Η ανησυχία σχετικά με τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της πτήσης, η άμεση και χωρίς κόστος πρόσβαση στο Διαδίκτυο, η υψηλής ποιότητας ταξιδιωτική εμπειρία, καθώς και η προτίμηση σε ναύλα που τα περιλαμβάνουν όλα παρά στη φθηνότερη βασική τιμή αναδεικνύονται στις κύριες τάσεις σε δέκα βασικές διεθνείς αεροπορικές αγορές.
Πρόκειται για τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας της Nielsen για τις Παγκόσμιες Τάσεις στον Κλάδο των Αερομεταφορών (Global Aviation Trends), την αξιολόγηση της οποίας έχει ξεκινήσει η Turkish Airlines. Οι απαντήσεις των ερωτώμενων δείχνουν ότι οι επιβάτες δεν προτιμούν πάντα ό,τι είναι τεχνολογικά εφικτό, αν και οι νέες τεχνολογίες εν πτήσει παίζουν σημαντικό ρόλο στην αξιολόγηση της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των επιβατών σε Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Γαλλία, Σουηδία και Γερμανία δεν συμφωνούν με την πολιτική των αεροπορικών εταιρειών που επιτρέπουν τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Αυτό όμως δεν αποδίδεται σε θέματα ασφάλειας, αλλά κυρίως στην ανησυχία ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου θα είναι ενοχλητική, ή ακόμα πιστεύουν ότι δεν είναι απαραίτητο να είναι πάντα διαθέσιμοι. Στις προαναφερόμενες αγορές το ποσοστό των επιβατών που συμφωνεί με τη χρήση κινητών τηλεφώνων κυμαίνεται από μόλις 36% στη Γερμανία έως 48% στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ωστόσο, το ποσοστό των επιβατών που τάσσονται υπέρ της χρήσης της κινητής τηλεφωνίας είναι σημαντικά υψηλότερο στην Ινδία (73%), στην Κίνα (70%) και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (63%). Ο παγκόσμιος μέσος όρος φτάνει το 51%.
Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα της τελευταίας ετήσιας έρευνας. Σημαντικότερες προσδοκίες των επιβατών για τις αεροπορικές μεταφορές στο μέλλον, σύμφωνα με την έρευνα, είναι οι πιο άνετες αεροπορικές θέσεις και η γρήγορη και χωρίς κόστος πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Ως προς και τα δύο, τα ποσοστά αυξήθηκαν σημαντικά σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο. Οι θάλαμοι κατάκλισης είναι τρίτοι στη λίστα επιθυμιών για το μέλλον των αερομεταφορών.
Επίσης, οι περισσότεροι επιβάτες (69%) προτιμούν τις τιμές στις οποίες συμπεριλαμβάνονται όλα από μια φθηνότερη βασική τιμή, ειδικά στη Νότια Αφρική, στη Σουηδία, στην Ινδία και όλο και περισσότερο στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ. Βασική εξήγηση της προτίμησης αυτής είναι η ευκολία σε ποσοστό 72%, κυρίως στην Ινδία (91%), στην Κίνα (78%) και στη Νότια Αφρική (78%). Κατά την αναμονή τους στην πύλη, οι επιβάτες αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία στην έγκαιρη ενημέρωση σχετικά με τις καθυστερήσεις και τα αίτιά τους (95%), ένα πρόσθετο πρόσωπο με το οποίο θα επικοινωνούν σε περίπτωση καθυστερήσεων (87%) και δωρεάν σταθμούς φόρτισης για συσκευές όπως φορητοί υπολογιστές ή κινητά τηλέφωνα (87%).
Κατά τη διάρκεια της πτήσης, η καθαριότητα της καμπίνας και της τουαλέτας (96%) είναι η κορυφαία προσδοκία σε όλες τις χώρες. Το φιλικό, προσεκτικό και προσιτό προσωπικό (94%) και η ποιότητα των τροφίμων και ποτών (94%) ακολουθούν στην ιεράρχηση των επιβατών. Οσον αφορά τις προσδοκίες των επιβατών κατά την πτήση, ξεχωρίζει η δυνατότητά τους να πίνουν νερό (90%), ενώ η δυνατότητα υγιεινής διατροφής είναι επίσης σημαντική (83%). Οι προσδοκίες αυτές είναι υψηλότερες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και στην Ινδία.
Στο ερώτημα ποιον εμπιστεύονται για τις επιλογές τους, η έρευνα τονίζει ότι οι εμπειρίες των ίδιων των επιβατών είναι καθοριστικές. Το ποσοστό των ερωτηθέντων που αναφέρουν τις εμπειρίες τους ως επιβατών ως την πιο αξιόπιστη πηγή διαμόρφωσης της προτίμησής τους ως προς τις αεροπορικές εταιρείες αυξήθηκε εφέτος στο 70%. Οι απόψεις φίλων και γνωστών (57%) καθώς και ιστοσελίδες σύγκρισης ταξιδιών (40%) έρχονται δεύτερες και τρίτες στη λίστα προτιμήσεων, καταγράφοντας επίσης αυξημένα ποσοστά σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο.
Οταν δεν υπάρχει απευθείας πτήση για ένα διηπειρωτικό ταξίδι, ένα υπερβολικά μεγάλο ποσοστό επιβατών (36%) θα προτιμούσε να αναχωρήσει από το πλησιέστερο σε αυτούς αεροδρόμιο και να μεταφερθεί σε άλλο αεροδρόμιο αντί να πάρει εσωτερική πτήση, τρένο, λεωφορείο ή αυτοκίνητο προς ένα μεγαλύτερο αεροδρόμιο εσωτερικού από το οποίο διεκπεραιώνονται απευθείας πτήσεις (42%). Στη Γαλλία, το ποσοστό των ερωτηθέντων που προτιμούν την αναχώρηση από το πλησιέστερο αεροδρόμιο και τη μεταφορά σε κόμβο στο εξωτερικό είναι μεγαλύτερο ακόμη και από το ποσοστό των ερωτηθέντων που προτιμούν την επιλογή του εγχώριου ταξιδιού, σε ποσοστό 43% και 32% αντίστοιχα.
Μετά την πτήση, μια απλή διαδικασία παραλαβής χαμένων αποσκευών (92%) είναι η σημαντικότερη προσδοκία των επιβατών, ιδιαίτερα στη Νότια Αφρική (96%), στην Κίνα (95%) και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (94%). Σχετικά με τις προηγούμενες πτήσεις τους, αυτό που οι επιβάτες εκτιμούν περισσότερο είναι η υγιεινή και η καθαριότητα της καμπίνας του αεροσκάφους (91%) καθώς και η συμπεριφορά και η στάση του πληρώματος (91%). Ακολουθούν ο επαρκής φωτισμός στην καμπίνα (91%), η ποιότητα των υπηρεσιών εστίασης (75%) και η άνεση των καθισμάτων (72%).
Για την πρόσφατη μελέτη των αεροπορικών τάσεων της Turkish Airlines, το ινστιτούτο ερευνών της Nielsen έχει καταγράψει μέσω ηλεκτρονικής δημοσκόπησης τις απόψεις συνολικά 8.150 ατόμων ηλικίας 18 ετών και άνω που έχουν πετάξει με αεροπορική εταιρεία τα τελευταία δύο χρόνια. Η έρευνα διεξήχθη μεταξύ 16 και 26 Φεβρουαρίου 2018 με τη συμμετοχή επιβατών από την Κίνα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ινδία, την Ιαπωνία, τη Νότια Αφρική, τη Σουηδία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.
HeliosPlus