Θεσμός ετών 20!
Με τη συμμετοχή 68 δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου από 31 διαφορετικές χώρες η διοργάνωση που σήμερα θεωρείται διεθνώς η σημαντικότερη στο πεδίο της μηχανολογίας ξεκίνησε το 1999, αναδεικνύοντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης – αλλά πια όχι μόνο αυτούς – που ξεχωρίζουν για την τεχνολογία τους ανάλογα με την κλάση στην οποία ανήκουν. Απαραίτητο χαρακτηριστικό των προς αξιολόγηση μηχανικών συνόλων είναι να τοποθετούνται σε επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία διατίθενται ήδη σε περισσότερες της μίας τοπικές αγορές. Οι κινητήρες κατηγοριοποιούνται ανάλογα με τη χωρητικότητά τους ως εξής: <1,0 λίτρου, 1,0-1,4 λίτρα, 1,4-1,8 λίτρα, 1,8-2,0 λίτρα, 2,0-2,5 λίτρα, 2,5-3,0 λίτρα, 3,0-4,0 λίτρα και >4,0 λίτρα. Υπάρχουν επίσης οι κατηγορίες «Ηλεκτρικό σύνολο» (το οποίο εξοπλίζει αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα και καταδεικνύει την εξέλιξη της τεχνολογίας), «Πράσινος Κινητήρας» (με κριτήριο προτεραιότητας την οικονομία καυσίμου), «Νέος Κινητήρας», «Κινητήρας Επιδόσεων» (σχεδιασμένος με προτεραιότητα στην υψηλή ισχύ και τις επιδόσεις) και «Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς» (ο οποίος αναδεικνύεται από τους βραβευμένους κινητήρες των υπόλοιπων κατηγοριών). Κάθε δημοσιογράφος/κριτής έχει στη διάθεσή του 25 βαθμούς τους οποίους μπορεί να κατανείμει σε έως πέντε υποψήφιους κινητήρες κάθε κατηγορίας, αλλά δεν μπορεί να δώσει περισσότερους από 15 βαθμούς σε έναν κινητήρα.
Peugeot 208: Tο «υπερόπλο» των Γάλλων
Πρωταγωνιστής στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της ελληνικής αγοράς, εκείνη των supermini, ήδη από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του στη χώρα μας, το 208 επωφελείται τα μέγιστα από την αποδοτικότητα και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του βραβευμένου τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης PureTech των 1,2 λίτρων, ο οποίος εξοπλίζει το γαλλικό μοντέλο τόσο στην ατμοσφαιρική εκδοχή του με απόδοση 82 ίππους όσο και στην υπερτροφοδοτούμενη με ισχύ 110 ίππους. Ενδεικτικό της απήχησης που έχει το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο στη συνείδηση των ιδιοκτητών του 208 στην Ελλάδα είναι το γεγονός ότι την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2018 ο κινητήρας PureTech αντιπροσωπεύει το 60% των παραγγελιών μοντέλων Peugeot, ενώ το υψηλότερο ποσοστό του αγγίζει το 77% στο 208. Κυριαρχεί δε ποσοστιαία τόσο στο 108 όσο και στα 308 και 2008. Παράλληλα, στο 208 συνδυάζεται είτε με το μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων είτε με αυτοματοποιημένο ισάριθμων σχέσεων ή με το αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, με την κατανάλωση καυσίμου να διαμορφώνεται στον μεικτό κύκλο χρήσης κάτω από τα 4,5 λίτρα / 100 χλμ., με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα χαμηλότερες των 100 γρ./χλμ.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ