Στους διοικητικούς δικαστές επαφίεται η τελική τύχη του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη 404 δικαστικών υπαλλήλων που αναμένεται να στελεχώσουντα δικαστήρια και τις εισαγγελίες της χώρας.
Η υπόθεση λαμβάνει νέα τροπή, καθώς κατατέθηκε και άλλη αίτηση ακύρωσης κατά του οριστικού πίνακα διορισθέντων, από 50 υποψήφιους οι οποίοιαποκλείστηκαν από τον επίμαχο διαγωνισμό.
Ο διαγωνισμός ύστερα από προσφυγή τριών υποψηφίων έχει «παγώσει» από το Διοικητικό Εφετείο, μέχρι την έκδοση απόφασης επί της αίτησης αναστολής πουέχουν καταθέσει οι τρεις συμμετέχοντες στον διαγωνισμό.
Στην ουσία, οι 50 που αποκλείστηκαν στρέφονται κατά των 404 που προκρίθηκαν καθώς θεωρούν- όπως αναφέρουν στην αίτησή τους -ότι ο πίνακαςκαταρτίστηκε «κατά παράβαση των αρχών της νομιμότητας, της αξιοκρατίας, της διαφάνειας και της ισότητας, δεδομένου ότι οι διοριστέοι επελέγησαν βάσειμιας άνισης, αναξιοκρατικής και άνευ κριτηρίων διαδικασίας μοριοδοτήσεως με το πριμ της συνάφειας».
Υπενθυμίζεται ότι οι τρεις υποψήφιοι, που «πάγωσαν» προσωρινά τον πίνακα διοριστέων –κατ΄ επέκταση και του διαγωνισμού- υποστηρίζουν ότι το ΑΣΕΠ «ενμέσω διαγωνισμού, παντελώς αδιαφανώς και αυθαιρέτως άλλαξε άποψη για τον τρόπο που αξιολόγησε την συνάφεια των μεταπτυχιακών και διδακτορικώντίτλων σπουδών των υποψηφίων και την προϋπηρεσία τους, με αποτέλεσμα να βρεθούν διοριστέοι υποψήφιοι με μεταπτυχιακά και διδακτορικά από θετικέςεπιστήμες και να αποκλειστούν υποψήφιοι με μεταπτυχιακά και διδακτορικά από φιλοσοφικές και ανθρωπιστικές επιστήμες. Συμμετέχοντες δηλαδή που οισπουδές τους είχαν σαφώς μεγαλύτερη συνάφεια με το αντικείμενο της εργασίας».
Η νέα αίτηση ακύρωσης των 50
Στην αίτηση ακύρωσης, που κατέθεσε ο πανεπιστημιακός καθηγητής και δικηγόρος Πάνος Λαζαράτος, ο οποίος εκπροσωπεί τους 50, γίνεται επίκλησηπαλαιοτέρου πρακτικού της Ολομέλειας του ΑΣΕΠ (22.3.2006) το οποίο αναφέρει ξεκάθαρα (σε αντίθεση με μετέπειτα θέση του αρμόδιου τμήματος) περίύπαρξης συνάφειας του γνωστικού αντικειμένου με τον μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών.
Αναλυτικότερα, η Ολομέλεια του ΑΣΕΠ αναφέρει:
«Από την διατύπωση της διατάξεως, η οποία αναφέρεται όχι απλώς στο «αντικείμενο» της θέσης, οπότε θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι αφορά τα καθήκοντα πουπρόκειται να ασκήσει ο υπάλληλος, όταν προσληφθεί στην θέση, αλλά στο «γνωστικό αντικείμενο» της θέσης, δηλαδή στο περιεχόμενο των σπουδών πουαντιστοιχούν στον βασικό τίτλο που γίνεται δεκτός για την θέση σαφώς προκύπτει ότι, εφόσον για τις θέσεις ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού γίνονται δεκτοί οιπροαναφερόμενοι τίτλοι σπουδών, τότε και τα διδακτορικά διπλώματα που αντιστοιχούν κατά το περιεχόμενό τους στις σπουδές βάσει των οποίων χορηγούνται οιτίτλοι αυτοί πρέπει να θεωρηθούν ότι είναι στο γνωστικό αντικείμενο της θέσεως και να προσμετρηθούν γι ’αυτό 300 μονάδες».
Παράλληλα, ο Πάνος Λαζαράτος επισημαίνει ότι το ίδιο είχε κρίνει για το ζήτημα αυτό και το Διοικητικό Εφετείο (1225/2017):
«Επειδή, η αιτούσα προβάλλει ότι, μη νόμιμα και κατά παράβαση των όρων της ένδικης προκήρυξης, δεν έγινε αποδεκτό το δεύτερο πτυχίο της από τιςπροσβαλλόμενες αποφάσεις, δεδομένου ότι το πτυχίο αυτό είναι συναφές με το γνωστικό αντικείμενο της ένδικης θέσης, είναι της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας με τογνωστικό αντικείμενο της ένδικης θέσης, είναι της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας με το βασικό τίτλο σπουδών της και βαθμολογείται ως κριτήριο με 150 μονάδες,σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 18 του ν.2190/1994 εφόσον με τις διατάξεις του άρθρο 119 παρ.3 του Π.Δ. 111/2014, καθορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι με τοένδικο πτυχίο της, ως βασικό τίτλο σπουδών, μπορεί να καταλάβει θέση π</s