «μικρής» διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου συμβασιοποιήθηκε στα τέλη Νοεμβρίου.
Όσον αφορά στις διασυνδέσεις των Κυκλάδων, η Β’ και η Γ’ Φάση βρίσκονται σε ώριμο στάδιο (έχουν ξεκινήσει οι εργασίες και για τα δυο έργα, τα οποία αναμένεται να περατωθούν το 2019 και 2020 αντίστοιχα), ενώ θα ακολουθήσει και η Δ’ Φάση που προβλέπει τη διασύνδεση της Σαντορίνης, της Φολεγάνδρου, της Μήλου και της Σερίφου. Το έργο έχει προϋπολογισμό 386 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024.
Προωθείται και η διασύνδεση της Σκιάθου με το Σύστημα μέσω του υποσταθμού Μαντουδίου στην Εύβοια, η οποία εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το 2020.
Για τα έργα επέκτασης του Συστήματος 400 kV προς την Πελοπόννησο, ο «Διάδρομος Α» (Μεγαλόπολη-Πάτρα-Αχελώος) υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί το 2019, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαγωνισμοί για βασικά τμήματα του «Διαδρόμου Β» (ΚΥΤ Κορίνθου, Γραμμή Μεταφοράς Μεγαλόπολης-Κορίνθου) ο οποίος αναμένεται να λειτουργεί το 2024.
Σημαντική θέση στο νέο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης καταλαμβάνει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού παγίων του Συστήματος Μεταφοράς, το οποίο προβλέπει επενδύσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ έως το 2026, εκ των οποίων τα 30 εκατ. αφορούν στην αναβάθμιση του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης Κουμουνδούρου, έργο που σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί εντός του 2022.