Ως έναυσμα για την έναρξη ενός μεγάλου επενδυτικού σχεδίου διεθνούς εμβέλειας, ύψους 200 εκατ. ευρώ, χαρακτηρίζει με ανακοίνωσή του το Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, την υπογραφή της σύμβασης Παραχώρησης του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. Η συζήτηση ξεκίνησε σήμερα, Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2018, στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Η σύμβαση παραχώρησης 588 στρεμμάτων για 60 χρόνια υπογράφηκε μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ και της εταιρείας Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ΑΕ, την οποία έχουν συστήσει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ που συμμετέχει με 80% και η Goldair που συμμετέχει με 20%.  Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει με ίδια συμμετοχή της εταιρείας Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο ΑΕ και σε ποσοστό 65% με δανεισμό από την Τράπεζα Πειραιώς.

Το νέο Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία, κατά την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το 2024 και θα δημιουργήσει στην πλήρη ανάπτυξή του, περί τις 3.000 με 5.000 νέες θέσεις εργασίας, δίνοντας ταυτόχρονα μεγάλη προστιθέμενη αξία στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών. Επιπρόσθετα θα αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων για το ελληνικό Δημόσιο.

«Το Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο και το διαμετακομιστικό κέντρο Θριασίου, από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη και με τα πλέον σύγχρονα συστήματα, εντάσσουν τη χώρα μας σε υψηλή θέση στον χάρτη των διεθνών συνδυασμένων μεταφορών. Ο στόχος μας, οι συνδυασμένες μεταφορές να διαδραματίσουν κομβικό Ρόλο στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας μας, να  συμβάλλουν στην προσέλκυση παραγωγικών μονάδων, στην παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών, στη μείωση του κόστους συνδυασμένων μεταφορών και στη δημιουργία χιλιάδων μόνιμων θέσεων εργασίας, γίνεται πράξη με άμεσες θετικές επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα της Εθνικής Οικονομίας και την αύξηση του ΑΕΠ» δήλωσε σχετικά ο Υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Όπως μάλιστα συμπλήρωσε ο αρμόδιος Υπουργός, «συνεχίζουμε την προσπάθεια με την παράδοση, τους επόμενους μήνες, των ηλεκτροδοτούμενων σιδηροδρομικών γραμμών Αθήνας – Θεσσαλονίκης και Θεσσαλονίκης – Ειδομένης».

Στόχος είναι η δημιουργία ενός Εμπορευματικού Κέντρου διεθνούς εμβέλειας που θα συμβάλλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων και στην ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.

Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε το 2016, όπως σημειώνει η σχετική ανακοίνωση, μετά από σημαντικές τροποποιήσεις στους όρους της Διακήρυξης, προκειμένου να είναι αποδοτική και επωφελής για το Δημόσιο, και αφού έως τότε είχαν παρέλθει 14 χρόνια από τον πρώτο διαγωνισμό, 7 χρόνια από τον δεύτερο και 3 χρόνια άγονων διαδικασιών.

Στην προς κύρωση της Σύμβασης ισχύουν λοιπόν τα εξής:

  • Με τη θέση σε ισχύ της Σύμβασης παραχώρησης θα εισπραχθεί το ποσό των 10.000.000 ευρώ ως εισαγωγικό τίμημα
  • Για 50 χρόνια θα εισπράττεται ποσοστό επί του τζίρου 2,51% ετησίως και ποτέ κάτω του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος το οποίο θα είναι για τα πρώτα χρόνια της επένδυσης 350.000 ευρώ ανά έτος και τα τελευταία χρόνια της επένδυσης θα έχει φθάσει σε 450.000 ευρώ ανά έτος
  • Το άθροισμα της παρούσας αξίας ετήσιου εγγυημένου ανταλλάγματος θα είναι περίπου 6.200.000 ευρώ.