Το νέο hippie spirit του οίκου Dior είναι αφιερωμένο στους εορτασμούς για την πεντηκοστή επέτειο από τον Μάη του ’68. Η Μαρία Γκράτσια Κιούρι, creative director του γαλλικού οίκου, «έντυσε» τα μοντέλα στο catwalk με παλτό από ψεύτικη γούνα στο χρώμα του λεμονιού, ιβουάρ φορέματα που μοιάζουν καμωμένα από το βελονάκι της γιαγιάς, patchwork ψηλές μπότες, μαύρα κασκέτα και τεράστια κίτρινα, διάφανα γυαλιά. Οι «μικρές επαναστάτριες» μοιάζουν υπέροχες μέσα σε αυτό το «ιδιαίτερο», είναι η αλήθεια, street style. Ενα στυλ που στοιχίζει όμως αρκετές χιλιάδες ευρώ. Τα μακριά παλτό του Dior, όπως και οι μπότες του που «βγάζουν» κάτι από άλλες δεκαετίες, θα αποτελέσουν τα μεγάλα, αγαπημένα trends για τον ερχόμενο χειμώνα. Ρούχα εμπνευσμένα, ξεχωριστά, κυρίως όμως αναγνωρίσιμα. Τα σημαντικότερα fashion brands του πλανήτη έχουν επιστρέψει σε αυτό που μερικά χρόνια πριν χαρακτηρίζαμε με μια δόση… σνομπισμού logomania. Τα logos είναι και πάλι εδώ. Οι εποχές που ακόμα και αυτοί οι ισχυροί του χρήματος απέφευγαν να αγοράσουν ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ τα οποία έδειχναν από μακριά ότι ανήκουν σε κάποιον μεγάλο γαλλικό, ιταλικό ή αμερικανικό οίκο έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τα logos, τα οποία έκαναν έντονα την εμφάνισή τους τη δεκαετία του ’80, συμβολίζουν τώρα κάτι διαφορετικό. Οι ειδικοί του fashion world υποστηρίζουν ότι οι διάσημοι designers γοητεύονται να «παίζουν» μαζί τους. Είναι ένα παιχνίδι μόδας, εξουσίας, πολυτέλειας και νέων ιδεών.
Από το J’adior του «Nammos Village», στα Gucci και στον Σιμς
Η creative director του οίκου Dior, πιστή οπαδός (τουλάχιστον τις τελευταίες σεζόν) της logomania, δημιούργησε υπέροχες τσάντες και ευφάνταστα bracelets (τα χαρακτηρίζει ultra luxe souvenirs de vacances) τα οποία φέρουν την υπογραφή «J’adior Mykonos». Οι τσάντες και τα βραχιολάκια της madame Κιούρι αποτελούν μια τεράστια, παγκόσμια διαφήμιση για την Ελλάδα. Οι top fashion editors παροτρύνουν μέσα από τις στήλες τους στις μεγάλες εφημερίδες και στα σημαντικά περιοδικά μόδας τους αναγνώστες τους (όσους από αυτούς αντέχει η τσέπη τους) να τα αγοράσουν μέσα από το πολυτελές κατάστημα Dior (boutique ephemére τη χαρακτηρίζουν) το οποίο βρίσκεται στο υπέρλαμπρο, ολοκαίνουργο «Nammos Village», ένα πραγματικό «στολίδι» για shopping πολλών αστέρων στο Νησί των Ανέμων.
Η Ισελιν Στέιρο, κορυφαίο μοντέλο, ποζάρει με το super trendy μπουφάν της χειμερινής σεζόν. Σε φούξια, εκτυφλωτικό χρώμα, φέρει έντονα επάνω του τα logos Gucci. Ο ιταλικός οίκος έδειχνε πάντα τεράστια αδυναμία (συναγωνιζόμενος τον επίσης ιταλικό Fendi) στα logos. Οι μπότες του φθινοπώρου-χειμώνα 2018-2019 (Supreme) είναι υφασμάτινες, σε «σπασμένο» λευκό και έχουν σε όλη τους την επιφάνεια τα αγαπημένα logos. Εντονα ροζ, χαρούμενα, αισιόδοξα, εντυπωσιακά. Ο top φωτογράφος Ντέιβιντ Σιμς, ο οποίος δημιούργησε θόρυβο με τις «επιλογές» του στη δεκαετία του ’90, μοιάζει να λατρεύει τα νέα logos. Ο Σιμς εξακολουθεί να είναι σύγχρονος και ανατρεπτικός. Παρουσιάζει τη νέα αυτή μανία για τα editorials μόδας σε διεθνή περιοδικά μέσα από τη δική του, ιδιαίτερα ταλαντούχα ματιά. Τα top models ποζάρουν μπροστά από τον φακό του. Τα νέα πολυσυζητημένα εξώφυλλα είναι εδώ. Μαζί βέβαια με τα logos των διάσημων brands.
Το καινούργιο τσαντάκι του Louis Vuitton «ξεφεύγει» από τα κλασικού ύφους, που εδώ και πολλά χρόνια γεμίζουν τα ράφια του οίκου. Πρόκειται βέβαια για το «απόλυτο» και πλέον αναγνωρίσιμο τσαντάκι της σεζόν που έρχεται. Είναι το Louis Vuitton Νew Wave clutch. Οι style icons κυρίες και δεσποινίδες έχουν φροντίσει να αποκτήσουν ήδη την ακριβοθώρητη τσάντα με τα patches. Μια αισιόδοξη νότα στο γκρίζο του χειμώνα. Ο οίκος Hermès δημιουργεί τα πιο πολυσυζητημένα (θέλουν μεγάλη προσοχή όταν αποφασίσετε να τα «περπατήσετε») παπούτσια της σεζόν με την υπογραφή των artists Ardmore. Κατάλευκα, luxe, μοιάζουν με πατίνια και σου δημιουργούν μια έντονη επιθυμία να τα φορέσεις. Εχουν άλλωστε τον τίτλο La curiosité, μαζί με το ιδιαίτερα δημοφιλές logo τους (το «H»). Ο Hermès παραμένει ένας από τους κορυφαίους και πλέον ακριβούς οίκους στον κόσμο. Αναμένω με ανυπομονησία τις ολοκαίνουργες συλλεκτικές τσάντες από κροκόδειλο (η αξία τους πολλές φορές υπερβαίνει τις 500.000 ευρώ) για τις οποίες υπάρχουν λίστες αναμονής. Ο φωτογράφος Αλασντερ Μακ Λίλαν έρχεται να φωτογραφίσει τα ρούχα του χειμώνα με το δικό του, μοναδικό στυλ, το οποίο έχει έναν έντονο ρεαλισμό.
Ο βρετανός φωτογράφος, ο οποίος θεωρείται ο διάδοχος του μεγάλου Μπρους Γουέμπερ, με μια φοβερή αισθητική και αναμφισβήτητη καλλιτεχνική αξία (το παραδέχονται και αυτοί οι ανταγωνιστές του στις φωτογραφίσεις των εξωφύλλων της «Vogue»), λατρεύει να φωτογραφίζει τις 20χρονες top models Γκρέις Ελίζαμπεθ και Κάρα Τέιλορ. Είναι τα κορίτσια-πρότυπα της σύγχρονης εποχής…
Η Κάια Γκέρμπερ μαζί με την… Καλάμιτι Τζέιν στο catwalk
Τα logos, η ολική επαναφορά και τα πλέον αναγνωρίσιμα «κομμάτια» της νέας φθινοπωρινής-χειμερινής περιόδου. Υπάρχουν όμως πάντα εκείνα τα ρούχα τα οποία ενώ είναι κατασκευασμένα από πανάκριβα υλικά με την υπογραφή των μεγαλύτερων οίκων του κόσμου μπορούν να αναγνωριστούν μόνο από το έμπειρο μάτι επαγγελματία ή ενός ανθρώπου που ξοδεύει πολλά χρήματα σε συνεχείς επώνυμες αγορές. Το μοντέλο Κάια Γκέρμπερ εμφανίστηκε με ένα μακρύ παλτό στο fashion show του οίκου Isabel Marant που θύμιζε Αγρια Δύση. Οι «ψαγμένοι» το κατάλαβαν αμέσως. Το στυλ Wild West, τα Western cowgirls δηλαδή, κάνουν τρελό χαμό στις πασαρέλες και στις βιτρίνες. Η Alberta Ferretti σχεδιάζει outfits για τα σημερινά κορίτσια της… Αγριας Δύσης, που έχουν έντονο το στοιχείο της δεκαετίας του ’80. Ο Λορέντζο Σεραφίνι του brand Philosophy εμπνέεται από την περίφημη… Καλάμιτι Τζέιν για τις φθινοπωρινές-χειμερινές του προτάσεις. Το western style συνδυάζεται με μπότες αλλά και λεπτά καλσόν (με μικρά στρας παρακαλώ), όταν το σύνολο είναι μίνι με κρόσσια στο κάτω μέρος, από δέρμα total black. Η νέα χειμερινή μόδα μάς ταξιδεύει. Κάποιες φορές σε «αφιλόξενους», πάντα όμως γοητευτικούς προορισμούς…
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 5 Ιουλίου 2018.