Φρένο στο χάος που επικρατεί στους δρόμους της πρωτεύουσας κάθε φορά που γίνεται απεργία στο μετρό είναι πλέον αποφασισμένη να βάλει η ΣΤΑ.ΣΥ. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις πρόσφατες στάσεις εργασίας στις Γραμμές 2 και 3, το σύστημα «πάγωσε» λόγω της συμμετοχής στην κινητοποίηση συνολικά 23 ηλεκτροδηγών στην πρώτη και μόλις 12 στην δεύτερη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τις δυο προειδοποιητικές στάσεις εργασίας, το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Αττικό Μετρό πρόκειται εντός των επομένων ημερών να προχωρήσει σε νέα στάση εργασίας προκειμένου να γίνει γενική συνέλευση. Εφόσον σε αυτή αποφασιστεί 24ωρη απεργία, τότε θα πρέπει να θεωρείται σίγουρη η δικαστική απάντηση της ΣΤΑ.ΣΥ. που, όπως πληροφορείται το tovima.gr, θα αξιοποιήσει για πρώτη φορά κάθε ένδικο μέσο προκειμένου να κηρυχθεί αυτή παράνομη και καταχρηστική.
Σημειώνεται ότι το Σωματείο εκπροσωπεί περί τους 115 ηλεκτροδηγούς, στο σύνολο των 225 των γραμμών 2 και 3, καθώς και των 1.845 εργαζομένων της εταιρείας. Στην στάση εργασίας της 25ης Ιουνίου, που διήρκεσε από την έναρξη της βάρδιας έως τις 09.00, στη Γραμμή 2, όπου και εντοπίζεται η μεγαλύτερη δύναμη του ΣΗΑΜ, από τους 30 προγραμματισμένους ηλεκτροδηγούς συμμετείχαν οι 16, ενώ αντίστοιχα στη Γραμμή 3 από τους 32 συμμετείχαν 7 άτομα.
Τα δρομολόγια όμως είναι αδύνατον να υλοποιηθούν με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται όχι μόνο οι χιλιάδες των χρηστών του μετρό, αλλά και όσοι κινούνται μέσα στην κυκλοφοριακή ασφυξία. Επίσης, ενδεικτικά, στην πιο πρόσφατη στάση εργασίας στις 29 Ιουνίου, που έγινε μάλιστα Παρασκευή, ημέρα διευρυμένου ωραρίου λειτουργίας του μετρό, από τις 23.00 μέχρι τη λήξη της βάρδιας στις 02.00, στους 18 προγραμματισμένους οδηγούς της Γραμμής 2 συμμετείχαν οι 7, ενώ στη Γραμμή 3 μόλις 5 στους συνολικά 20 της βάρδιας.
Επισημαίνεται ότι, στην ανακοίνωση με την οποία ανήγγειλε την πρώτη του στάση εργασίας, το Σωματείο κατήγγειλε τις εφαρμοζόμενες πρακτικές της Διοίκησης της ΣΤΑ.ΣΥ., κάνοντας λόγο για «τραγική κατάσταση από τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά συρμών και ηλεκτροδηγούς που έχουν ως αποτέλεσμα να αγγίζουμε σήμερα το κατώτερο όριο ασφάλειας και ποιότητας στη μετακίνηση των επιβατών». Όπως αναφερόταν, σχεδόν καθημερινά παρατηρείται δυσκολία προκειμένου να αντικατασταθεί ένας προβληματικός συρμός, ενώ είναι συχνό το φαινόμενο να εντάσσονται στην κυκλοφορία συρμοί που παρουσιάζουν τις ίδιες βλάβες για μεγάλο χρονικό διάστημα.