Οκτώ εταιρείες, ανάμεσα στις οποίες και οι μεγαλύτεροι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, υπέβαλαν φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το διαγωνισμό που αφορά στις πρόδρομες εργασίες για την πρώτη φάση της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

Πρόκειται για το πρώτο έργο στην Ελλάδα που γίνεται βάσει του νόμου 4412/2016, ο οποίος προβλέπει τις πρόδρομες εργασίες προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανές καθυστερήσεις του μεγαλύτερου δημόσιου έργου συγκοινωνιακής υποδομής, που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ε.Ε., προϋπολογισμού δημοπράτησης 1,45 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Συγκεκριμένα, οι πρόδρομες εργασίες, με συνολικό προϋπολογισμό 39 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), δηλαδή περί τα 48 εκατ. ευρώ, αφορούν τις αρχαιολογικές εργασίες και τις μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας (ΟΚΩ) σε όλο το μήκος της πρώτης φάσης της Γραμμής 4, από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή.
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η μελέτη και η εκπόνηση των μετατοπίσεων των δικτύων κοινής ωφέλειας, των αρχαιολογικών εργασιών, των κυκλοφοριακών παρακάμψεων και λοιπών απαιτούμενων εργασιών στους χώρους της γραμμής.
Φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος υπέβαλαν οι εξής:
1. «ΕΡΕΤΒΟ» ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ-ΕΜΠΟΡΙΚΗ-ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΙΣΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ με διακριτικό τίτλο «ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε.»
2. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ
3. ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ
4. ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
5. J&P-ΑΒΑΞ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ – ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ -ΕΜΠΟΡΙΚΗ – ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ – ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ – Διακριτικός τίτλος J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε.
6. «P. & C. DEVELOPMENT S.A.»
7. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ –ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
8. ΙΝΤΡΑΚΟΜ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
Η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει στις 27 Ιουλίου 2018 στις 11.00, ενώ στόχος είναι η επιλογή του αναδόχου να έχει ολοκληρωθεί την ερχόμενη άνοιξη, βάζοντας σε τροχιά υλοποίησης το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο στη χώρα.
Η χρονική διάρκεια των πρόδρομων εργασιών ανέρχεται σε 30 μήνες, δηλαδή περίπου 2,5 χρόνια. Εάν υποτεθεί ότι ο βασικός διαγωνισμός για την πρώτη φάση της Γραμμής 4 θα προχωρήσει με τους ρυθμούς που επιθυμεί η Αττικό Μετρό -αν και για τέτοιου διαμετρήματος έργα το διάστημα που θα χρειαστεί είναι απρόβλεπτο- τότε τα δυο έργα θα μπορούσαν για ένα διάστημα να τρέξουν παράλληλα.
Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, η Διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. δηλώνει ικανοποίηση για το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των κατασκευαστικών εταιρειών, «καθώς η κατασκευή του έργου θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αύξηση των θέσεων εργασίας και στο ΑΕΠ της χώρας και η ολοκλήρωσή του θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα ζωής και τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες της Αττικής, υποβοηθώντας συγκοινωνιακά υποβαθμισμένες έως τώρα περιοχές».