Επεσήμανε ακόμη ότι σε συντονισμό με τη Μάλτα και την Κύπρο, κάνουμε προσπάθεια να πετύχουμε σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο τροποποιήσεις για το θέμα των νέων καυσίμων στα πλοία από το 2020 και μετά. Εκτός από τη μείωση του κόστους, η οποία αναμένεται να αγγίξει ακόμα και το 60%, στόχος είναι τα νέα πλοία που κατασκευάζονται να είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον.
Και συμπλήρωσε ότι στο πεδίο της εξοικονόμησης ρύπων στη ναυτιλία, η στρατηγική του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας (ΙΜΟ) έχει θέσει στόχους που προβλέπουν τη μείωση 50% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, καθώς και τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά 40% μέχρι το 2030, που μπορεί να φτάσουν έως και το 70% έως το 2050. Για το λόγο αυτό η ελληνική κυβέρνηση στηρίζει τις τεχνολογικές εφαρμογές που θα δώσουν τη δυνατότητα τόσο στην ποντοπόρο ναυτιλία, όσο και στην ακτοπλοΐα, να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές ρύπων.
«Βασικό κίνητρο για να εξελιχθεί ο κλάδος της ναυτιλίας σε ένα φιλικότερο προς το περιβάλλον επίπεδο είναι τόσο το νομοθετικό πλαίσιο όσο και η εξασφάλιση χρηματοδότησης» υπογράμμισε.