Πριν γίνει σκηνοθέτης, ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν φωτογράφος. Αυτή η δραστηριότητά του είναι το αντικείμενο της έκθεσης «Μέσα από έναν Διαφορετικό Φακό», που φιλοξενείται στο Μουσείο της Πόλης της Νέας Υόρκης. Στα μάτια του Κιούμπρικ, οι δύο δραστηριότητες, αυτή του σκηνοθέτη και αυτή του φωτογράφου, είναι συνδεδεμένες. «Εάν δεν είχα υπάρξει φωτογράφος, θα μου έλειπε το βασικό συστατικό που πρέπει να βάλεις σε μια ταινία, το οποίο είναι η φωτογραφία» είπε, σε συνέντευξη που έδωσε μετά την έξοδο στις κινηματογραφικές αίθουσες, το 1968, της ταινίας «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος».
Ολα ξεκίνησαν στα 13α γενέθλιά του. Στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, ο Στάνλεϊ ήταν ένα αδιάφορο αγοράκι, όλο βαρεμάρα. Επαιρνε κακούς βαθμούς και δεν πήγε ποτέ κολέγιο. Για να του κινήσει το ενδιαφέρον, ο μπαμπάς του τού αγόρασε μια φωτογραφική μηχανή Garflex. Ηταν ο καταλύτης. Ο Στάνλεϊ για ώρες τριγύριζε στο Μπρονξ, τη γειτονιά του, τραβούσε φωτογραφίες και τις εμφάνιζε στο σπίτι του φίλου του Μάρβιν Τράουμπ, που είχε μετατρέψει το λουτρό σε θάλαμο εμφάνισης.
Κάποια στιγμή, το περιοδικό «Look» – κυκλοφορούσε κάθε δεύτερη εβδομάδα – αγόρασε μια φωτογραφία του Στάνλεϊ για 25 δολάρια: ένα εξαιρετικά καδραρισμένο πλάνο ενός μόνου κι έρημου πωλητή εφημερίδων που πουλούσε το φύλο με την ανακοίνωση του θανάτου του Προέδρου Φρανκ Ντιλέινο Ρούζβελτ στο πρωτοσέλιδο. Τον Απρίλιο του 1946, η Ελεν Ο’ Μπράιεν, υπεύθυνη για τις φωτογραφίες στο περιοδικό, έχοντας δει τη δυναμική του νεαρού φωτογράφου, εισηγείται την πρόσληψή του. Σύντομα, φωτογραφίες του Στάνλεϊ κοσμούσαν το εξώφυλλο του «Look». Ο Στάνλεϊ ήταν 17 χρόνων.
Η έκθεση, την οποία επιμελήθηκαν οι Ντόναλντ Αλμπρεχτ και Σον Κόρκοραν, αναδεικνύει τις δημοσιευμένες και αδημοσίευτες φωτογραφίες που τράβηξε ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ μεταξύ 1945 και 1960, συμπεριλαμβανομένων αυτών της τετραετούς συνεργασίας του με το «Look».
Η έκθεση «Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs» θα βρίσκεται στο Museum of the City of New York, έως τις 28 Οκτωβρίου.