Ήταν σαφές ήδη εκ των προτέρων πως αν διεξάγονταν η ψηφοφορία στην κάτω βουλή την Τρίτη η Τερέζα Μέι θα έρχονταν αντιμέτωπη με συντριπτική ήττα και θα εξαναγκάζονταν πιθανότατα σε παραίτηση, σχολιάζει η Handelsblatt με τίτλο «Χαοτικές μέρες στο Λονδίνο». Η οικονομική εφημερίδα επισημαίνει: «Η βρετανίδα πρωθυπουργός έκανε αυτό το οποίο διέψευδε μέχρι την τελευταία στιγμή: Ανέβαλε την ψηφοφορία για κάποια στιγμή στο μέλλον. Πριν όμως πραγματοποιηθεί η ψηφοφορία η Τερέζα Μέι θα αναγκαστεί να κάνει αυτό που ποτέ δεν ήθελε να κάνει: Να ζητήσει μικρές παραχωρήσεις από τις Βρυξέλλες έτσι ώστε να έχει να παρουσιάσει κάτι στους βουλευτές. Με την τακτική αυτή η πρωθυπουργός κερδίζει ελάχιστα, εκτός βέβαια από την αποτροπή μιας κυβερνητικής κρίσης. Σε περίπτωση που οι προσπάθειες της Μέι στις Βρυξέλλες δεν στεφθούν με επιτυχία και δεν πετύχει βελτιώσεις της συμφωνίας αποχώρησης, τότε όλα ξεκινούν και πάλι από την αρχή μέσα στο νέο έτος, χωρίς όμως να υπάρχει προοπτική για σαφείς πλειοψηφίες υπέρ εναλλακτικών λύσεων στη Βρετανία».
«Χάος στο Λονδίνο» επιγράφει το σχόλιό της και η Frankfurter Allgemeine Zeitung: «Όταν οι βρετανοί ψηφοφόροι τάσσονταν οριακά υπέρ της αποχώρησης της χώρας από την ΕΕ τον Ιούνιο του 2016, θα έπρεπε να φανταστούν πόσο άσχημα θα διαχειρίζονταν το Brexit οι περισσότεροι πολιτικοί τους. Στο τέλος δεν αποκλείονται, ούτε νέες εκλογές στη Βρετανία, ούτε το ενδεχόμενο ένας αριστερός πολιτικός να περάσει ως πρωθυπουργός το κατώφλι της Ντάουνινγκ Στριτ. Την ευθύνη για τις εξελίξεις αυτές θα έφερναν ακέραια οι συντηρητικοί. Τώρα καλούνται να επαναδιαπραγματευθούν στις Βρυξέλλες, οι οποίες ωστόσο δεν φαίνονται διατεθειμένες για μεγάλες υποχωρήσεις».
«Θα υποχωρήσει γρήγορα η διοίκηση των σιδηροδρόμων»
Την προειδοποιητική απεργία των εργαζομένων, με την οποία παρέλυσαν το πρωί της Δευτέρας οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες στη Γερμανία σχολιάζει η Nürnberger Nachrichten: «H απεργία αποτελεί ίσως μήνυμα προς άλλους κλάδους, να μην αποδέχονται την τακτική αναβλητικότητας των εργοδοτών σε διαπραγματεύσεις για μισθολογικές αυξήσεις, αλλά να απαντούν με κινητοποιήσεις. Είναι σαφές ότι το επιβατικό κοινό πληρώνει το τίμημα για όλα αυτά. Οι επιβάτες ωστόσο θα πρέπει να γνωρίζουν ότι μόνο με τέτοιες ακραίες ενέργειες θα περιοριστεί το μεγάλο χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών».
Από την πλευρά της η Frankfurter Rundschau εκτιμά ότι η διοίκηση των γερμανικών σιδηροδρόμων θα υποχωρήσει γρήγορα και θα ικανοποιήσει τα αιτήματα των απεργών: «Και πολύ σωστά θα κάνει. Από πολλές απόψεις. Πολλοί εργαζόμενοι έχουν φθάσει στα όριά τους. Κυρίως εκείνοι που έρχονται σε άμεση επαφή με επιβάτες. Θα υπάρξουν αυξήσεις για τους εργαζόμενους, αλλά και τους μηχανοδηγούς, έτσι ώστε να γίνει έστω και λίγο πιο ελκυστική μια θέση εργασίας στους γερμανικούς σιδηρόδρομους. Η απεργία αυτή αποδεικνύει πάντως με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο πόση κακοδιαχείριση υπάρχει στους δημόσιους γερμανικούς σιδηροδρόμους».
Στέφανος Γεωργακόπουλος