«Οι γυναίκες έρχονται σε εμένα γιατί δεν έχουν τίποτε άλλο να φορέσουν» συνήθιζε να λέει χωρίς ίχνος μετριοφροσύνης ο Ιβ Σεν Λοράν. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο οίκος τον οποίο δημιούργησε ο αλγερινής καταγωγής μετρ εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί με ιδιαίτερα εντυπωσιακό τρόπο στον διεθνή χώρο της μόδας. Ο νέος creative director του θρυλικού brand, Αντονι Βακαρέλο, κατόρθωσε παρά το νεαρό της ηλικίας του να παρουσιάσει και να επιβάλει τα νέα σύμβολα γυναικείας δύναμης και αυτάρκειας. Ο μόλις 35 ετών σχεδιαστής είναι πλέον ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού. Το λεπτό αγόρι με τα κοντοκουρεμένα μαλλιά που γεννήθηκε στο Βέλγιο και σπούδασε γλυπτική στο La Cambre εργάζεται ατέλειωτες ώρες στο Saint Laurent Studio της Rue de l’Université στο Saint-Germain-des-Prés. Nτυμένος συνήθως με τα αγαπημένα του aviator jackets, o Βακαρέλο κοιτάζει με μάλλον «έκπληκτο» βλέμμα τον φακό. Επίσης αρνείται να σχολιάσει τις απόψεις κάποιων ισχυρών προσωπικοτήτων του fashion world οι οποίοι υποστηρίζουν ότι είναι ο μόνος καλλιτεχνικός διευθυντής που έκανε έναν από τους εμβληματικότερους οίκους μόδας να μοιάζει… δικός του! Είναι κάτι που δεν μπόρεσαν να επιτύχουν οι προκάτοχοί του. Ο «πολύς» κύριος Εντί Σλιμάν, creative director από το 2012 έως το 2016, σίγουρα ταλαντούχος επαγγελματίας, δεν στάθηκε ικανός να πραγματοποιήσει αυτή τη μεγάλη, επαναστατική ίσως τομή που χρειαζόταν το brand με στόχο την «απογείωση» σε έναν κόσμο λαμπερό, φαντασμαγορικό, σίγουρα όμως δύσκολο και άκρως ανταγωνιστικό.
Η γυναίκα του Βακαρέλο με τα glittering mini dresses
O Αντονι Βακαρέλο έκανε μια τεράστια επιτυχία δημιουργώντας και πάλι για μια γυναίκα δυναμική, αντισυμβατική, αλλά συγχρόνως πολύ κομψή. Ο Βακαρέλο έφερε τις γυναίκες τού σήμερα πιο κοντά σε αυτές που «ονειρευόταν» όταν σχεδίαζε πάνω σε ένα κομμάτι χαρτί, φορώντας τα χαρακτηριστικά, μαύρα γυαλιά του ο Ιβ Σεν Λοράν. Τα κορίτσια τα οποία περπατούν στην πασαρέλα του Saint Laurent είναι υπερμοντέρνα, υπερσέξι (τα ιλιγγιώδη ντεκολτέ κάνουν τα φλας να παίρνουν φωτιά), με πολλά φτερά (είναι το μεγάλο trend του εφετινού χειμώνα), κρύσταλλα, στρας πάνω στα πολύτιμα υφάσματα. Τα super mini κυριαρχούν στο catwalk. Eνα mini υπερβολικό πολλές φορές, που μόνο ίσως η μούσα του οίκου, Ζόι Κράβιτζ, κόρη του Λένι Κράβιτζ, και κάποιες άλλες με τις ίδιες θανατηφόρες αναλογίες θα μπορούσαν να υποστηρίξουν. Τα υπέροχα glittering mini dresses φορεμένα με «χοντροκομμένα» δερμάτινα αλλά και υφασμάτινα, κεντημένα μποτίνια ή πανύψηλες μπότες από βελούδο και κρόσσια, δημιουργούν θεαματικό αποτέλεσμα. Υπάρχουν, βέβαια, πάντα τα μακριά μαύρα φορέματα με τη ζώνη στη μέση και το «βαθύ» ντεκολτέ, τα βινύλ σορτς συνδυασμένα με διάφανες μπλούζες, τα δερμάτινα σύνολα και κάποια κοστούμια ανδρικού τύπου που μοιάζουν με αυτά τα οποία σχεδίασε ο Ιβ πριν από πολλά χρόνια για τη στενή του φίλη Κατρίν Ντενέβ. Τα βραδινά πέδιλα του οίκου έχουν φτερά, ενώ οι τσάντες (αρκετές σε σχήμα καρδιάς) είναι ματ αλλά και σε κόκκινο και μαύρο λουστρίνι.
Φρούτα, λουλούδια και καθολικισμός για τους Dolce & Gabbana
O οίκος Dolce & Gabbana σε ελάχιστα ίσως «σημεία» έχει σχέση με αυτόν του Saint Laurent. Κοινός ίσως παρονομαστής το πάθος για την πολυτέλεια και τη γυναίκα η οποία ξεχωρίζει μέσα από μια εμφάνιση κινηματογραφικού τύπου. Οι Στέφανο Γκαμπάνα και Ντομένικο Ντόλτσε εμπνέονται από τις παραδόσεις, τη φύση, τον καθολικισμό. Τα ρούχα τους είναι πάρα πολύ εντυπωσιακά. Πολλές φορές «κουβαλάνε» πάνω τους όλα αυτά τα στοιχεία από τα οποία εμπνέονται και δημιουργούν, στον υπέρτατο βαθμό. Αν στον οίκο Saint Laurent το στυλ της γυναίκας είναι συνώνυμο με τη γαλλική «φινέτσα» και πολυτέλεια, στο φημισμένο παγκοσμίως ιταλικό brand επικρατεί μια έκρηξη χρωμάτων, συνδυασμοί «ανόμοιων» πολλές φορές πραγμάτων και αξεσουάρ που μοιάζουν να έχουν βγει στην επιφάνεια από τα σεντούκια των Δόγηδων ή μέσα από τις καθολικές εκκλησίες. Οι γυναίκες είναι σέξι, έστω και αν είναι «τυλιγμένες» με χιλιάδες ροζ, κόκκινα, κίτρινα υφάσματα, βελούδινες κορδέλες, δαντέλες, διαφάνειες. Τα outfits των υπερταλαντούχων Dolce & Gabbana έχουν σε ένα μεγάλο μέρος πηγή έμπνευσης τη Νότια Ιταλία· τα περίφημα λεμόνια που υπάρχουν παντού στο κοσμοπολίτικο Κάπρι, τα φρούτα, τους τεράστιους βυζαντινούς σταυρούς, τα στέμματα, τα ογκώδη κολιέ και σκουλαρίκια, και βέβαια το κυρίαρχο καθολικό στοιχείο. Αυτό το τελευταίο οι ιταλοί σχεδιαστές το αναδεικνύουν μοναδικά. Εμπνέονται από τις ενδυμασίες των καθολικών ιερέων, από τα παπούτσια τους, ακόμη και από τα… λιβανιστήρια, τα οποία «μετατρέπουν» σε κολιέ. Τα ροζ μακριά, κεντημένα με λουλούδια παλτό είναι ονειρικά (η Μελάνια Τραμπ τα αγοράζει φανατικά, μην ξεχνάμε το υπέροχο μαντό που φόρεσε στη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης με τον πρόεδρο των ΗΠΑ στην Ιταλία), οι κόκκινες τουαλέτες και τα κοστούμια είναι εκρηκτικά, όπως επίσης τα χρυσά σύνολα και τα διάφανα μπούστα (με τους κόκκινους σταυρούς) και βέβαια οι διάσημοι μαύροι «κορσέδες» που ανέδειξε μοναδικά πριν από χρόνια η στενή φίλη των designers Μόνικα Μπελούτσι.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 12 Αυγούστου 2018.