Μετριοπαθέστερη εμφανίστηκε στις προβλέψεις της για την εφετινή κερδοφορία των μελών της η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορέων (ΙΑΤΑ). Η Ενωση θεωρεί ότι η εκτίναξη των τιμών των καυσίμων και η αύξηση του μισθολογικού κόστους των αεροπορικών εταιρειών θα έχουν ως αποτέλεσμα να εμφανίσουν το τρέχον έτος κέρδη μειωμένα κατά 12% συγκριτικά με πέρυσι, τα οποία θα περιοριστούν στα 33,8 δισ. δολάρια.
Στις δευτερεύουσες πλην σημαντικές αιτίες «ροκανίσματος» της κερδοφορίας των αερομεταφορέων η ΙΑΤΑ καταγράφει επίσης την αύξηση των επιτοκίων από τις κεντρικές τράπεζες, η οποία οδηγεί σε περιορισμό της ρευστότητας των τουριστών, καθώς και τον αρνητικό για τον κλάδο αντίκτυπο που έχουν οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ της Ουάσιγκτον και των μεγάλων εταίρων της, κυρίως της Κίνας και της Ευρώπης.
Το 2017 τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών έφθασαν στο επίπεδο-ρεκόρ των 38 δισ. δολαρίων. Εφέτος η κατάσταση δεν θα είναι ανάλογη, αλλά δεν θα είναι και δραματική. Ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ μιλώντας στη γενική συνέλευση της Ενωσης που πραγματοποιήθηκε στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας σημείωσε ότι «η ισχυρή κερδοφορία θα συνεχιστεί και το 2018, παρά την αύξηση του λειτουργικού κόστους των εταιρειών».
Ο Ντε Ζινιάκ διευκρίνισε ότι οι δαπάνες για αεροπορικά καύσιμα αναμένονται εφέτος αυξημένες κατά 30% συγκριτικά με πέρυσι, καθώς η μέση τιμή του αργού υπολογίζεται το 2018 σε 70 δολάρια το βαρέλι έναντι 54,90 δολαρίων που ήταν το 2017 –η προηγούμενη πρόβλεψη της ΙΑΤΑ για τη μέση τιμή του βαρελιού ήταν 60 δολάρια. «Παρά ταύτα, ο ενάρετος επιχειρηματικός κύκλος που μετρά ήδη εννέα χρονιές κερδοφορίας για τον αεροπορικό κλάδο (από το 2010) θα συνεχιστεί» τόνισε ο επικεφαλής της ΙΑΤΑ. Στην Ενωση μετέχουν 280 εταιρείες που συνεισφέρουν κατά περίπου 83% στην παγκόσμια αεροπορική κίνηση.