Σκοτεινός Ιππότης

Η σχέση του κορυφαίου σπορ μοντέλου της Nissan με τον ιταλικό οίκο σχεδίασης Italdesign δεν είναι παλιά.

Η σχέση του κορυφαίου σπορ μοντέλου της Nissan με τον ιταλικό οίκο σχεδίασης Italdesign δεν είναι παλιά. Αν και τα δύο μέρη αυτής της σχέσης συμπληρώνουν εφέτος πέντε δεκαετίες «ζωής», δεν είχαν συναντηθεί δημιουργικά ποτέ στο παρελθόν. Και τώρα, σαν ένα ιδιότυπο δώρο γενεθλίων του ενός προς το άλλο, οι Ιταλοί εμπνεύσθηκαν από την ιαπωνική μηχανολογική φιλοσοφία –διότι το GT-R αποτελεί τον ορισμό του sportscar –αφήνοντας το ανεξίτηλο στίγμα τους στην ιστορία του μοντέλου.
Το πρωτότυπο με τις χρυσές λεπτομέρειες δεν αντικατοπτρίζει την επόμενη γενιά του αυτοκινήτου αλλά μία νέα στροφή σε ένα ποίημα που έχει παρελθόν και μέλλον. Οι διαφορές τού GT-R50 από τα προηγούμενα είναι ευδιάκριτες παντού: στη χαμηλότερη κατά 5,4 χιλιοστά γραμμή της οροφής, στα ελαφρώς ανυψωμένα εξωτερικά τμήματα με το μυώδες προφίλ, στο λογότυπο και στις εσοχές ψύξης «samurai blade» πίσω από τους μπροστινούς τροχούς. Πίσω, το αυτοκίνητο δείχνει περισσότερο πλατύ από ό,τι είναι, ενώ οι χρυσές λεπτομέρειες δημιουργούν εκεί την εντύπωση ότι υπάρχει ένα ξεχωριστό αρθρωτό στοιχείο, χωρίς να υπάρχει.
Το σήμα κατατεθέν του GT-R, τα διπλά στρογγυλά πίσω φώτα, επανασχεδιάστηκαν στη λογική ενός ξεχωριστού «πλωτού» χαρακτηριστικού, με λεπτούς δακτυλίους φωτός και κοίλα κέντρα, τοποθετημένα έτσι ώστε να ενώνουν το εξωτερικό στήριγμα και το κεντρικό τμήμα της δομής τού χώρου αποσκευών. Στην πόρτα του τελευταίου η μεγάλη, ρυθμιζόμενη αεροτομή, τοποθετημένη σε δύο ορθοστάτες, τονίζει το μέγεθος του αμαξώματος που «πατά» σε ειδικούς τροχούς 21 ιντσών, διαστάσεων 255/35 εμπρός και 285/30 πίσω.
Αντίστοιχα, διαφορετικό είναι και το διθέσιο εσωτερικό του GT-R50 της Italdesign. Δύο διαφορετικά φινιρίσματα από ανθρακονήματα χρησιμοποιούνται σε όλη την κεντρική κονσόλα, στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών, μαζί με μαύρο Alcantara και το ομοιόχρωμο ιταλικό δέρμα στα καθίσματα. Οι χρυσές πινελιές αναπαράγουν τον εξωτερικό σχεδιασμό στον πίνακα οργάνων, στις πόρτες και στον εμπνευσμένο από τους αγώνες επιλογέα ταχυτήτων, ενώ οι ακτίνες και το κέντρο του τιμονιού είναι κατασκευασμένα από ανθρακόνημα.
Στην ουσία των πραγμάτων και χωρίς να μπορείς να παραβλέψεις την τόλμη των Ιταλών, το GT-R50 παραμένει αυτοκίνητο και όχι ένα στατικό έργο τέχνης. Γι’ αυτό και το αγωνιστικό τμήμα της Nissan, η περίφημη NISMO, μετέφερε εδώ την τεχνογνωσία της ενισχύοντας τον χειροποίητο V6 κινητήρα των 3,8 λίτρων τόσο όσο να αποδίδει 720 εργοστασιακούς ίππους και 780 Nm ροπής, μεγέθη που «περνούν» στον δρόμο μέσω κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με ενσωματωμένο διαφορικό τοποθετημένο στον πίσω άξονα, σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης. Θεωρήστε δε προφανές ότι η ανάρτηση με την ηλεκτρονική ρύθμιση σκληρότητας και τα φρένα –εξαπίστονα εμπρός και τετραπίστονα πίσω –στο κόκκινο χρώμα της νίκης έχουν υποστεί βελτιώσεις ανάλογες του ρόλου και του σκοπού του «αφεντικού» τής Γκόθαμ Σίτι. Τι κρίμα που δεν θα ακούσουμε εδώ τον ήχο του.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 8 Ιουλίου 2018.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.