Απαντήσεις στα δημοσιεύματα και τις δηλώσεις που έχουν συνοδεύσει την αποφυλάκιση του Αριστείδη Φλώρου δίνει ο ίδιος ο 39χρονος επιχειρηματίας εξηγώντας τους λόγους που έγινε δεκτή η αίτηση της αποφυλάκισης του βάσει του Ποινικού Κώδικα.
Αναλυτικά η απάντηση του Αριστείδη Φλώρου:
Τα τελευταία εικοσιτετράωρα δημοσιεύονται και αναπαράγονται σε ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα δηλώσεις, απόψεις, συστάσεις κ.λπ. διαφόρων δημοσίων και μη παραγόντων σε σχέση με την πρόσφατη υφ’ όρον απόλυση, οι οποίες περιέχουν πλήθος ανακριβειών.
Προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων και προς αποκατάσταση της αλήθειας, διευκρινίζω τα εξής:
– Ο θεσμός της υφ’ όρον απόλυσης προβλέπεται στον Ποινικό μας Κώδικα από το έτος 1951. Οι σχετικές διατάξεις έχουν τροποποιηθεί ή συμπληρωθεί κατά καιρούς με νόμους που έχει ψηφίσει η Βουλή των Ελλήνων.
– Οι διατάξεις για την υφ’ όρον απόλυση για λόγους υγείας ισχύουν από ετών και ορίζουν την διαδικασία επίσημης διάγνωσης και αξιολόγησης των προβλημάτων υγείας των κρατουμένων που πάσχουν.
– Η απόλυσή μου με όρους αποφασίστηκε από το αρμόδιο Δικαστικό Συμβούλιο κατ’ εφαρμογήν των σχετικών διατάξεων του νόμου (άρθρο 110 Α ΠΚ), αφού εξέτισα τον απαιτούμενο χρόνο σε σχέση με την ποινή που μου επέβαλε το πρωτοβάθμιο δικαστήριο, ενώ η έφεση που έχω ασκήσει δεν έχει ακόμη εκδικαστεί.
Όσον αφορά την υπόθεση “Energa”, για την οποία καταδικάστηκα σε πρώτο βαθμό, επισημαίνω ότι:
α) Ουδέποτε φυγοδίκησα αλλά, αντιθέτως, ήμουν πάντοτε παρών σε όλα τα διαδικαστικά στάδια της υποθέσεως. Το αυτό θα πράξω και στο δευτεροβάθμιο δικαστήριο που πρόκειται να εκδικάσει την υπόθεση τον Δεκέμβριο του 2018.
β) Ήδη από το έτος 2012 καταβάλλω ανελλιπώς προσπάθεια για να εισπράξει το Δημόσιο και οι Δήμοι τα χρήματα που δικαιούνται και τα οποία είναι στο σύνολό τους κατατεθειμένα σε δεσμευμένους, με απόφαση των αρχών, εταιρικούς -και όχι ατομικούς μου- τραπεζικούς λογαριασμούς.
γ) Οι διάφορες δηλώσεις περί χρημάτων που «έκαναν φτερά» κ.λπ. είναι αποτέλεσμα είτε πλήρους άγνοιας της υποθέσεως είτε εσκεμμένης διαστρέβλωσης της αλήθειας, ιδίως δε μετά την έκδοση της απόφασης του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Αθηνών (1115/2017) που διέταξε ήδη από τον Μάρτιο του έτους 2017 την απόδοση των χρημάτων σε Δημόσιο και Δήμους, τα οποία είναι στην κατοχή των Τραπεζών. Η σχετική διαδικασία της απόδοσης δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί για λόγους που αφορούν αποκλειστικώς τους εμπλεκόμενους φορείς, δηλαδή τις Τράπεζες το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και τα συναρμόδια Υπουργεία. Επομένως, καθόσον αφορά το πρόσωπό μου, δεν οφείλεται ούτε ένα Ευρώ στο Δημόσιο και τους Δήμους.
δ) Σε σχέση με τα χρήματα που διεκδικούν οι οργανισμοί ΑΔΜΗΕ και ΛΑΓΗΕ, την απόδοση των οποίων δεν διέταξε το Δικαστήριο, υπάρχει αμφισβήτηση ως προς το ύψος των απαιτήσεων. Στην σχετική αντιδικία ενώπιον των πολιτικών δικαστηρίων αναμένεται η διεξαγωγή διαιτητικής πραγματογνωμοσύνης προκειμένου να διαπιστωθεί δεσμευτικά εάν και ποια ποσά οφείλονται στους προαναφερόμενους φορείς.
ε) Η αναφορά στην υπόθεση της επίθεσης κατά του Γ. Αντωνόπουλου είναι άκαιρη, αφού η υπόθεση αυτή δεν έχει κριθεί σε δεύτερο βαθμό και η εκτέλεση της πρωτοβάθμιας απόφασης έχει ανασταλεί, αλλά και άσχετη με την διαδικασία της υφ’ όρον απόλυσης σε σχέση με την ποινή που μου επέβαλε το πρωτοβάθμιο Εφετείο Κακουργημάτων για την υπόθεση της “Energa”. Επισημαίνω ότι με σχέδιο νόμου που έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2016/343 προβλέπονται σειρά μέτρων αποκατάστασης από την παραβίαση του τεκμηρίου αθωότητας, ιδίως δε στις περιπτώσεις που δημόσια πρόσωπα εκφέρουν κρίσεις για φυσικά πρόσωπα πριν από την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης.
Όσον αφορά τα πρoβλήματα υγείας που αντιμετωπίζω, μόλις χρειάζεται να επισημάνω ότι η λαϊκιστική ή μικρο – «πολιτική» εκμετάλλευσή τους προσβάλλει την αξία μου ως ανθρώπου, ο σεβασμός της οποίας συνιστά, σύμφωνα με το Σύνταγμά μας, υπέρτατη υποχρέωση της Πολιτείας.
Όσοι επικαλούνται το Κράτος Δικαίου, οφείλουν πρωτίστως να το σέβονται οι ίδιοι.