Ανατρέχοντας στη μακρόχρονη ιστορία της Mercedes-Benz, σε μια προσπάθεια ανάδειξης εκείνων των προτάσεων που «σημάδεψαν» την πορεία της γερμανικής φίρμας προς την κορυφή, η A-Class διεκδικεί σημαίνοντα ρόλο.
Οχι γιατί η σύγχρονη Baby-Benz κατάφερε, και μάλιστα εν μια νυκτί, να ξορκίσει τον πρότερο πολυχρηστικό βίο της, υψώνοντας στην «καρδιά» της Στουτγάρδης τη σημαία της σχεδιαστικής επανάστασης, αλλά γιατί πρόσφερε ακόμα και στους μη έχοντες τη δυνατότητα να προσθέσουν στη συλλογή τους ένα πραγματικό «άστρο».
Ο εκδημοκρατισμός της υψηλής τεχνολογίας και της κορυφαίας κατασκευαστικής ποιότητας ακολούθησε την A-Class από τα πρώτα της βήματα. Χαρακτήρισε το σύνολο των προτάσεων της μικρομεσαίας κατηγορίας που θέλησε με τον έναν ή τον άλλο τρόπο να διεκδικήσει τον τίτλο του premium. Εναν τίτλο αναμφίβολα τιμητικό, ο οποίος σήμερα επαναπροσδιορίζεται χάρη στην τέταρτη κατά σειρά γενιά της «μικρής» Mercedes-Benz.
Ακόμα και το εκπαιδευμένο μάτι ενός υποψιασμένου παρατηρητή δύσκολα θα καταφέρει να συνδέσει τη σημερινή εκδοχή του αυτοκινήτου με την αμέσως προηγούμενη.

Ανασχηματισμός

Χαρακτηριστικά όπως το προτεταμένο ρύγχος εξασφαλίζουν την απαραίτητη σχεδιαστική συνέχεια, ωστόσο το γεγονός ότι οι διαστάσεις αυξήθηκαν, και μάλιστα σημαντικά, οι έντονες πτυχώσεις στις πλευρικές επιφάνειες του αμαξώματος αμβλύνθηκαν και τα πίσω φωτιστικά σώματα επεκτάθηκαν, ακολουθώντας μια παράλληλη προς το έδαφος διάταξη, αρκεί ώστε να ισχυροποιήσει τον αρχικό συλλογισμό.
Ως ένδειξη «ωρίμασης» ή, αν προτιμάτε, «ενηλικίωσης», οφείλει κανείς να αναγνώσει και την ενίσχυση των διαθέσιμων χώρων στο εσωτερικό. Η ευθέως συγκρίσιμη «επίδοση» των 370 λίτρων του διαμερίσματος των αποσκευών είναι ενδεικτική της πρόθεσης να… αρθούν οι όποιοι χωροταξικοί περιορισμοί χαρακτήριζαν την απερχόμενη A-Class και να αναδειχθεί, σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας, η πρακτική διάσταση του αυτοκινήτου.
Μια ξεκάθαρη εικόνα από το μέλλον της αυτοκίνησης προσφέρει με τη σειρά του το «πιλοτήριο» της A-Class. Τα δύο εντυπωσιακά σε μέγεθος ψηφιακά πάνελ υψηλής ανάλυσης διαμορφώνουν έναν θαυμαστό ψηφιακό κόσμο, υποστηρίζοντας παράλληλα τη μοναδική εμπειρία χρήστη που επιφυλάσσει το σύστημα φωνητικών εντολών. Το τελευταίο κινείται τεχνολογικά στις παρυφές της τεχνητής νοημοσύνης, εξασφαλίζοντας στον οδηγό και στους επιβάτες έναν προσωπικό βοηθό κινητικότητας, έτοιμο να ανταποκριθεί σε κάθε ερώτημα ή εντολή.
Κατά τ’ άλλα σημάδια ουσιαστικής βελτίωσης παρουσιάζουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, με το συνθετικό δέρμα να έχει τον πρώτο λόγο στον θάλαμο επιβατών και να προσδίδει έναν αέρα πολυτέλειας στο γερμανικό hatchback.

Ορθολογισμός

Μια γρήγορη ματιά στις τεχνικές προδιαγραφές της πετρελαιοκίνητης A-Class αρκεί για να υποδείξει την αποστολή μιας έκδοσης που επιχειρεί να πάρει το καλύτερο δυνατό από ένα τετρακύλινδρο σύνολο μόλις 1.461 κ.εκ.
Στην προφανή ερώτηση αν το καταφέρνει, η απάντηση είναι καταφατική, καθώς πέρα από την… ταπεινή ονομαστική ισχύ των 116 ίππων υπάρχει και η μέγιστη ροπή των 260 Nm, τη διαχείριση της οποίας μάλιστα αναλαμβάνει ένα επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Το τελευταίο έχει εξελιχθεί ώστε να μεγιστοποιήσει την αποδοτικότητα του κινητήρα diesel των 1,5 λίτρων, κάτι που επιβεβαιώνεται στην πράξη από τις εντυπωσιακά χαμηλές τιμές κατανάλωσης καυσίμου.
Εστιάζοντας στα δυναμικά χαρακτηριστικά της νέας Α-Class, η παρουσία του ημιάκαμπτου άξονα στους πίσω τροχούς δεν έχει μετριάσει την ικανότητα της ανάρτησης να προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης.
Οι αντιδράσεις του πλαισίου είναι απόλυτα προβλέψιμες και ως εκ τούτου διαχειρίσιμες, με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να παρεμβαίνουν σε πρώτο ή δεύτερο χρόνο, ανάλογα με τη ρύθμιση, υποστηρίζοντας το έργο του οδηγού.
Καλύτερη από ποτέ, η νέα A-Class προσφέρει περισσότερα απ’ όσα θα περίμενε κανείς από ένα μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback, διατηρώντας το τηρουμένων των αναλογιών προσιτό προφίλ της.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ