Επεσε η αυλαία της εφετινής χρονιάς, με κανάλια και τηλεθεατές να μπαίνουν πλέον σε ρυθμούς καλοκαιριού. Οι επαναλήψεις προγραμμάτων θα κατακλύσουν για ακόμη μία χρονιά το πρόγραμμα των καναλιών, με κάποιες λίγες εξαιρέσεις κυρίως στο κομμάτι των εκπομπών, ενημερωτικών και ψυχαγωγικών. Μεγάλος νικητής της χρονιάς ανακηρύχθηκε και εφέτος ο ΣΚΑΪ. Τα στελέχη του σταθμού βλέπουν ότι η απρόσμενη στροφή στην ψυχαγωγία μόνο καλό τους έκανε αφού και τα ταμεία γέμισαν και το κανάλι του Φαλήρου εδραιώθηκε στην πρώτη θέση στους πίνακες της Nielsen. Μεγάλοι χαμένοι, όσοι προσπάθησαν ελέω ανταγωνισμού να αντιγράψουν την επιτυχία του «Survivor» σε μια προσπάθεια να κερδίσουν τη χαμένη παρτίδα της τηλεθέασης και μαζί τους ο ΑΝΤ1, ο οποίος μέχρι το τέλος προσπαθούσε να προσελκύσει το τηλεοπτικό κοινό αλλά εκείνο αρνούνταν πεισματικά.
Ριάλιτι και σειρές
Την ίδια ώρα, μεγάλος νικητής ανακηρύσσεται και ο Alpha, ο οποίος δεν θαμπώθηκε, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, από τη λάμψη των τηλεριάλιτι επενδύοντας στη μυθοπλασία και δείχνοντας εμπιστοσύνη σε σειρές που πίστεψε από την πρώτη ημέρα το τηλεοπτικό κοινό, δίνοντάς τους για ακόμη μία φορά το πράσινο φως. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το Mega, τις επαναλήψεις του οποίου έχει αγαπήσει ο κόσμος και συνεχίζει να παρακολουθεί –αν και σε μικρότερο ποσοστό –για νιοστή φορά. Αποδυναμωμένο αλλά σταθερά στην πρώτη θέση τερματίζει το παιχνίδι επιβίωσης του ΣΚΑΪ. Στη δεύτερη χρονιά το «Survivor» δεν χαίρει της ίδιας μεγαλειώδους υποδοχής όπως το περυσινό, χωρίς να χάσει όμως την πρωτοκαθεδρία του, κάτι που φαίνεται καθημερινά στους πίνακες της Nielsen. Σύμφωνα με το top 20, η πρεμιέρα του τηλεπαιχνιδιού βρίσκεται στην πρώτη θέση με 2,2 εκατομμύρια τηλεθεατές να παρακολουθούν τους νέους παίκτες στην πρώτη τους ημέρα στον Αγιο Δομίνικο. Μέχρι σήμερα, που το παιχνίδι οδεύει προς το τέλος του, κανένα άλλο επεισόδιο δεν κατάφερε να μπει στην εικοσάδα παρά μόνο οι σημαντικότερες στιγμές της πρεμιέρας του, που συμπληρώνουν τη λίστα.
Η στρογγυλή θεά
Σε ρυθμούς Μουντιάλ κινείται η υφήλιος από τα μέσα του Ιουνίου, με τη στρογγυλή θεά να κατακτά όχι μόνο τα γήπεδα της Ρωσίας αλλά και τα μηχανάκια της Nielsen. Δέκα αγώνες, ποδοσφαίρου και μπάσκετ, Παγκοσμίου Κυπέλλου και μη, βρίσκονται στην εικοσάδα με τα δημοφιλέστερα προγράμματα της σεζόν, βάσει των στοιχείων της Nielsen. Οι αθλητικές διοργανώσεις είναι και μια καλή ευκαιρία για την ΕΡΤ να δει τον εαυτό της στο top 20 των προγραμμάτων καθώς 6 από τα 7 προγράμματα που προβάλλονται από τη συχνότητα της δημόσιας τηλεόρασης είναι οι διοργανώσεις αυτές και ο τελικός της Eurovision, τον οποίο παρακολούθησαν 1,8 εκατομμύρια τηλεθεατές.
Τραγούδι και ταλέντα
Για ακόμη μία χρονιά, μικροί και μεγάλοι ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους –μουσικό, μαγειρικό και οτιδήποτε άλλο φανταστεί ο ανθρώπινος νους –στην τηλεοπτική σκηνή. Το επεισόδιο τού «Ελλάδα έχεις ταλέντο» που προβλήθηκε στις 22.10.2017 σημείωσε ποσοστό 37% δίνοντας και την 7η θέση στο κανάλι του Φαλήρου, ενώ το επεισόδιο του μουσικού τηλεπαιχνιδιού «The Voice of Greece» (16.11.2017) με παρουσιαστή τον πολυσχιδή Γιώργο Καπουτζίδη παρακολούθησαν 1,3 εκατομμύρια τηλεθεατές κερδίζοντας τη 14η θέση.
Η έκπληξη της χρονιάς ήταν το μαγειρικό παιχνίδι του Star. Το «Master Chef», που εφέτος δεν στάθηκε μόνο στις μαγειρικές δεξιότητες των συμμετεχόντων αλλά ανέδειξε και τις μεταξύ τους ίντριγκες κάνοντάς το ακόμη πιο ενδιαφέρον για το κοινό, το οποίο δεν έχανε την ευκαιρία να διακωμωδεί μέσω Twitter τους καβγάδες των παικτών. Ο τελικός του «Master Chef» βρέθηκε στη 15η θέση με ποσοστό 32,3%. Στη 12η θέση (6.10.2017) του top 20 της Nielsen με ποσοστό 33,7% τοποθετείται το έτερο παιχνίδι επιβίωσης της σεζόν, το «Nomads», το οποίο όμως δεν είχε την ίδια τύχη με το «Survivor», γι’ αυτό και έχει παγώσει η συνέχισή του στον ΑΝΤ1.
Στη δέκατη θέση της λίστας η εκπομπή του Σπύρου Παπαδόπουλου, που συνεχίζει και την επόμενη χρονιά στο κανάλι του Φαλήρου, και συγκεκριμένα το επεισόδιο με καλεσμένη τη λαϊκή τραγουδίστρια Πάολα (10.2.2018), το οποίο παρακολούθησαν 1,4 εκατομμύρια τηλεθεατές σημειώνοντας ποσοστό 36,5%.
Από τη λίστα της σεζόν απουσιάζουν οι ενημερωτικές εκπομπές, με το τηλεοπτικό κοινό να δείχνει εμπράκτως ότι προτιμά την ψυχαγωγία. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η έκτακτη εκπομπή του ΣΚΑΪ για το συλλαλητήριο για τη Μακεδονία που έγινε την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου στην πλατεία Συντάγματος και σημείωσε ποσοστό 38%, φτάνοντας στη γρουσούζικη για τους προληπτικούς 13η θέση.
Μυθοπλασία
Για το τέλος αφήσαμε τη μυθοπλασία. Τη χρονιά που μας πέρασε ο Alpha υπερασπίστηκε τις σειρές αναπροσαρμόζοντας το πρόγραμμά του μόνο στο δεύτερο μισό της σεζόν για να μπορέσει να αντέξει τον ανταγωνισμό. Και τα κατάφερε. Μπορεί στην εικοσάδα των δημοφιλέστερων προγραμμάτων σύμφωνα με τη Nielsen να βρίσκεται μόνο το «Τατουάζ», και αυτό στη 18η θέση (13.12.2017) με ποσοστό 28,1%, όμως τόσο το «Ελα στη θέση μου» όσο και «Το σόι σου» και η «Μουρμούρα» βρίσκονται σε καθημερινή βάση μέσα στην πρώτη τριάδα με το δεύτερο να μάχεται τους survivors στον Αγιο Δομίνικο στα ίσα. Αντιθέτως, ο ΑΝΤ1 έχασε κυριολεκτικά την «μπάλα». Στην προσπάθειά του να κερδίσει την παρτίδα έβαλε τρικλοποδιά στον ίδιο του τον εαυτό, αφού μετακινώντας συνεχώς τις σειρές κατάφερε να χάσουν την όποια δυναμική τους.
Τα παιχνίδια του έρωτα…
Η σεζόν 2017-2018 μάς επιφύλασσε ακόμη μία έκπληξη –δεν τη χαρακτήρισαν άδικα απρόβλεπτη. Μετά το «Ραντεβού στον αέρα» και το «Χρυσό Κουφέτο», ο ΣΚΑΪ και στη συνέχεια ο ΑΝΤ1 ενέταξαν στο πρόγραμμά τους τις εκπομπές σχέσεων «Power of love» και «Game of love» αντίστοιχα, οι οποίες μπορεί να κάνουν θραύση στην αμερικανική τηλεόραση –και μπορεί να έχουν ένα κάποιο ενδιαφέρον για το κοινό που αρέσκεται στις εκπομπές της κλειδαρότρυπας -, όμως στην ελληνική τους εκδοχή το κοινό τούς γύρισε την πλάτη, ιδίως στο δεύτερο, το οποίο παρουσίαζε πιο εξτρίμ καταστάσεις ανάμεσα στους παίκτες.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ