Το ποσό των 21.000 δολαρίων ΗΠΑ στο ετήσιο εισόδημά του, το οποίο επαρκεί για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου ή για να εξοφλήσει το διπλάσιο ετήσιο κόστος του στεγαστικού του δανείου ή για να καλύψει το ενοίκιό του για δύο χρόνια, μπορεί να κερδίσει ο μέσος άνθρωπος, που βρίσκει εργασία εκτός της χώρας διαμονής του, σύμφωνα με μια νέα έρευνα από την HSBC.
Η 11η ετήσια έρευνα Expat Explorer της κορυφαίας διεθνούς τράπεζας αποκαλύπτει ότι οι εργαζόμενοι οι οποίοι γνωρίζουν την αγορά εργασίας κάνουν αναζήτηση ώστε να διασφαλίσουν ότι οι δεξιότητές τους αξιοποιούνται κατά το μέγιστο δυνατόν, με το 45% να δηλώνει ότι πληρώνεται καλύτερα στο εξωτερικό για την ίδια ακριβώς δουλειά και το 28% να υποστηρίζει ότι μετακόμισε στο εξωτερικό για να πάρει προαγωγή.
Εργασιακή κουλτούρα
Σύμφωνα με την έρευνα, οι άνθρωποι αναζητούν εργασία στο εξωτερικό για διαφορετικούς λόγους.
Οι παρακάτω χώρες κατατάσσονται υψηλότερα από τους ερωτώμενους για την εργασιακή τους κουλτούρα:
* Κορυφαίες χώρες για τα δημιουργικά ταλέντα: Η Σουηδία και η Βραζιλία κατατάσσονται ως κορυφαίες για το δημιουργικό περιβάλλον εργασίας που προσφέρουν. Η Σουηδική ‘lagom’ κουλτούρα (μεταφράζεται «όσο ακριβώς είναι απαραίτητο») ενθαρρύνει μια χαλαρή εργασιακή δομή χωρίς ιεραρχία, την οποία τα εκπατρισμένα στελέχη χαρακτηρίζουν ως την πιο συνεργατική και τεχνολογικά προηγμένη παγκοσμίως.
Εν τω μεταξύ, οι εργαζόμενοι στη Βραζιλία δεν θα βρεθούν στη θέση να τρώνε ένα σάντουιτς στο γραφείο- τα μεγάλης διάρκειας γεύματα εκτός γραφείου με πελάτες και συναδέλφους είναι ο κανόνας.
Πέρα από το γεγονός ότι η Βραζιλία παρέχει ένα από τα πιο «δημιουργικά» περιβάλλοντα εργασίας στην περιοχή, τα στελέχη που εργάζονται εκεί ισχυρίζονται ότι η χώρα προσφέρει από τα πιο ευχάριστα εργασιακά περιβάλλοντα που ενισχύουν την κοινωνικοποίηση.
* Καλύτεροι προορισμοί για εξέλιξη καριέρας: Δύο από τα μεγαλύτερα οικονομικά κέντρα του κόσμου, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ ψηφίστηκαν ως οι καλύτεροι προορισμοί ώστε να εξελίξει κάποιος την καριέρα του.
Τα εκπατρισμένα στελέχη στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν περισσότερες πιθανότητες να αποκτήσουν νέες δεξιότητες.
Εν τω μεταξύ, η προσφορά ενός γενναιόδωρου μισθού ύψους, κατά μέσο όρο, 185.119 δολαρίων είναι βέβαιο ότι θα προσελκύσει όσους αποζητούν τα μετρητά.
Φαίνεται, όμως, ότι δεν υπάρχει κέρδος χωρίς θυσίες. Ενώ η εργασία στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι πιθανό να ενισχύσουν τις δεξιότητες των ατόμων που επιλέγουν να εργαστούν στο εξωτερικό, περισσότερα από τα δύο πέμπτα των ατόμων που δημιουργούν μια νέα ζωή σε αυτές τις χώρες βρίσκουν τους ταχύτατους εργασιακούς ρυθμούς στρεσογόνους.
* Ευχάριστα μέρη να ζει κανείς: Περισσότερα από τους μισούς εργαζόμενους (53%) που έχουν μεταναστεύσει στην Ταϊλάνδη υποστηρίζουν ότι το εργασιακό περιβάλλον τους έκανε πιο ευτυχισμένους – το υψηλότερο ποσοστό παγκοσμίως.
Όσοι μετακινούνται σε αυτόν τον εξωτικό ειδυλλιακό προορισμό είναι οι λιγότερο αγχωμένοι και νιώθουν ότι έχουν εκπληρωθεί επαγγελματικά περισσότερο από όλα τα εκπατρισμένα στελέχη παγκοσμίως.
Παράλληλα, όσοι έχουν κουραστεί από τις μακρινές αποστάσεις που πρέπει να διανύσουν για να μεταβούν στην εργασία τους πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να εργαστούν στη Νέα Ζηλανδία ή το Μπαχρέιν – οι εργαζόμενοι από το εξωτερικό είναι πιθανότερο (60%) να κάνουν λιγότερη ώρα για να μετακινηθούν από και προς το σπίτι τους σε αυτές τις χώρες.
Ο κ. John Goddard, Head of HSBC Expat, σχολίασε πως «η ‘γεύση’ της ζωής σε έναν νέο προορισμό μπορεί να αποτελεί βασικό παράγοντα για να ξεκλειδώσει κανείς τη δημιουργικότητά του, να βρει ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής και να δώσει μια νέα κατεύθυνση καριέρας.
Όμως, πολλά στελέχη που μετακινούνται στο εξωτερικό τους πρώτους μήνες αγχώνονται διότι δεν είχαν βάλει τα οικονομικά τους σε μια σειρά πριν μετακομίσουν. Παρά το γεγονός ότι η μετακίνηση στο εξωτερικό συχνά σημαίνει αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος συνεπάγεται και πολυπλοκότητα.
Η αναζήτηση υποστήριξης, πριν μετακομίσει κανείς, για το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού στο νέο προορισμό, για την επιλογή του καλύτερου τρόπου να μεταφέρει κεφάλαια στο εξωτερικό και για το πώς θα αξιοποιήσει καλύτερα τις αποταμιεύσεις του μπορεί να βοηθήσει όσους μετακινούνται να εστιάσουν στην καριέρα τους και να εγκατασταθούν πιο γρήγορα στο νέο τους σπίτι».
Από την πλευρά του, ο κ. Στέλιος Πιρπινιάς, Επικεφαλής Retail Banking & Wealth Management και Μarketing της HSBC Ελλάδας τόνισε ότι «τα ευρήματα της έρευνας αποκαλύπτουν ότι όσοι αποφασίζουν να μετακινηθούν γεωγραφικά καταλήγουν σε αυτήν την επιλογή για ποικίλους λόγους, από την αύξηση του ετήσιου εισοδήματός τους έως τις καλύτερες προοπτικές καριέρας και τη βελτιωμένη εργασιακή κουλτούρα.
Πάντως, το να διευρύνει κανείς τους επαγγελματικούς του ορίζοντες μετακομίζοντας στο εξωτερικό έχει και τα δυσκολίες, εάν δεν υπάρχει η απαραίτητη υποστήριξη.
Πιο συγκεκριμένα, πολλά στελέχη αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρες καταστάσεις και χρειάζονται βοήθεια με τη διαχείριση των οικονομικών τους. Στην HSBC, χάρη στη διεθνή παρουσία μας, μπορούμε να καλύψουμε τις εξατομικευμένες τραπεζικές ανάγκες των πελατών μας που μετακινούνται γεωγραφικά».