Την ακύρωση της κοινής υπουργικής απόφασης (Παιδείας και Οικονομικών), με την οποία περιορίστηκε ο κύκλος των υποψηφίων φοιτητών που μπορουν να πριμοδοτηθούν για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ, από την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) για τη στήριξη των πληγέντων, ζητούν απο το Συμβούλιο της Επικρατείας δύο πυρόπληκτοι υποψήφιοι φοιτητές, απο το Μάτι.
Η κυβέρνηση μετά την πυρκαγιά ωτης 23ης Ιουλίου στην Ανατολική Αττική, εξέδωσε την από 26 Ιουλίου 2018 ΠΝΠ με την οποία ελήφθησαν έκτακτα μέτρα για τη στήριξη των πληγέντων και την αποκατάσταση των ζημιών από την πυρκαγιά. Μεταξύ άλλων, προβλέπεται ότι τα τέκνα οικογενειών που περιέρχονται ή περιήλθαν προσωρινά ή μόνιμα σε κατάσταση απρόβλεπτης ανάγκης εξαιτίας των πυρκαγιών, πριμοδοτούνται και μοριοδοτούνται κατά την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια (ΑΕΙ) με 20% προσαύξηση του συνόλου των μορίων που έλαβαν κατά τις εισαγωγικές εξετάσεις.
Στη συνέχεια εκδόθηκε η επίμαχη κοινή υπουργική απόφαση η οποία αναφέρει ότι η πριμοδότηση ισχύει για «τα τέκνα θανόντων», καθώς και τα τέκνα των οποίων «η μόνιμη πρώτη κατοικία έχει καταστραφεί ολοσχερώς ή έχει υποστεί τέτοιας έκτασης λειτουργικές ζημιές που τις καθιστούν μη κατοικήσιμη ή η επιχείρηση γονέα έχει καταστραφεί ολοσχερώς».
Οι δύο νέοι από το Μάτι, οι οποίοι είχαν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2018 και τα σπίτια των γονέων τους είναι τυπικά και στατικά μόνο κατοικήσιμα, λόγω των ζημιών που έχουν υποστεί στον εσωτερικό και εξωτερικό χώρο, όπως αναφέρουν, προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με δικηγόρο τον διδάκτορα της Νομικής Σχολής Αθηνών Γεώργιο Κότσηρα.
Από το ΣτΕ ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και παράνομη η επίμαχη κοινή υπουργική απόφαση, καθώς περιορίζει το πεδίο εφαρμογής του άρθρου 16 της ΠΝΠ, στερώντας τους έτσι την δυνατότητα να υπαχθούν στις ευεργετικές διατάξεις της.
Αναφέρουν, δε, ότι η επίμαχη υπουργική απόφαση αυθαίρετα προέβη σε εκ νέου θέσπιση κριτηρίων και μάλιστα αυστηρότερων για την υπαγωγή των πληγέντων στην ευεργετική ρύθμιση της ΠΝΠ, με αποτέλεσμα να παραβιάζεται η συνταγματική αρχής της ισότητας και της αναλογικότητας, καθώς και το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην παιδεία.