Ένα ευρύ πρόγραμμα αναβάθμισης των μονάδων κατασκευής αυτοκινήτων και ανταλλακτικών υλοποιούν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να προλάβουν τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων.
Σύμφωνα με έρευνα του Automotive News Europe, έως τα μέσα του 2017, υπήρχαν εργοστάσια σε 96 τοποθεσίες της Ευρώπης, ενώ το 2016 ήταν 91. Εκεί κατασκευάζονται κινητήρες, μεταδόσεις και το νέα τμήματα για τους ηλεκτροκινητήρες που θα φέρουν τα νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Στον χάρτη συμπεριλαμβάνεται και το νέο εργοστάσιο κόστους 500 εκατ. ευρώ της Daimler στο Κάμενζ της Γερμανίας, όπου από το 2018 κατασκευάζονται συστήματα μπαταριών 48 βολτ. Εκεί κατασκευάζονται και οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που εξοπλίζουν τα υβριδικά μοντέλα του γερμανικού ομίλου.
Η Daimler ανακοίνωσε, επίσης, σχέδια για την προσθήκη παραγωγής ηλεκτρικών μοτέρ για τον εμπρός και πίσω άξονα στο εργοστάσιό της στο Untertuerkheim της Γερμανίας. Αυτά τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν στο νέο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο EQ της πολυτελούς αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Daimler κάνει τις αλλαγές στη παραγωγή της, επειδή εκτιμά ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 15% έως το 25% των παγκόσμιων πωλήσεων της μέχρι το 2025.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, ο όμιλος Volkswagen, συνεχίζει να έχει το μεγαλύτερο όγκο εργοστασίων παραγωγής οχημάτων στην Ευρώπη. Κατέχει δεκατρία εργοστάσια, τέσσερα από αυτά βρίσκονται στη Γερμάνια.
Η Renault – Nissan μαζί με τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας, AvtoVAZ, είναι η δεύτερη σε σύγκριση με τα εργοστάσια παραγωγής στην Ευρώπη. Διαχειρίζεται έντεκα μονάδες.
Ο όμιλος PSA( Peugeot, Citroen, DS, Opel) βρίσκεται πλέον στον όμιλο Renault – Nissan, όσον αφορά τον αριθμό των εργοστασίων. Το δίκτυο των πέντε μονάδων της PSA, στη Γαλλία, αυξήθηκε σε δέκα μετά την εξαγορά των μαρκών Opel / Vauxhall από τη General Motors.
Οι μάρκες Opel / Vauxhall διαθέτουν δύο εργοστάσια παραγωγής κινητήρων στη Γερμανία και από ένα στην Αυστρία και στη Πολωνία.