Κατά 9% υψηλότερα εκτινάχθηκε την περασμένη Τρίτη στο Χρηματιστήριο του Παρισιού η μετοχή της PSA Peugeot Citroen, έπειτα από την ανακοίνωση μιας εντυπωσιακής αύξησης του τζίρου του γαλλικού ομίλου κατά περισσότερο από 40% το πρώτο εξάμηνο του έτους –έφθασε στα 38,6 δισ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη της Peugeot έκαναν επίσης ένα άλμα 18% και έφθασαν στα 1,48 δισ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη εκτοξεύθηκαν κατά 48,1% υψηλότερα στα 3,017 δισ. ευρώ, «συντρίβοντας» τις προβλέψεις της αγοράς που ανέμενε αντίστοιχα κέρδη 1,36 και 2,33 δισ. ευρώ.
Σε ιστορικά επίπεδα (8,5%) εκτινάχθηκε και το περιθώριο λειτουργικού κέρδους της Peugeot Citroen.
Την «απογείωση» του γαλλικού ομίλου αποδίδουν οι ειδικοί στις πολύ καλές πωλήσεις των νέων SUV και πολυμορφικών μοντέλων του (και κυρίως του 3008) αλλά και στην επιτυχέστατη ενσωμάτωση της γερμανικής Opel και της βρετανικής θυγατρικής της Vauxhall πριν από σχεδόν ένα έτος.

«Η εξαγορά της Opel/Vauxhall από την Peugeot αμφισβητήθηκε στην αρχή, αλλά φαίνεται πως ήταν ένα στοίχημα που η γαλλική εταιρεία κέρδισε» αναφέρει χαρακτηριστικά η εφημερίδα «Le Figaro». Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά την ένταξή της στον γαλλικό όμιλο η έως πέρυσι ζημιογόνα Opel (κατά 1,4 δισ. ευρώ το 2017) εμφάνισε το πρώτο εξάμηνο του 2018 λειτουργικά κέρδη 502 εκατ. ευρώ και ένα περιθώριο λειτουργικού κέρδους 5%.
Ευλόγως οι επενδυτές γιόρτασαν τις εντυπωσιακές οικονομικές επιδόσεις της Peugeot Citroen. Για την ακρίβεια, η «γιορτή» έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες, αφού η μετοχή της έχει ενισχυθεί κατά 32% από την αρχή του έτους. Η κεφαλαιοποίηση της Peugeot Citroen έχει ξεπεράσει πλέον τα 20 δισ. ευρώ και πλησιάζει εκείνη της μεγαλύτερης γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Renault, που είναι 21,8 δισ. ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ