Μπορεί εκ πρώτης όψεως η αισθητική και η τεχνολογία της νέας γενιάς του S60 να δείχνουν ότι ακολουθούν την «καινοτόμο πεπατημένη» των υπόλοιπων μελών της γκάμας της νέας σειράς 60 –κάτι που εν πολλοίς ισχύει -, ωστόσο ορισμένα από τα χαρακτηριστικά που το συνοδεύουν το φέρνουν στο επίκεντρο της εξέλιξης τόσο σε ό,τι αφορά τη Volvo όσο και την υπό αναδιαμόρφωση αυτοκινητοβιομηχανία ως σύνολο, με φόντο τις δραστικές μεταβολές που συντελούνται τα τελευταία χρόνια.
Σε ό,τι αφορά το πρώτο –σουηδικό –σκέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η πρεμιέρα του νέου S60, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 20 Ιουνίου στη Βόρεια Καρολίνα των ΗΠΑ, σηματοδότησε τα εγκαίνια του πρώτου εργοστασίου της Volvo στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης αλλά και εξορθολογισμού της παραγωγικής διαδικασίας υπό το δόγμα της εγγύτητας προϊόντος – τόπου ζήτησης. Ετσι, το νέο S60 αποτελεί ουσιαστικά τον πρώτο… Σουηδό εξ Αμερικής, μια και υπό το πρίσμα της ευρωπαϊκής SUV φρενίτιδας από τις ΗΠΑ θα προέλθει και η πλειονότητα των αγοραστών του. Επίσης, αποτελεί το πρώτο προϊόν ενός νέου εργοστασίου με δυναμικότητα 150.000 μονάδων ετησίως, το οποίο προστίθεται στο βιομηχανικό ενεργητικό της Volvo που διατηρεί επίσης δύο εργοστάσια αυτοκινήτων και ένα κινητήρων στην Ευρώπη, τέσσερις βιομηχανικές μονάδες στην Κίνα και μονάδες συναρμολόγησης σε Ινδία και Μαλαισία.
Πλην της ανωτέρω πρωτιάς με ό,τι αυτή μπορεί να συνεπάγεται σε όρους οικονομικής ανάπτυξης για τη Volvo, το S60 είναι ιδιαίτερα σημαντικό και για έναν ακόμα λόγο: αποτελεί το πρώτο μοντέλο των Σουηδών το οποίο δεν θα διαθέτει στην γκάμα του πετρελαιοκινητήρες, αντικατοπτρίζοντας τη στρατηγική της φίρμας που επενδύει στον εξηλεκτρισμό. Υπό αυτό το σκεπτικό, το S60, το οποίο έχει ως αφετηρία την εγνωσμένου κύρους αρχιτεκτονική SPA, θα συμπεριλάβει στην γκάμα του 2+1 plug-in υβριδικές εκδόσεις. Πρόκειται για την T6 Twin Engine απόδοσης 340 ίππων, την T8 Τwin Engine με ισχύ 400 ίππων, αμφότερες σε συνδυασμό με τετρακίνηση, καθώς και μία νέα plug-in υβριδική έκδοση επιδόσεων με την υπογραφή Polestar, η οποία προσφέρει 415 ίππους σε συνδυασμό με πιο σπορ προσανατολισμού χαρακτηριστικά. Την γκάμα θα συμπληρώσουν κινητήρες βενζίνης 2,0 λίτρων Drive E με ισχύ από 250 ίππους, ενώ τις προδιαγραφές του θα συμπληρώσει η δέσμη συστημάτων ασφαλείας της Volvo σε συνδυασμό με τον γνωστό από το V60 τεχνολογικό εξοπλισμό αιχμής, χωρίς ωστόσο και πάλι να λείπουν οι βελτιώσεις, όπως π.χ. στο προαιρετικό σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, όπως επιβάλλει η σουηδική τακτική.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ