Το ταξίδι από το Τορίνο προς την Μπολόνια διαρκεί περίπου 2 ώρες με το τρένο, χρόνος αρκετός για να ξαναδιαβάσω την ιστορία του Μάικ «The Bike» Χέιλγουντ, ενός από τους καλύτερους αναβάτες όλων των εποχών στους αγώνες μοτοσικλέτας και μιας από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αφορμή για την επανάληψη αυτή και την επίσκεψη στο μουσείο της Ducati ήταν η πρώτη θεματική έκθεση που διοργανώνει η ιταλική φίρμα έως τις 15 Σεπτεμβρίου, εγκαινιάζοντας μια νέα δραστηριότητα αφιερωμένη σε πρόσωπα και μηχανές που σημάδεψαν την πορεία της.
Το γεγονός ότι μια ιταλική εταιρεία κατασκευής μοτοσικλετών επέλεξε έναν βρετανό αναβάτη για την παρθενική εκδήλωση αυτού του είδους λέει πολλά για τη θέση του στο πάνθεον των επιτυχιών της και χρονικά συμπίπτει με τη συμπλήρωση 40 ετών από τη νίκη του στον θρυλικό αγώνα του Isle of Man, με μια 900 SS, το 1978. Το πόσο σημαντική ήταν εκείνη η νίκη δεν φάνηκε μόνο στο πεδίο των πωλήσεων –με την Ducati να κυκλοφορεί τότε μία ρέπλικα της αγωνιστικής του μοτοσικλέτας για λόγους πρεστίζ και τελικά να πουλά περίπου 7.000 «αντίτυπα» –αλλά κυρίως στο ότι συνέδεσε το όνομά της μαζί του.
Ακούγεται παράξενο, καθώς οι ρόλοι είναι συνήθως αντίστροφοι, αλλά το μέγεθος του Χέιλγουντ, για την εποχή του, παραμένει δυσθεώρητο: 9 παγκόσμια πρωταθλήματα, 112 παρουσίες στο βάθρο των νικητών, 76 νίκες σε Grand Prix, 14 νίκες σε διαφορετικές κατηγορίες του Isle of Man ΤΤ, αλλά και 50 εκκινήσεις σε Grand Prix της Formula 1, από το 1963 έως το 1974, με θητεία στις Lotus, Lola, Surtees και McLaren. Και όλα αυτά προτού καν συμπληρώσει 40 χρόνια ζωής, καθώς έφυγε τον Μάρτιο του 1981 σε ένα αυτοκινητικό δυστύχημα εξαιτίας μιας τροχαίας παράβασης ενός οδηγού φορτηγού, μερικά χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι του, στην Αγγλία –όπως ακριβώς τον είχε προειδοποιήσει μια χειρομάντισσα στη Νότια Αφρική χρόνια πριν.
Ο Χέιλγουντ έγινε ο πρώτος αναβάτης στην ιστορία του Isle of Man που κέρδισε τα 125, 250 και 500 κ.εκ. σε μία εβδομάδα, ο πρώτος που κατέκτησε τέσσερα συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα μοτοσικλετών, ο πιο ακριβοπληρωμένος αναβάτης της εποχής του, αλλά και εκείνος που έμεινε στα χρονικά της Formula 1 για τη γενναιότητά του όταν, μετά τη σύγκρουση που είχε με τον Κλέι Ρεγκατσόνι στο Grand Prix της Νότιας Αφρικής, το 1973, βούτηξε στο φλεγόμενο μονοθέσιο του αντιπάλου του για να του σώσει τη ζωή.
Στη δική του προσωπική ζωή ο Μάικ «The Bike» ήταν ένας αυθεντικός ευζωιστής: συλλέκτης σπορ αυτοκινήτων, διάσημος πλεϊμπόι και επιφανές μέλος του διεθνούς jet-set, απέκτησε δύο παιδιά εκτός γάμου και μετά παντρεύτηκε την καλλονή μητέρα τους. Τίποτε από τα εκτός πίστας κατορθώματά του δεν αναδεικνύεται στο ανανεωμένο μουσείο της Ducati, όπου μεταξύ άλλων θα δείτε τις Desmo Twins του νεαρού Χέιλγουντ, η ζωή του οποίου, παραφράζοντας το επώνυμό του, θα ήταν σίγουρα η αφορμή για μια ταινία στο Χόλιγουντ. Μια –σύντομη –ζωή σαν παραμύθι.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 17 Ιουνίου 2018.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ