Πώς θα μπορούσε, άραγε, να διαμορφωθεί το τοπίο μετά από μια καταστροφή; Ο κόσμος έχει ξεμείνει από καύσιμα και το βενζινάδικο προβάλλει ερημωμένο. Η λίμνη αλλάζει «πρόσωπα» αφού το φυσικό και το υπερφυσικό εναλάσσονται. Στο κέντρο ο πρίγκηπας Ζίγκφριντ, ο κύριος φορέας της δράσης. Δικές του φαντασιακές προβολές είναι ο λευκός και ο μαύρος κύκνος τους οποίους καλείται να κυνηγήσει και να σκοτώσει: καθώς δεν είναι παρά κομμάτια του ίδιου του εαυτού του, το βέλος του τόξου του θα βρει τελικά και τον ίδιο…
Με τους φόβους και τις εμμονικές εικόνες της εποχής μας συνδιαλέγεται ο Κωνσταντίνος Ρήγος στη θρυλική «Λίμνη των Κύκνων» του Τσαϊκόφσκι με την οποία άνοιξε η νέα σεζόν του μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής το Σάββατο 10 Νοεμβρίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Μια πολυαναμενόμενη πρεμιέρα, η πρώτη χορογραφία του Ρήγου με την ιδιότητα του διευθυντή μπαλέτου της ΕΛΣ (ο ίδιος υπέγραψε τη σκηνοθεσία και τα σκηνικά) , ήρθε να επιβεβαιώσει την τολμηρή και καινοτόμα ματιά που τον χαρακτηρίζει γενικότερα.
Με οδηγό την πρωτότυπη χορογραφία των Πετιπά/Ιβάνοφ, ο Ρήγος έθεσε ένα επίκαιρο ερώτημα: πώς μπορούν, άραγε, να «ξαναδιαβαστούν» στις ημέρες μας τα μεγάλα έργα του ρεπερτορίου του κλασικού χορού; Η απάντηση προκύπτει μέσα από το χορογραφικό παλίμψηστο που αποκαλύπτεται επί σκηνής με τους χορευτές να εναλάσσουν το κλασικό στυλ με πολλά άλλα χορογραφικά είδη, από το νεοκλασικό ως το σύγχρονο, ακόμη και κάποια στοιχεία από τις κουλτούρες του δρόμου. Ηταν αναμφίβολα μια αισιόδοξη έναρξη, ενδεικτική των όσων μπορούν ν΄ακολουθήσουν τόσο στη συνέχεια της σεζόν όσο και στις αμέσως επόμενες.
Στη νέα παραγωγή του μπαλέτου της ΕΛΣ συμμετέχει το σύνολο του συγκροτήματος (A΄χορευτές, σολίστ, κορυφαίοι, corps de ballet) , την ορχήστρα διευθύνει ο Ηλίας Βουδούρης ενώ τα εντυπωσιακά κοστούμια υπογράφει ο Γιώργος Σεγρεδάκης. Καθώς τα εισιτήρια για τις επόμενες παραστάσεις (16,17,18/11 και στις 22,28 και 29/12) έχουν ήδη εξαντληθεί, προστίθεται μία ακόμη παράσταση στις 20 Δεκεμβρίου.