Στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας θα επανέλθουν τα απευθείας δρομολόγια του μετρό από και προς το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», δίνοντας τέλος στην αποκλειστική μετεπιβίβαση στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Απόφαση που ελήφθη μετά την επιστολή που έστειλε -σε έντονο μάλιστα ύφος- ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Θάνος Βούρδας στη ΣΤΑ.ΣΥ., με την οποία ζήτησε όχι μόνο την επαναφορά στον αρχικό σχεδιασμό, αλλά και ενημέρωση για τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή την αλλαγή από την 1η Νοεμβρίου 2018.
Βεβαίως παράπονα υπήρξαν για αυτή την αλλαγή, κυρίως από την πλευρά όσων χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση το μετρό για τη διαδρομή από/προς αεροδρόμιο και ενδιάμεσους σταθμούς, που υποχρεώθηκαν στην καθημερινή μετεπιβίβαση στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στις επόμενες ημέρες, η ΣΤΑ.ΣΥ. θα απαντήσει στο Υπουργείο ως προς τους λόγους που οδήγησαν στην αναδιοργάνωση των δρομολογίων, καθώς και στα άλλα ζητήματα που έθεσε ο γενικός γραμματέας. Ανάμεσα σε αυτά, το «εάν προηγήθηκε σχετική, απαιτούμενη, έγκριση από τον ΟΑΣΑ» και εάν «τηρήθηκαν τα προβλεπόμενα στο άρθρο 54 του ν. 4568/2018 (Α’ 178) όπου απαιτείται έγκριση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».
Πηγές της ΣΤΑ.ΣΥ. πάντως σχολιάζουν, μιλώντας στο «Βήμα», ότι από τη στιγμή που δεν προκύπτει μείωση του συγκοινωνιακού έργου δεν είναι υποχρεωτική αυτή η έγκριση. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπερταμείο στο οποίο υπάγονται πλέον ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές του, δηλαδή η ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ και η Ο.ΣΥ. ΑΕ, δεν είχε αντίρρηση για αυτή την αλλαγή στα δρομολόγια. Υπενθυμίζεται ότι το Υπερταμείο είναι αυτό, που βάσει του στρατηγικού σχεδιασμού και των οικονομικών στόχων που έχει θέσει, αξιολογεί και εγκρίνει τα business plans των εταιρειών που ελέγχει κατά πλειοψηφία.
Για την αναδιάρθρωση των δρομολογίων από και προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, μίλησε μάλιστα σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο, πριν δυο ημέρες, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, κ. Τάσος Ταστάνης, λέγοντας ότι «αποσκοπεί στον εξορθολογισμό των δρομολογίων του μετρό, έτσι ώστε να υπάρξει πύκνωση της διέλευσης των συρμών στο κυρίως δίκτυο, χωρίς αυτό βέβαια να δημιουργεί προβλήματα στη μετακίνηση των επιβατών που θέλουν να πάνε στο Αεροδρόμιο. Τα δρομολόγια από και προς το Αεροδρόμιο, διεξάγονται ακριβώς με την ίδια συχνότητα, όπως και πριν από αυτήν την αναδιάρθρωση».
Η επιχειρηματολογία της ΣΤΑ.ΣΥ., κατά το προηγούμενο διάστημα, υποστηρίζει ότι η εξοικονόμηση δύο τρένων, ο εξορθολογισμός των βαρδιών και υπερωριών, καθώς και η εξοικονόμηση ενέργειας δεδομένου ότι οι συρμοί του αεροδρομίου είναι πιο ενεργοβόροι, δημιουργούσε οικονομίες κλίμακας για την εταιρεία. Από τη στιγμή που ελήφθη η απόφαση επαναφοράς, χρειάζονται λίγες ημέρες για τον επανακαθορισμό των βαρδιών και την χάραξη τω ν δρομολογίων στο σύστημα ελέγχου, οπότε από τις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας θα ενεργοποιηθεί.