Εν έτει 1976 η Volkswagen επιχειρεί να εξαργυρώσει την εμπορική επιτυχία της πρώτης γενιάς του θρυλικού Golf, επεκτείνοντας την γκάμα του με μια έκδοση που έμελλε να σημαδέψει τη μετέπειτα πορεία όχι μόνο του αειθαλούς μικρομεσαίου hatchback αλλά και της ίδιας της γερμανικής φίρμας.
Σήμερα, 42 χρόνια μετά, τα διακριτικά GTI φιλοξενούνται για πρώτη φορά στις μεταλλικές επιφάνειες του VW up!, μεταμορφώνοντας ένα τυπικό αυτοκίνητο πόλης σε μια εξαιρετικά θελκτική πρόταση.
Με τη διακριτικότητα που χαρακτηρίζει το σύνολο των προτάσεων της VW και με σαφείς αναφορές στο ένδοξο παρελθόν, το up! GTI καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από την εικόνα ενός λιτά εξοπλισμένου city car.Οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, οι ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών και η πίσω αεροτομή οροφής κερδίζουν τις εντυπώσεις, παραδίδοντας τη σκυτάλη στα καθίσματα με τις καρό επενδύσεις, στο τριάκτινο τιμόνι με την επίπεδη βάση και στον προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της έκδοσης επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.
Για τα υπόλοιπα φροντίζει ο τρικύλινδρος TSI κινητήρας του 1,0 λίτρου, η ισχύς του οποίου αυξήθηκε από τους 90 ίππους των «πολιτικών» εκδόσεων του αυτοκινήτου στους 115 ίππους. Αξιοποιώντας και τα 200 Nm ροπής, το up! GTI επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε περίπου 9 δευτερόλεπτα, την ίδια στιγμή που οι μεγαλύτεροι τροχοί διευρύνουν τα όρια πρόσφυσης και αυξάνουν την ταχύτητα που μπορεί να μεταφέρει κανείς στο εσωτερικό μιας στροφής.
Ολα αυτά χωρίς το up! GTI να απολέσει την ικανότητά του να κινείται με χαρακτηριστική ευκολία μέσα στην πόλη και χωρίς η τιμή των 15.620 ευρώ να καθιστά την απόκτησή του απαγορευτική.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ