Ένα αποφασιστικό βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση του πρώτου μεγάλου έργου, μετά την γενιά των αυτοκινητοδρόμων, έγινε με την ανακήρυξη της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-GMR σε οριστική ανάδοχο για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι.
Η απόφαση ανακήρυξης αναδόχου φέρνει στον δρόμο προς το Ελεγκτικό Συνέδριο το οριστικοποιημένο πια σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης, το οποίο εφόσον εγκριθεί θα προχωρήσει για κύρωση στη Βουλή.
Το μεγαλύτερο έργο όλων των εποχών για την Κρήτη που μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, προϋπολογισθέντος κατασκευαστικού κόστους 480 εκατ. ευρώ και αξίας που υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ, βλέπει φως στην άκρη ενός τούνελ που κράτησε δυο περίπου χρόνια από την κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς. Κι ενώ αναμενόταν ότι θα χρειάζονταν μόλις λίγοι μήνες για την ανακήρυξη οριστικού αναδόχου, τελικά μετρήσαμε περίπου 16 μήνες για να φτάσουμε ως εδώ.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η οικονομική πρόταση του επενδυτή προβλέπει μηδενικό δανεισμό για την παραχωρησιούχο εταιρεία. Αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο θα εισπράττει μερίσματα από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του αεροδρομίου και παράλληλα δεν προκύπτει επιβάρυνση για το δημόσιο χρέος.
Επισημαίνεται, όπως αναφέρεται στο κείμενο της απόφασης, ότι το χρηματοοικονομικό μοντέλο του αναδόχου επαληθεύτηκε από ανεξάρτητο ελεγκτικό φορέα (auditor) που διεξήγε, κατά τα προβλεπόμενα από τη διακήρυξη, τον σχετικό έλεγχο.
Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης για το έργο της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του νέου αερολιμένα, έχει ορισθεί σε 37 χρόνια. Η κατασκευαστική περίοδος εκτιμάται ότι θα διαρκέσει τα πέντε εξ αυτών.