Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν η παρουσία ενός κατασκευαστή στην κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου προϋπέθετε τη δημιουργία προτάσεων που θα είχαν τη δυνατότητα να κινηθούν, έστω και περιστασιακά, μακριά από την άσφαλτο.
Τετράτροχων που καλούνταν να εξαργυρώσουν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, υιοθετώντας λιγότερο ή περισσότερο αποτελεσματικά συστήματα τετρακίνησης.
Με το πέρασμα του χρόνου, βέβαια, και υπό την πίεση δημιουργίας αποδοτικότερων συνδυασμών, η αναγκαιότητα ανάδειξης των εκτός δρόμου ικανοτήτων των πολυδιαφημισμένων SUV υποχώρησε.
Για την ακρίβεια, υποκαταστάθηκε μετά και την εντυπωσιακή στροφή του αγοραστικού κοινού στη λύση των κατά κανόνα δικίνητων και ως εκ τούτου πιο προσιτών crossovers.
Η γοητεία του διαφορετικού
Η τάση εξορθολογισμού των οχημάτων ελεύθερου χρόνου δεν άργησε να πάρει διαστάσεις δημιουργώντας μια πολυπληθή μεν, ετερόκλητη δε κατηγορία αυτοκινήτων.
Στην καρδιά αυτής της κατηγορίας, λόγω μεγέθους και προδιαγραφών, έρχονται να τοποθετηθούν το Peugeot 3008 και η BMW X2. Δύο προτάσεις που αν μη τι άλλο επενδύουν στη διαφορετικότητα του σχεδιασμού τους, αποκτώντας ένα σημαντικό και άμεσα αναγνωρίσιμο προβάδισμα.
Στο στρατόπεδο των Γάλλων, η απόφαση της Peugeot να διαγράψει το παρελθόν του μικρομεσαίου crossover, σχεδιάζοντας τη δεύτερη κατά σειρά γενιά του πάνω σε ένα λευκό κομμάτι χαρτί, δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει.
Ο όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών PSA αρέσκεται να προκαλεί με τις σχεδιαστικές επιλογές του και το 3008 αποτελεί μια αδιάσειστη απόδειξη της σημασίας που δίνει η Peugeot στην εικόνα των μοντέλων της.
Από την άλλη, η BMW πάλεψε και κέρδισε τον ίδιο τον εαυτό της, έχοντας απαλλάξει τη X2 από τις σχεδιαστικές αγκυλώσεις και τους όποιους περιορισμούς επιβάλλουν τόσο η καταγωγή της όσο και το γεγονός ότι απευθύνεται σε ένα μάλλον συντηρητικότερο κοινό.
Κατά αντιστοιχία, το πιλοτήριο του Peugeot 3008 –γνωστό και ως i-Cockpit –με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, την κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής και τα κομψά «πλήκτρα» χαμηλότερα μοιάζει βγαλμένο από το μέλλον, την ίδια στιγμή που η βαυαρική πρόταση έχει ακολουθήσει τη φωνή της λογικής, αναπαράγοντας, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, τα σχεδιαστικά και τα ποιοτικά πρότυπα της ήδη γνωστής BMW X1.
Μιλώντας για τις κορυφαίες εκδόσεις των δύο αυτοκινήτων (GT και Μ Sport αντιστοίχως), δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα στοιχεία εντυπωσιασμού τα οποία συνυπογράφουν την, ούτως ή άλλως, αναμενόμενη εξοπλιστική πληρότητα, ενώ παράλληλα ενισχύουν τον αέρα πολυτέλειας στον θάλαμο επιβατών.
Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά
Κοινός παρονομαστής ανάμεσα στο Peugeot 3008 GT και την BMW X2 sDrive18d αποτελεί ο συνδυασμός ενός κινητήρα diesel χωρητικότητας δύο λίτρων με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.
Ειδικότερα, το γαλλικό σύνολο με τα διακριτικά BlueHDi αποδίδει 180 ίππους και 400 Nm ροπής, ενώ η μικρότερη σε ισχύ εκδοχή του τετρακύλινδρου κινητήρα diesel της βαυαρικής φίρμας φτάνει τους 150 ίππους και τα 350 Nm ροπής.
Ουσιαστική διαφοροποίηση δεν προκύπτει ούτε από την απόφαση της Peugeot και της BMW να εμπιστευθούν τον μπροστινό άξονα για τη μετάδοση της κίνησης στην άσφαλτο.
Βέβαια, στην περίπτωση του γαλλικού crossover o συνδυασμός των ελαστικών Mud&Snow με το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Grip Control αυξάνει, και μάλιστα σημαντικά, τις πιθανότητες επιβίωσής του σε απαιτητικότερα τερέν.
Στην ενδοτικότητα της ανάρτησης οφείλεις να πιστώσεις την ικανότητα του Peugeot 3008 να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες της ασφάλτου, εξασφαλίζοντας την επιθυμητή ποιότητα στα χαρακτηριστικά κύλισής του.
Αναζητώντας τα όρια του πλαισίου, η ακρίβεια και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης σού επιτρέπουν να αυξήσεις σταδιακά τον ρυθμό σου. Οι κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμα δεν είναι έντονες, πόσω μάλλον αρκετές ώστε να προκαλέσουν την αποσταθεροποίηση του συνόλου, ωστόσο τα μεικτής χρήσης ελαστικά ενισχύουν την τάση του μπροστινού τμήματος να ανοίγει την τροχιά του, προκαλώντας την παρέμβαση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.
Στον αντίποδα, οι τροχοί των 19 ιντσών όπως άλλωστε και οι ειδικά προσαρμοσμένες στις προδιαγραφές της έκδοσης M Sport ρυθμίσεις της ανάρτησης χαρίζουν στην BMW X2 έναν ξεκάθαρα ασφάλτινο προσανατολισμό και τη δυνατότητα να εξαντλείς τη δυναμική του πετρελαιοκίνητου συνόλου αδιαφορώντας για την αυξημένη απόσταση που σε χωρίζει από την άσφαλτο.
Η εικόνα δεν αλλάζει ακόμα και σε οριακές συνθήκες, όπου οι απόλυτα διαχειρίσιμες αντιδράσεις του πλαισίου ενισχύουν παρά κλονίζουν την εμπιστοσύνη σου στην αποτελεσματικότητα της βαυαρικής κατασκευής.
Peugeot 3008 και BMW Χ2 αναδεικνύουν από μια διαφορετική σκοπιά τις αρετές τους. Τους λόγους για τους οποίους τοποθετούνται και τιμολογιακά στις κορυφαίες θέσεις της ευρύτερης κατηγορίας των crossovers, διεκδικώντας με αξιώσεις τον τίτλο του premium.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ