Από την 34η Philoxenia ξεκίνησε το ταξίδι του στην Ευρώπη το «λεωφορείο της μακεδονικής κουζίνας». Η «πρότυπη καντίνα» έχει βάλει στόχο να γνωρίσει στους ευρωπαίους πολίτες την κουζίνα και τα εκλεκτά προϊόντα της μακεδονικής γης.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία θα «γυρίσει» τα επόμενα δύο χρόνια ολόκληρη την Ευρώπη για να προωθήσει την Κεντρική Μακεδονία ως «μοναδικό γαστρονομικό τουρισμό, φέρνοντας τις μακεδονικές συνταγές κοντά στους ευρωπαίους πολίτες και κάνοντας διεθνώς γνωστό το brand name της Μακεδονικής Κουζίνας σε φορείς και εκπροσώπους της εστίασης, αλλά και στους πολίτες, ενισχύοντας έτσι την προσπάθεια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για προσέλκυση τουριστών, που εκτιμούν τη γαστρονομία».
«Η μακεδονική κουζίνα θα αποτελέσει το μοχλό τα επόμενα χρόνια για την προώθηση συνολικά της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ως τουριστικού προορισμού, με ιδιαίτερα γαστρονομικά χαρακτηριστικά, με γεύσεις μοναδικές και πρώτες ύλες εκλεκτές. Το “λεωφορείο” είναι το όχημα για την ενίσχυση του γαστρονομικού τουρισμού, ενώ αντίστοιχες πρωτοβουλίες λαμβάνουμε και για την ενίσχυση όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού στην προσπάθειά μας να επιτύχουμε δωδεκάμηνο τουριστικό ρεύμα στην Κεντρική Μακεδονία και να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής», επισήμανε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας.
Στην εκδήλωση παρουσίασης του «Food Track της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας» στην 34η Philoxenia, ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια τα τελευταία χρόνια είναι πρώτη στη χώρα σε αφίξεις τουριστών, ενώ ο τουρισμός φέρνει στο ΑΕΠ της περιοχής 2 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο και η αύξηση εσόδων που καταγράφεται είναι της τάξης των 200 εκ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά στην πρωτογενή παραγωγή, ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε ότι τα προϊόντα ποιότητας που παράγονται στην Κεντρική Μακεδονία κατακτούν σταδιακά τα ράφια στις αγορές όλου του κόσμου, καθώς η Κεντρική Μακεδονία είναι πρώτη πανελλαδικά σε αγροτική παραγωγή και εξαγωγές τροφίμων, ενώ η συμμετοχή της αγροτικής οικονομίας στο ΑΕΠ της Περιφέρειας είναι άνω του 25% (ξεπερνά το 1 δισεκατομμύριο ευρώ).
Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης τουρισμού και πολιτισμού κ. Αλέξανδρος Θάνος εξήγησε ότι «το ειδικό τροποποιημένο λεωφορείο φέρει τα σήματα και χρώματα της Μακεδονικής Κουζίνας, φέρει εικόνες από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και εικόνες των προϊόντων της μακεδονικής γης. Μπορεί να ταξιδέψει παντού και θα το κάνει. Αρχίσαμε από τη Philoxenia και θα συνεχίσουμε στις πλατείες του Άμστερνταμ, του Βερολίνου και πολλών άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, σε όλα τα διεθνή φεστιβάλ γαστρονομίας, αλλά και στις τουριστικές εκθέσεις που συμμετέχει η Περιφέρεια. Εκτός από τις αυθεντικές συνταγές της Μακεδονικής Κουζίνας, προβάλλουμε και τα αγροτικά μας προϊόντα, αλλά και τον τόπο μας ως ξεχωριστού γαστρονομικού προορισμού. Είναι εξαιρετικά σημαντικό οι Ευρωπαίοι πολίτες να δοκιμάζουν χαρακτηριστικές γεύσεις από το συνταγολόγιο της Μακεδονικής Κουζίνας. Τουρισμός και αγροτική ανάπτυξη πρέπει να βαδίζουν χέρι χέρι για να δίνουν προστιθέμενη αξία στην οικονομία της περιοχής».
Το δικό της μήνυμα έστειλε και η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, κυρία Βούλα Πατουλίδου, σημειώνοντας ότι «τα υλικά, οι συνταγές και το παραδοσιακό τραπέζι της Μακεδονίας είναι δείγμα του ξεχωριστού πολιτισμού, της μακεδονικής κουλτούρας, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής παράδοσης. Κατάγομαι από τη βόρεια Μακεδονία και συγκεκριμένα από τη Φλώρινα. Πιο βόρεια δεν έχει…».