Σε τρεις δόσεις θα γίνει η αύξηση τελών χρήσης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Η αρχή πρόκειται να γίνει τον Απρίλιο του 2019, στα αεροδρόμια Χανίων, Καβάλας και Ζακύνθου, όπου οι εργασίες αναβάθμισης ολοκληρώνονται στα τέλη του 2018. Όπως προανήγγειλε από τη Θεσσαλονίκη, μιλώντας σε εκπροσώπους του τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, κ. Αλεξάντερ Τσίνελ, τα αεροδρόμια Ρόδου, Κεφαλονιάς, Μυτιλήνης, Σκιάθου, Ακτίου, Σάμου θα ακολουθήσουν μόλις ολοκληρωθούν τα έργα και αργότερα η Θεσσαλονικη, η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Κέρκυρα και η Κω.
Η δυνατότητα αύξησης των τελών χρήσης προβλέπεται στις δυο συμβάσεις παραχώρησης των συνολικά 14 περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν περάσει στη διαχείριση της Fraport Greece. Η εταιρεία δύναται να αυξήσει τα τέλη χρήσης αεροδρομίου από 13 ευρώ στα 18,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες αναβάθμισης και εκδοθεί το σχετικό πιστοποιητικό από ανεξάρτητη εταιρεία μηχανικών. Αυτό για τα τρία πρώτα αεροδρόμια αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2019.
Δεδομένου όμως ότι ενόψει της αύξησης των τελών θα πρέπει να γίνει εγκαίρως διαβούλευση με τις αεροπορικές εταιρείες, ο κ. Τσίνελ επισήμανε ότι η σχετική διαδικασία θα εκκινήσει τον Νοέμβριο. Όμως η διαδικασία συμφωνίας με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) θα δρομολογηθεί με την επίσημη χορήγηση του πιστοποιητικού.
Fraport Greece: Ανταγωνιστική η χρέωση σε σχέση με αεροδρόμια γειτονικών χωρών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece εξήγησε επίσης ότι το ποσό των 18,5 ευρώ αποτελεί τη μέγιστη χρέωση, βάσει της σύμβασης παραχώρησης, ενώ προβλέπεται και μια προσαύξηση σε σχέση με τα επίπεδα του πληθωρισμού του 2013, που θεωρείται όμως απίθανο να ενεργοποιηθεί. Απόφαση της εταιρείας αποτελεί οι χρεώσεις να είναι ισότιμες σε όλα τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία και για όλες τις αεροπορικές.
Σύμφωνα δε με στελέχη της εταιρείας, η νέα χρέωση παραμένει ανταγωνιστική εφόσον συγκριθεί με τις αντίστοιχες χρεώσεις σε αεροδρόμια γειτονικών χωρών, όπου ανέρχεται σε περίπου 20 ευρώ.
Σε αναμονή για την έφεση του Δημοσίου κατά της απόφασης της Διαιτησίας
Όσο για τις εξελίξεις, σχετικά με τη απόφαση της διαδικασίας Διαιτησίας που επιδίκασε στη Fraport Greece αποζημίωση 27,5 εκατ. ευρώ για τις φθορές με τις οποίες παρέλαβε τα αεροδρόμια, βρισκόμαστε σε αναμονή της απόφασης για την έφεση που έκανε το ελληνικό Δημόσιο. Υπενθυμίζεται ότι το ποσό που ζητούσε η παραχωρησιούχος έφτανε τα 60 εκατ. ευρώ.
Η διαδικασία Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, η οποία προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης, ξεκίνησε από τη Fraport Greece το καλοκαίρι του 2017, προκειμένου να διαπιστωθεί και συμφωνηθεί το ύψος τυχόν υποαξιών που σημειώθηκαν κατά τα 2,5 χρόνια που μεσολάβησαν μεταξύ των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών και της παραλαβής των αεροδρομίων.