Αποτελώντας την αποδοτικότερη μορφή του downsizing στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, το turbo τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1.199 κ.εκ. με τα διακριτικά «1.2 PureTech» συνιστά μέτρο σύγκρισης για την κατηγορία των κινητήρων χαμηλού κυβισμού και παράλληλα ορόσημο για τον όμιλο PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel), καθώς χρησιμοποιείται στα εμπορικότερα μοντέλα του και διατίθεται σε περισσότερες από 70 χώρες σε εκδόσεις ισχύος 110 και 130 ίππων.
Στα πλεονεκτήματά του τα οποία βάρυναν και εφέτος στη συνείδηση των κριτών του θεσμού «International Engine of the Year» περιλαμβάνονται το χαμηλό βάρος του –μόλις 84 κιλά –σε συνδυασμό με τις συμπαγείς διαστάσεις (που επιτρέπουν τη χρήση του ακόμα και σε αυτοκίνητα πόλης), οι μειωμένες μηχανικές τριβές με την ταυτόχρονη χρήση ενός νέου συστήματος υπερτροφοδότησης και η βελτίωση της απόδοσης του θερμοδυναμικού κύκλου καύσης με αύξηση στην πίεση του συστήματος ψεκασμού στα 250 bar.
Παράλληλα η εισαγωγή ενός φίλτρου μικροσωματιδίων έχει επιφέρει μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ποσοστό υψηλότερο του 75%. Χάρη σε αυτό εναρμονίζεται ήδη με τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 6d, σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (Real Driving Emissions), που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ενωση για το 2020. Η υπεραποδοτική λειτουργία του γαλλικού κινητήρα επιτρέπει στην Peugeot να τον τοποθετεί στα μοντέλα 208, 308, 2008, 3008 και 5008 όπου και αν αυτά διατίθενται, ενώ στην ευρωπαϊκή αγορά αντιπροσωπεύει για τον όμιλο PSA το ένα τρίτο του συνόλου των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Η εμπορική δυναμική του αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ενώ τώρα κατασκευάζεται στη Γαλλία και στην Κίνα, το 2019 θα παράγεται και στην Πολωνία, ενώ το 2020 η κατασκευή του θα ξεκινήσει και στην Ουγγαρία.
Σχολιάζοντας τη νέα διάκριση ο Αlain Raposo, επικεφαλής του τμήματος κινητήρων και πλαισίων του ομίλου PSA, επισήμανε: «Είμαστε υπερήφανοι για τη συγκεκριμένη βράβευση για μία ακόμα χρονιά, ως απόδειξη των δυνατοτήτων της ομάδας εξέλιξης. Αυτή η διάκριση αποτελεί παγκόσμια αναγνώριση της ανταγωνιστικότητας και της απόδοσης της τεχνολογίας PureTech».

Θεσμός ετών 20!

Με τη συμμετοχή 68 δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου από 31 διαφορετικές χώρες η διοργάνωση που σήμερα θεωρείται διεθνώς η σημαντικότερη στο πεδίο της μηχανολογίας ξεκίνησε το 1999, αναδεικνύοντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης – αλλά πια όχι μόνο αυτούς – που ξεχωρίζουν για την τεχνολογία τους ανάλογα με την κλάση στην οποία ανήκουν. Απαραίτητο χαρακτηριστικό των προς αξιολόγηση μηχανικών συνόλων είναι να τοποθετούνται σε επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία διατίθενται ήδη σε περισσότερες της μίας τοπικές αγορές. Οι κινητήρες κατηγοριοποιούνται ανάλογα με τη χωρητικότητά τους ως εξής: <1,0 λίτρου, 1,0-1,4 λίτρα, 1,4-1,8 λίτρα, 1,8-2,0 λίτρα, 2,0-2,5 λίτρα, 2,5-3,0 λίτρα, 3,0-4,0 λίτρα και >4,0 λίτρα. Υπάρχουν επίσης οι κατηγορίες «Ηλεκτρικό σύνολο» (το οποίο εξοπλίζει αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα και καταδεικνύει την εξέλιξη της τεχνολογίας), «Πράσινος Κινητήρας» (με κριτήριο προτεραιότητας την οικονομία καυσίμου), «Νέος Κινητήρας», «Κινητήρας Επιδόσεων» (σχεδιασμένος με προτεραιότητα στην υψηλή ισχύ και τις επιδόσεις) και «Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς» (ο οποίος αναδεικνύεται από τους βραβευμένους κινητήρες των υπόλοιπων κατηγοριών). Κάθε δημοσιογράφος/κριτής έχει στη διάθεσή του 25 βαθμούς τους οποίους μπορεί να κατανείμει σε έως πέντε υποψήφιους κινητήρες κάθε κατηγορίας, αλλά δεν μπορεί να δώσει περισσότερους από 15 βαθμούς σε έναν κινητήρα.

Peugeot 208: Tο «υπερόπλο» των Γάλλων

Πρωταγωνιστής στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της ελληνικής αγοράς, εκείνη των supermini, ήδη από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής του στη χώρα μας, το 208 επωφελείται τα μέγιστα από την αποδοτικότητα και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του βραβευμένου τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης PureTech των 1,2 λίτρων, ο οποίος εξοπλίζει το γαλλικό μοντέλο τόσο στην ατμοσφαιρική εκδοχή του με απόδοση 82 ίππους όσο και στην υπερτροφοδοτούμενη με ισχύ 110 ίππους. Ενδεικτικό της απήχησης που έχει το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο στη συνείδηση των ιδιοκτητών του 208 στην Ελλάδα είναι το γεγονός ότι την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2018 ο κινητήρας PureTech αντιπροσωπεύει το 60% των παραγγελιών μοντέλων Peugeot, ενώ το υψηλότερο ποσοστό του αγγίζει το 77% στο 208. Κυριαρχεί δε ποσοστιαία τόσο στο 108 όσο και στα 308 και 2008. Παράλληλα, στο 208 συνδυάζεται είτε με το μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων είτε με αυτοματοποιημένο ισάριθμων σχέσεων ή με το αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, με την κατανάλωση καυσίμου να διαμορφώνεται στον μεικτό κύκλο χρήσης κάτω από τα 4,5 λίτρα / 100 χλμ., με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα χαμηλότερες των 100 γρ./χλμ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ