Στις 31 Μαΐου του 2017 στην πόλη Ρεν, την ιστορική πρωτεύουσα της Βρετάνης, η Citroen τερμάτισε την παραγωγή του C5 και ταυτόχρονα μια πορεία έξι δεκαετιών για την περίφημη υδροπνευματική ανάρτηση.
Και αν η απόφαση για την αντικατάσταση της γαλλικής μπερλίνας δεν έχει ακόμη παρθεί, η Citroen φρόντισε να δώσει χωρίς καθυστέρηση την απαραίτητη συνέχεια στην παράδοση που τη θέλει να εξελίσσει καινοτόμα συστήματα ανάρτησης.
O λόγος για τα αμορτισέρ προοδευτικής απόσβεσης ή, αν προτιμάτε, τα Progressive Hydraulic Cushions, τα οποία συναντάμε για πρώτη φορά επί ευρωπαϊκού εδάφους στο ανανεωμένο Citroen C4 Cactus.


Ο δρόμος της λογικής
Ξετυλίγοντας το κουβάρι του γαλλικού crossover, οφείλει κανείς να αναφερθεί στην πρόσφατη προσπάθεια της Citroen να αμβλύνει τις πρότερες σχεδιαστικές του εξάρσεις με σκοπό τη δημιουργία ενός πιο ώριμου προφίλ.
Με σκοπό την προσέγγιση ενός κοινού που απευθύνεται στα συντηρητικά, μικρομεσαία hatchbacks για να καλύψει τις κύριες μεταφορικές του ανάγκες.
Στο ανανεωμένο C4 Cactus, λοιπόν, τα πλευρικά προστατευτικά αμαξώματος (Airbumps) όχι μόνο συρρικνώθηκαν, αλλά και μετατοπίστηκαν, καταλαμβάνοντας τη μικρότερη δυνατή επιφάνεια στο κατώτερο τμήμα των θυρών.
Τον ίδιο δρόμο, εκείνον του ανασχεδιασμού, ακολούθησαν και τα φωτιστικά σώματα, ενώ περισσότερες επιλογές προσφέρει πλέον η χρωματική παλέτα του αυτοκινήτου, όπως και η γκάμα των ζαντών ελαφρού κράματος.
Στο εσωτερικό, προτεραιότητα δόθηκε στην άνεση. Ο περιορισμός του θορύβου που καταλήγει στον θάλαμο επιβατών επετεύχθη με τη χρήση ηχομονωτικών κρυστάλλων και την ενίσχυση των μονωτικών υλικών στο δάπεδο και στις επιφάνειες που εφάπτονται με το διαμέρισμα του κινητήρα.
Ωστόσο, η Citroen δεν έμεινε μόνο σε αυτό, προικίζοντας τα καθίσματα με μεγαλύτερο σε πάχος και πυκνότητα αφρώδες υλικό, πολλαπλασιάζοντας ταυτόχρονα και την αντοχή τους στον χρόνο.
Με τη σειρά του, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η παρουσία του οποίου δηλώνεται από την κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, έχει αναπτύξει εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, οι οποίες έρχονται να προστεθούν στις νεοαποκτηθείσες και εξίσου προηγμένες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας.

Προτεραιότητα η άνεση
Επενδύοντας στη δυναμική αλλά και στην αποδοτικότητα του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1,2 λίτρων και με δεδομένο το περιορισμένο βάρος του, το C4 Cactus μεταμορφώνεται σε μια απολύτως ολοκληρωμένη πρόταση.
Οι 110 ίπποι και τα 205 Nm ροπής υπερκαλύπτουν τα όποια κενά αφήνει η αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, χωρίς μάλιστα να αυξάνουν δυσανάλογα την κατανάλωση καυσίμου, η οποία με τη συμβολή του συστήματος start & stop διατηρείται, ανεξαρτήτως συνθηκών, σε χαμηλά επίπεδα.
Από την άλλη, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η σαφής ροπή του αυτοκινήτου προς την άνεση θέτουν ευδιάκριτα όρια ανάμεσα στην υπέρβαση και την υπερβολή, με τη δεύτερη να αντιμετωπίζεται μάλλον άκομψα από τα «ηλεκτρονικά» του αυτοκινήτου.
Πλαισιώνοντας τον περιπετειώδη χαρακτήρα ενός crossover με χαρακτηριστικά που του εξασφαλίζουν μια θέση ανάμεσα στα mainstream hatchbacks της ελληνικής αγοράς, το ανανεωμένο Citroen C4 Cactus συντηρεί, εκτός των άλλων, και το πλεονέκτημα της αναμφίβολα ανταγωνιστικής τιμής, η οποία στην έκδοση βενζίνης των 110 ίππων ξεκινά από τα 16.540 ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ