Μείζον ζήτημα για την οδική ασφάλεια στους ελληνικούς δρόμους αλλά και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος εγείρουν τα αποτελέσματα ερευνών που δημοσιοποιεί ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων για την ηλικία των κυκλοφορούντων οχημάτων στην ΕΕ. Ταυτόχρονα, ενώ το ποσοστό των αυτοκινήτων με πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων στις ευρωπαϊκές πόλεις αυξάνεται, η χώρα μας συγκαταλέγεται στους ουραγούς καθώς ο στόλος των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα το 2017 είχε μέσο όρο ηλικίας 15,4 χρόνια, ξεπερνώντας χώρες όπως η Ρουμανία (15,3 χρόνια) και η Εσθονία (15,1 χρόνια).
Σύμφωνα με στοιχεία της Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), στις κορυφαίες θέσεις της λίστας βρίσκονται το Λουξεμβούργο (6,2 χρόνια), το Βέλγιο (7,7 χρόνια) και η Αγγλία (8,5 χρόνια), ενώ σε χειρότερες θέσεις από τη χώρα μας βρίσκονται μόνο η Λετονία (16,3 χρόνια), η Λιθουανία (16,7 χρόνια) και η Πολωνία (17,2 χρόνια). Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η Ελλάδα παρουσιάζει τα μεγαλύτερα ποσοστά κυκλοφορούντων επιβατικών στην κατηγορία Euro 3 (2000-2004), που καταλαμβάνουν το 27,9% του στόλου, σε σχέση με τα Euro 6, που καταλαμβάνουν ποσοστό μόλις 3,2%.
Για την αντιμετώπιση της κατάστασης στη χώρα μας προτείνεται η θέσπιση αντικινήτρων για την κυκλοφορία παλαιών οχημάτων όπως η αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου με sticker ελεύθερης εισόδου, μέσω της έκδοσης ετήσιας κάρτας κόστους ανάλογου της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του αυτοκινήτου (π.χ. 20-70 ευρώ ετησίως), η επιβολή κυμαινόμενων τελών κυκλοφορίας αναλόγως της ηλικίας των οχημάτων, η πραγματοποίηση αυστηρών τεχνικών ελέγχων στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, αλλά και έλεγχοι στον δρόμο για αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή έχουν υποβληθεί σε παράτυπες επισκευές χωρίς εγγύηση.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ