Στην Ευελπίδων εκτυλίχθηκε, σήμερα, η κρισιμότερη μάχη του πολέμου ανάμεσα στην Taxibeat, τον ιδρυτή της Νίκο Δρανδάκη, και τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί Θύμιο Λυμπερόπουλο.
Ενώπιον του Πρωτοδικείου Αθηνών, συζητήθηκε η αγωγή που έχει καταθέσει η εταιρεία σε βάρος του Λυμπερόπουλου, με αίτημα αποζημίωσης 260.000 ευρώ, για προσβολή προσωπικότητας, παρουσία δεκάδων αυτοκινητιστών ταξί, αλλά και με μάρτυρα – από την πλευρά Λυμπερόπουλου – τον ίδιο τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη.
Μήλον της έριδος έγιναν οι δηλώσεις Λυμπερόπουλου – τις οποίες η Taxibeat χαρακτηρίζει αναληθείς και προσβλητικές, εκτιμώντας ότι έθεσαν σε κίνδυνο την υπόστασή της, μεταξύ άλλων και εκείνες που φέρουν από το 2011 την εταιρεία να φοροδιαφεύγει και να λειτουργεί παράνομα, διατηρώντας off shore σε νησιά, όπου και καταλήγουν τα έσοδα της.
Ο ίδιος ο υπουργός περιορίστηκε να δηλώσει ότι πριν από την ψήφιση του νόμου 4530/2018 «υπήρχε νομική αταξία, κενό νόμου και παράβαση νόμου, καθώς σε ορισμένα επαγγέλματα είχαμε καταστρατήγηση τιμής», τονίζοντας παράλληλα ότι εκείνο το διάστημα υπήρχαν ανώνυμες αναφορές στο υπουργείο σε σχέση με τον τρόπο πληρωμής της εταιρείας (σσ: ότι οι οδηγοί λάμβαναν χρήματα με εμβάσματα από το εξωτερικό). Ο ίδιος πρόσθεσε, πάντως ότι δεν γνωρίζει τυχόν διενέργεια σχετικών ελέγχων από τις αρχές.
Όσο για αυτές καθαυτές τις δηλώσεις Λυμπερόπουλου, ο υπουργός έκρινε ότι ο τελευταίος κινήθηκε στο μέτρο υπεράσπισης του κλάδου, σε θεσμικό πλαίσιο – όπως απαιτεί το «καθήκον» του.
Να σημειωθεί ότι μετά την κατάθεσή του, σε σχετική δήλωση, ο κ. Σπίρτζης εξέφρασε την πεποίθησή του ότι οι συνδικαλιστικές διαφωνίες δεν πρέπει να λύνονται στα δικαστήρια.
Στα «αναληθή» δημοσιεύματα αναφέρθηκε από τη δική της πλευρά η οικονομική διευθύντρια της Taxibeat , διαβεβαιώνοντας το δικαστήριο ότι η εταιρεία ελέγχεται τακτικά από τις φορολογικές αρχές, ενώ δεν καταβάλλει φόρο εισοδήματος καθώς είναι ελλειμματική.
«Τα δημοσιεύματα μας έπληξαν και αναγκαστήκαμε να κινηθούμε δικαστικά», σημείωσε. «Το τελευταίο τρίμηνο του έτους, λόγω εποχικότητας, είναι το καλύτερο τρίμηνο με 40% αύξηση. Τα αναληθή δημοσιεύματα και ο δημόσιος λόγος του Θύμιου Λυμπερόπουλου, ο οποίος μάλιστα εντάθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017, είχε ως αντίκτυπο όχι αναμενόμενη αύξηση. Χρειάστηκαν πρόσθετες ενέργειες όπως η πρόσληψη συμβούλων διαχείρισης και διαφημιστικής καμπάνιας, ύψους 270.000 ευρώ».
Προσωπικά για τον Θύμιο Λυμπερόπουλο, η ίδια εκτίμησε: «ακολουθεί αναχρονιστικά πρότυπα. Δεν αγκαλιάζει την καινοτομία που φέρνουμε, δεν την αναγνωρίζει. Θέλει να αφήσει τον κλάδο όπως ήταν πριν από 20 χρόνια».
Στα δικαστήρια προσήλθαν σε συμπαράσταση του Θύμιου Λυμπερόπουλου, και φωτογραφιζόμενοι μαζί του, βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, ο Θανάσης Παπαχριστόπουλος και ο Τρύφων Αλεξιάδης, ενώ ως μάρτυς υπεράσπισης προσήλθε και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Αθανάσιος Βούρδας.