Ανώτατοι αξιωματικοί της Πυροσβεστικής «έκρυψαν» στη πολυσυζητημένη κυβερνητική συνέντευξη Τύπου, τρεις ημέρες μετά την τραγωδία στο Μάτι, τα μοιραία όσο κι άγνωστα προβλήματα που υπήρξαν στα εναέρια μέσα για τη πυρόσβεση (εκτός των επιπτώσεων από τους ισχυρούς ανέμους). Κάτι που οδήγησε στην ανεξέλεγκτη πύρινη λαίλαπα της 23ης Ιουλίου και την αύξηση των θυμάτων.
Αυτό προκύπτει, σύμφωνα με τα αποκαλυπτικά στοιχεία που παρουσιάζει «Το Βήμα» από την παραβολή του πορίσματος του πραγματογνώμονα αξιωματικού της Πυροσβεστικής Δημήτρη Λιότσιου, που παρήγγειλαν οι εισαγγελικές αρχές με όσα ειπώθηκαν στην εν λόγω συνέντευξη Τύπου.
Σε εκείνη λοιπόν την συνέντευξη στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης ανώτατος αξιωματικός της Πυροσβεστικής απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τις κινήσεις των εναερίων μέσων ανέφερε αναλυτικά τα τα εξής : «16:49 η έναρξη της πυρκαγιάς, γίνεται εκτροπή στις 16:50 από την Κινέτα προς τον Βουτζά. Δηλαδή ελικόπτερο που ίπταται σε άλλη πυρκαγιά εκτρέπεται και πηγαίνει στον Βουτζά. Ώρα εντολής απογείωσης ενός ελικοπτέρου S 64 από αεροδρόμιο Ελευσίνας 16:50. Αδυναμία απογείωσης λόγω ισχυρών ανέμων. Είναι επισήμως αυτό. Ώρα εντολής απογείωσης σε δύο αεροπλάνα CL 215 από αεροδρόμιο Ανδραβίδας 17:00. Ώρα εντολής απογείωσης σε δύο αεροπλάνα CL 215 από αεροδρόμιο Σάμου 17:00. Ώρα εντολής απογείωσης σε τρία CL 215 από αεροδρόμιο Τανάγρας 17:20. Ώρα εντολής απογείωσης ενός S 64 από αεροδρόμιο Ελευσίνας νέα εντολή. Επιτέλους πετυχαίνει, ανοίγει το αεροδρόμιο 17:37. Ώρα εντολής απογείωσης ενός S 64 από αεροδρόμιο Ελευσίνας 18:12. Ώρα εκτροπής ενός CL 415 από Μέγαρα σε Νταού Πεντέλης 18:15».
Αυτές οι αναφορές του, που μιλούν για απογειώσεις ιπτάμενων μέσων ή για προβλήματα λόγω των ανέμων, ολοκληρώνονται με μια ακόμη περίπτωση απογείωσης αεροσκάφους. Κι εκεί ξαφνικά σταματά την ενημέρωση με επίκληση την ενδεχόμενη κόπωση των ακροατών του. Όπως ανέφερε λοιπόν: «Ωρα εντολής απογείωσης ενός CL 215 από αεροδρόμιο Τανάγρας 18:24 και σας κούρασα, έχει και άλλα». Με την εντύπωση που δίνεται ότι αυτά τα …υπόλοιπα που δεν ειπώθηκαν ενισχύουν την εικόνα ότι υπήρξε περαιτέρω ενίσχυση των πυροσβεστικών δυνάμεων.
Στα δεδομένα που παρουσιάζονται στην σελίδα 34 του πορίσματος του ειδικού πραγματογνώμονα που διόρισαν οι δικαστικές αρχές υπάρχει αρχικά ταύτιση με τα στοιχεία για τις πρώτες απογειώσεις που ανέφερε ο ανώτατος αξιωματικός της Πυροσβεστικής. Ομως στο πόρισμα αποκαλύπτεται τι δεν είπε το υψηλόβαθμο στέλεχος της Πυροσβεστικής προκειμένου «να μην κουράσει τους δημοσιογράφους» . Και τα οποία ανέτρεπαν την εικόνα που ήθελαν να δώσουν οι κυβερνητικές αρχές.
Αρχικά λοιπόν δεν ανέφερε, στη χρονική σειρά παράθεσης των στοιχείων, ότι στις 17.40 (δηλαδή τις πλέον κρίσιμες ώρες για τον έλεγχο της πυρκαγιάς) ένα Canadair 215 τέθηκε εκτός λειτουργίας λόγω βλάβης. Χωρίς να αναφέρεται τι ακριβώς συνέβη.
Υπάρχει κι εντυπωσιακή συνέχεια. Ο ανώτατος αξιωματικός της πυροσβεστικής δεν μνημόνευσε ποτέ στη συνέντευξη Τύπου ότι το ελικόπτερο που στάλθηκε για βοήθεια από την Κινέτα δεν έκανε ποτέ ρίψεις νερού, με αναφορές για ισχυρούς ανέμους.
Ακόμη δεν ανέφερε -όπως προκύπτει από το τωρινό πόρισμα- ότι στις 18.27, όταν κι η φωτιά κατέκαιε το Μάτι, επέστρεψε στην Τανάγρα ένα CL– 415 λόγω τεχνικού προβλήματος που δεν προσδιορίζεται. Επίσης δεν μνημονεύθηκε ότι στις 18.28 ματαιώθηκε η απογείωση άλλου πυροσβεστικού αεροπλάνου από την Τανάγρα γι άλλο λόγο.
Ωστόσο η σειρά των στοιχείων που απέφυγε να δημοσιοποίησει τότε η ηγεσία της Πυροσβεστικής ολοκληρώνεται με μια ακόμη αποκάλυψη από το νεώτερο πόρισμα. Ετσι ανακύπτει ότι στις 19.05 επέστρεψε στην Τανάγρα κι άλλο πυροσβεστικό αεροπλάνο λόγω προβλήματος στον κινητήρα. Σε μια πλήρη, μοιραία αποδυνάμωση των δυνάμεων αεροπυρόσβεσης με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα…