Με την προτροπή «Κανένα ταξί στον δρόμο», η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί (ΠΟΕΙΤΑ) καλεί σε συγκέντρωση την Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου 2018, στα Δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων στις 9 το πρωί, όπου κατά… σύμπτωση θα εκδικάζεται η αγωγή της BEAT εναντίον του Προέδρου της Ομοσπονδίας, κ. Θύμιου Λυμπερόπουλου για συκοφαντική δυσφήμιση.
Αν και η στάση εργασίας για τα ταξί όλης της χώρας, από τις 04.00 ως τις 16.00, αποδίδεται από τη σχετική ανακοίνωση στον διαρκή αγώνα επιβίωσης του κλάδου, με αίτημα την άμεση εφαρμογή του ψηφισμένου νομοθετικού πλαισίου, η ΠΟΕΙΤΑ δεν παραλείπει να ενημερώσει ότι «το δημοκρατικό δικαίωμα των εκπροσώπων του κλάδου μας να έχουμε γνώμη και άποψη για τη δουλειά μας θα υπερασπιστούν στο δικαστήριο (8/11/18), ο ίδιος ο Υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών Αθανάσιος Βούρδας».
ΒΕΑΤ: Ποιοι νόμοι δεν εφαρμόζονται και τι τους εμποδίζει;
Την ίδια στιγμή, το ερώτημα που θέτουν κύκλοι της BEAT σχετικά με την έκκληση των εκπροσώπων των οδηγών ταξί για εφαρμογή των νόμων είναι «ποιοι νόμοι δεν εφαρμόζονται και τι τους εμποδίζει να εφαρμόσουν τους νόμους; Για ποιο λόγο γίνεται αυτή η απεργία πέρα από την δημιουργία κλίματος εκφοβισμού;». Επίσης, τίθεται το ερώτημα ποιο είναι το διακύβευμα της εν λόγω κινητοποίησης για τους ίδιους τους οδηγούς και για ποιο θα ταλαιπωρηθούν οι πολίτες κατά τις μετακινήσεις τους στο όνομα της προστασίας του ενός;
Υπενθυμίζεται ότι πριν ένα χρόνο, με αφορμή το υπό ψήφιση τότε νομοσχέδιο για τις μεταφορές, με δημόσιες δηλώσεις αλλά και με άρθρο του που αναφερόταν στη στάση του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη ως προς την κόντρα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την BEAT, ο κ. Λυμπερόπουλος έκανε λόγο για εταιρείες που προσπαθούν «με δόλια μέσα, να διεισδύσουν στην Ελληνική αγορά» και χαρακτηρίζοντάς τες «εταιρείες φαντάσματα» αναφερόταν σε αντεθνικά συμφέροντα που πλήττουν την ήδη βαριά λαβωμένη μικρομεσαία τάξη.
Η αγωγή που του έγινε από την BEAT στηρίχθηκε στην επιχειρηματολογία των χαρακτηρισμών από την πλευρά του που πλήττουν το κύρος, την αξιοπιστία και τη φήμη της εταιρείας, καταλογίζοντάς της παρανομίες που δεν ισχύουν, καθώς τα στοιχεία από τις αρμόδιες υπηρεσίες δείχνουν ότι είναι ανυπόστατες και άρα εκ του πονηρού.
Στο κάδρο η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Όπως συνέβαινε και πριν ένα χρόνο κατά τη διάρκεια της «σύγκρουσης», έτσι και στην προκειμένη περίπτωση με την ανακοίνωση της στάσης εργασίας, στο κάδρο μπαίνει και η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Αν και στην αρχή της ανακοίνωσης, αναφέρεται ότι «στο Υπουργείο Μεταφορών πιστώνεται η δημιουργία του σύγχρονου (νομοθετικού) πλαισίου που αντανακλά στις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου περί αστικής μεταφοράς», λίγο πιο κάτω διατυπώνεται το αίτημα της άμεσης εφαρμογής των νόμων 4530/18 και 4446/16 και δράσης από τις Ελεγκτικές Αρχές, προκειμένου να δημιουργηθούν συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.
«Ως κλάδος δεν απορρίψαμε ποτέ ούτε τις εφαρμογές ούτε την ψηφιακή τεχνολογία. Άλλωστε πρώτα τα ραδιοταξί όλης της χώρας επένδυσαν εκατομμύρια για να εξασφαλίσουν ασφαλή και ποιοτική μεταφορά στο επιβατικό κοινό. Αυτό που ζητάμε είναι η πιστή εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας απ’ όλους, είτε πρόκειται για μεμονωμένο ταξιτζή, είτε για δίκτυο, είτε για διαμεσολαβητική εταιρεία» επισημαίνεται, ενώ γίνεται λόγος και για εκφοβισμό με διώξεις και αγωγές με στόχο την απαγόρευση της δημοσιοποίησης των απόψεων του κλάδου.
Από την πλευρά τους, πηγές της ΒΕΑΤ τονίζουν ότι ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας εμπλέκει το σύνολο του κλάδου σε μια αυστηρά προσωπική του υπόθεση. Εξηγούν μάλιστα ότι η εταιρεία συνεργάζεται από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας της με οδηγούς ταξί, μέσα στο πλαίσιο της νομιμότητας.