Σύμφωνα με τον Kant, τον γερμανό φιλόσοφο που γεννήθηκε και πέθανε στο σημερινό Καλίνιγκραντ της Ρωσίας, η αισθητική κρίση είναι αυθαίρετη και υποκειμενική.
Την ίδια θεώρηση διατύπωσαν και άλλοι στοχαστές εκείνης της εποχής, σε μια προσπάθεια να ιεραρχήσουν τα κριτήρια με τα οποία μπορεί κανείς να προσεγγίσει αλλά και να ερμηνεύσει την πραγματικότητα. Υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις, όπου η καθολική αποδοχή αναδεικνύει ακόμα και στο πεδίο της Αισθητικής ψήγματα αντικειμενισμού.
Μία τέτοια περίπτωση είναι η νέα Mercedes-Benz E-Class. Η πολυτελής και αναμφίβολα επιβλητική μπερλίνα, η οποία μεταμορφώθηκε ως άλλο λεπιδόπτερο σε μια άκρως γοητευτική κατασκευή, αντικαθιστώντας το ψυχρό μέταλλο της σταθερής οροφής με ύφασμα.
Μέγεθος που επιβάλλεται
Κι αν οι χυτές επιφάνειες του αμαξώματος είναι εκείνες που εντυπωσιάζουν ακόμα και τον απλό, ανυποψίαστο παρατηρητή, οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι αυτές που δημιουργούν τις προϋποθέσεις ώστε η E-Class Cabriolet να ανταποκριθεί στις γνώριμες υποχρεώσεις της.
Με μήκος, λοιπόν, που ξεπερνά τα 4,8 μέτρα, διαθέτει τέσσερις πραγματικές θέσεις στον θάλαμο επιβατών και 385 λίτρα για τον χώρο των αποσκευών. Τα αριθμητικά δεδομένα αλλάζουν όταν η οροφή «κρυφτεί» πίσω από τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος στερώντας από το διαμέρισμα των αποσκευών 75 λίτρα. Η παραπάνω διαδικασία ολοκληρώνεται σε μόλις 20 δευτερόλεπτα και μέχρι την ταχύτητα των 50 χλμ./ώρα, μεταβάλλοντας άρδην τις προτεραιότητες αυτοκινήτου και οδηγού.
Εν μέσω θέρους, το σύστημα παροχής θερμού αέρα, γνωστό και ως AIRSCARF, δεν φαντάζει απαραίτητο, σε αντίθεση με το AIRCAP, το οποίο αναπτύσσεται στην κορυφή του παρμπρίζ με σκοπό τον περιορισμό των στροβιλισμών του αέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Μένοντας στον θάλαμο επιβατών, αξίζει να αναφερθεί πως η απουσία σταθερής οροφής δεν έχει οδηγήσει σε εκπτώσεις. Σε επίπεδο ποιότητας και τεχνολογίας λοιπόν, η Ε-Class Cabriolet ευθυγραμμίζεται απόλυτα με το παράδειγμα των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεων του αυτοκινήτου, ενσωματώνοντας έστω και προαιρετικά ακόμα και τεχνολογίες ημι-αυτόνομης οδήγησης.
Δοκιμασμένες λύσεις
To ίδιο ισχύει άλλωστε και για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, τα οποία προέρχονται από το ήδη γνωστό και δοκιμασμένο «οπλοστάσιο» της γερμανικής φίρμας.
Ειδικότερα, η μικρότερη σε ισχύ έκδοση βενζίνης της Ε-Class Cabriolet εφοδιάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 2,0 λίτρων.
Το τετρακύλινδρο σύνολο συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων, το οποίο και αναλαμβάνει τη μεταφορά των 184 ίππων και των 300 Nm ροπής.
Παρά το γεγονός ότι η πυκνή κλιμάκωση του 9G TRONIC κολακεύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, παίρνοντας το καλύτερο από τον κινητήρα των 1.991 κ.εκ., παρά την ενίσχυση του πλαισίου και τον περιορισμό της απόστασης από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά, η E-Class Cabriolet παραμένει προσανατολισμένη στην άνεση.
Παραμένει μια αυθεντική Mercedes-Benz που προτιμά να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις έχοντας σύμμαχό της τον χρόνο από το να επιδίδεται σε μια στείρα αντιπαράθεση μαζί του.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ