Ο Φοίβος Δεληβοριάς φαίνεται ότι πλέον έχει βρει τον εαυτό του. Εχει ωριμάσει, ξέρει τι θέλει να προσφέρει στο κοινό του και, κυρίως, δεν διστάζει να μεταχειριστεί το πιο δυνατό του όπλο: το χιούμορ και τον αυτοσαρκασμό. Δεν είναι ότι τα παραπάνω στοιχεία δεν τα είχε και στο παρελθόν. Απλώς σήμερα τα διαχειρίζεται με τέτοιον τρόπο ώστε όσοι είναι απέναντί του να «λύνονται» και να τον ακολουθούν χωρίς ενστάσεις…
Το θέαμα που παρουσιάζει για δεύτερη συνεχή χρονιά στην «Ταράτσα» του, στην Ιερά οδό, έχει ήδη γνωρίσει την καταξίωση από το κοινό και τους κριτικούς. Μια πολυ-παράσταση, ένας εκρηκτικός συγκερασμός διαφορετικών ανθρώπων και νούμερων με έναν κοινό σκοπό: την κινηματογραφική απεικόνιση της μουσικής, της παρλάτας, του τραγουδιού. Δύσκολο το εγχείρημα, αλλά ο Φοίβος Δεληβοριάς με τους συνεργάτες του το έκανε κατορθωτό. Με τα νούμερα του Θανάση Αλευρά, τη βουβή κωμωδία του μάγου Alex de Paris, το μπουρλέσκ της Kirby Marzelle, τον stand-up comedian Δημήτρη Δημόπουλο, τη Νεφέλη Φασουλή στο τραγούδι, η οποία υποδύθηκε με μοναδικό τρόπο το pin-up girl (με εντυπωσιακές όμως φωνητικές ικανότητες).
Την περασμένη Τετάρτη 11 Ιουλίου οι συντελεστές της παράστασης παρουσίασαν μια βωβή ταινία, στην οποία όμως μιλούσαν, τραγουδούσαν, γελούσαν. Δύσκολο· δεν είναι και ακριβώς αυτή η δουλειά τους… Οπως δύσκολο είναι να δημιουργείς κάτι νέο, φρέσκο, ζωντανό και πρωτότυπο πατώντας σε συνταγές του παρελθόντος. Ενα αναψυκτήριο απολύτως της εποχής του, το οποίο απευθύνεται σε ανθρώπους της εποχής του, χωρίς καμία διάθεση ρετρό, χωρίς κανένα ίχνος μιμητισμού, χωρίς την πρόθεση να «ξεπετάξουμε» μια τρίωρη παράσταση με δύο-τρία σουξέ, δύο-τρία νουμεράκια και έναν εντυπωσιακό μπουρλέσκ χορό.
Τα φώτα δικαιωματικά πέφτουν στον Θανάση Αλευρά. Πολυεπίπεδος πάνω στη σκηνή, δεν προσφέρει μόνο γέλιο μέχρι δακρύων με τα νούμερά του, όπως για παράδειγμα σε αυτό που σατιρίζει τον ξεπεσμό της νυχτερινής Αθήνας με τα κλειστά μαγαζιά, ή όταν με τον Φοίβο Δεληβοριά μιμούνται τον Μίμη Πλέσσα και τον Λευτέρη Παπαδόπουλο, αντιστοίχως (ακόμα ένα ταλέντο του Φοίβου που δεν είναι ευρέως γνωστό, αυτό του μίμου). Στο νούμερο στο οποίοι υποδύεται τον νεαρό Ηπειρώτη «που δεν έγινε ποτέ άντρας», και ειδικότερα το τέλος του, δείχνει το εύρος των δυνατοτήτων του.
Καλεσμένοι ήταν ο Πέτρος Μάλαμας και η Ματούλα Ζαμάνη που έβαλαν και αυτοί την πινελιά τους στο να παρουσιαστεί ένα όσο το δυνατόν πιο πολύπλευρο πρόγραμμα και τα κατάφεραν. Πλησιάζοντας προς το τέλος η παράσταση με το τελευταίο τραγούδι από τη Νεφέλη Φασουλή και τον θίασο να αποχωρεί, μη βιαστείτε να φύγετε. Αξίζει τον κόπο να παραμείνετε ως το τέλος παρατηρώντας την ερμηνεύτρια.
Η «Ταράτσα του Φοίβου», ζωντανή και ζεστή, βάζει χρώμα στο αθηναϊκό καλοκαίρι. Θα είχε ενδιαφέρον μια αντίστοιχη παράσταση τον χειμώνα. Σε κλειστό χώρο. Σε ένα σινεμά, για παράδειγμα. Οπου στην οθόνη θα προβάλλονταν ταινίες του βωβού κινηματογράφου και οι συντελεστές θα «σχολιάζουν», με δρώμενα, μουσικές, τραγούδια. Ισως το δούμε…
Για τη συνέχεια, στις 18 και 19 Ιουλίου καλεσμένος του είναι ο Σταμάτης Κραουνάκης και στις 25-26 Ιουλίου η Λένα Πλάτωνος, ενώ στις 16 και 23 Ιουλίου οι Δευτέρες ανήκουν στον Διονύση Σαββόπουλο.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ