Το 55% των διαδικτυακών καταναλωτών πραγματοποιούν διεθνείς online αγορές από ξένα e-shops, σύμφωνα με έρευνα σε 31 χώρες που διενήργησε η εταιρεία Ipsos για λογαριασμό της PayPal.
Το γεγονός ότι ο πλανήτης του shopping δεν έχει σύνορα δεν αποτελεί πλέον είδηση. Εν τούτοις, υπάρχουν πολλοί έλληνες έμποροι που φαίνεται να διστάζουν να τον ανακαλύψουν, μη γνωρίζοντας από πού να ξεκινήσουν και για ποιον λόγο αξίζει να προσεγγίσουν δυνητικούς πελάτες από το εξωτερικό. Κατά τη διασυνοριακή δραστηριότητά τους, οι Ελληνες αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές / tablets / κινητά και περιφερειακές συσκευές (64%), καθώς και παιχνίδια και είδη χόμπι (51%).
Παγκοσμίως, οι βασικές κατηγορίες διασυνοριακών αγορών διαφέρουν ελαφρώς σε ποσοστά. Ενώ τα είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ παραμένουν στην πρώτη θέση (68%), ακολουθούνται από ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές / tablets / κινητά και περιφερειακές συσκευές (53%), και τα παιχνίδια-είδη χόμπι (53%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της PayPal, οι κορυφαίες ξένες αγορές για τους Ελληνες είναι οι ακόλουθες: ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και Γαλλία. Οι κύριες κατηγορίες ειδών και υπηρεσιών προς πώληση από έλληνες εμπόρους περιλαμβάνουν τα ταξίδια, λοιπές υπηρεσίες, είδη ένδυσης / μόδας, υπηρεσίες ιστοσελίδων και ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
Για τους έλληνες εμπόρους της PayPal, τα τελευταία χρόνια οι πλέον αναπτυσσόμενες αγορές αναδείχθηκαν η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Τουρκία και η Κίνα.
Σύμφωνα με την έρευνα, κλειδί για την προσέλκυση αγοραστών στο δικό σας e-shop αποτελεί η κατανόηση του τι ακριβώς επιθυμούν και τι είναι εκείνο που τους αποθαρρύνει να αγοράσουν από εσάς. Και εμείς κατέχουμε τη γνώση αυτή – διαβάστε παρακάτω για να μάθετε ποιες είναι οι κατάλληλες συμβουλές για την ανάπτυξη και της δικής σας επιχείρησης με σύμμαχο το διασυνοριακό εμπόριο.
Ανάμεσα στις 31 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, περίπου το 55% των διαδικτυακών καταναλωτών παραδέχθηκε ότι πραγματοποιεί online αγορές από ξένα e-shops. Τα πλέον δημοφιλή προϊόντα που αγοράστηκαν διεθνώς είναι τα είδη ένδυσης και υπόδησης (68%), ενώ ακολουθούν τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (53%) και τα παιχνίδια (53%).
Ανάμεσα στις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, οι αγορές μέσω κινητών συσκευών αποτελούν τουλάχιστον το 32% του συνολικού όγκου πληρωμών. Εντούτοις, οι περισσότεροι καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν μέσω του desktop ή του laptop, ειδικά στην Ανατολική Ευρώπη, όπου οι αγορές μέσω επιτραπέζιου υπολογιστή κυμαίνονται από 65% στη Ρωσία, 73% στην Ελλάδα, έως 76% στην Τσεχία.
Γιατί οι ξένοι πελάτες δεν πραγματοποιούν αγορές από το δικό σας κατάστημα;
Παρέχετε περιορισμένους τρόπους πληρωμής
Τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες online καταναλωτές θα προτιμούσαν να διαθέτουν την επιλογή πληρωμής στο τοπικό δικό τους νόμισμα για την εκάστοτε αγορά τους, ενώ έξι στους δέκα ελέγχουν τις συναλλαγματικές ισοτιμίες προτού προβούν σε μια αγορά. Μιλώντας με γνώμονα τα διεθνή στοιχεία, τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες online καταναλωτές θα προτιμούσαν να διαθέτουν την επιλογή πληρωμής σε τοπικό νόμισμα (76%), ενώ έξι στους δέκα (62%) ελέγχουν τις ισοτιμίες, προτού πληρώσουν σε ξένο νόμισμα. Για τους διεθνείς αγοραστές το νόμισμα μπορεί να λειτουργήσει σχεδόν εξίσου αποτρεπτικά όσο και μια ξένη γλώσσα.
Δεν μιλάτε τη γλώσσα τους
Το 57% των online shoppers στις αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα ισχυρίστηκαν ότι δεν θα αισθάνονταν άνετα να αγοράσουν από μια ξένη ιστοσελίδα, η οποία δεν είναι διαθέσιμη στη δική τους γλώσσα. Οσοι διαμένουν σε αναπτυγμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, επιδεικνύουν ισχυρή προτίμηση προς τις αγορές από διεθνή καταστήματα ή e-shops που διαθέτουν τη δική τους τοπική γλώσσα. Λάβετε υπόψη σας τις βασικές αγορές όπου στοχεύετε και ξεκινήστε να μιλάτε τη γλώσσα τους ή τουλάχιστον επενδύστε στην καλή μετάφραση του περιεχομένου στα αγγλικά.
Δεν τους κάνετε να αισθάνονται ασφάλεια
Οταν φτάνει η στιγμή επιλογής μιας μεθόδου πληρωμής, «ένας ασφαλής τρόπος πληρωμής» (44%) είναι το πρωταρχικό μέλημα των διεθνών αγοραστών. Επιπλέον, οι διαδικτυακοί καταναλωτές ανέφεραν ότι τα κυριότερα εμπόδια για τον διασυνοριακό αγοραστή ήταν η ανησυχία μη παράδοσης της παραγγελίας (24%) και η δύσκολη διαδικασία επιστροφών (22%).
Οι τιμές σας δεν είναι ανταγωνιστικές
Ο νούμερο ένα λόγος (72%) για τους καταναλωτές που κάνουν διεθνείς αγορές από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα είναι οι καλύτερες τιμές. Οι έμποροι με ανταγωνιστικές τιμές ή με προσφερόμενες εκπτώσεις έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες και ευκαιρίες να επιτύχουν και να διασφαλίσουν κέρδη διεθνώς. Οι έμποροι που καταγράφουν εξαρχής και με διαφάνεια όλα τα σχετικά κόστη μιας αγοράς διαθέτουν καλύτερες ευκαιρίες εξασφάλισης διεθνών πελατών.
Δεν είστε ξεχωριστοί
Ο δεύτερος πλέον σημαντικός λόγος που αναφέρθηκε από τους διασυνοριακούς καταναλωτές που αγοράζουν διεθνώς είναι η καινοτομία και η φρεσκάδα των προσβάσιμων ειδών που όμως δεν είναι διαθέσιμα στη δική τους χώρα (49%) ή γενικά η δυνατότητα ανακάλυψης νέων και ελκυστικών προϊόντων (34%).