Η έκθεση έρχεται σε μια στιγμή που η χώρα μας επιχειρεί να προσελκύσει ξένες αλλά και ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό έχοντας να ανταγωνιστεί άλλα ναυτιλιακά κέντρα όπως το Ντουμπάι που δίνει ξανά το παρόν στην έκθεση. Παράλληλα η νέα γενιά εφοπλιστών, όπως ο Πάρης Κασιδόκωστας-Λάτσης, δηλώνει αισιόδοξη για το μέλλον και έτοιμη να επενδύσει στην Ελλάδα λέγοντας χαρακτηριστικά πως «όταν οι ξένοι μεγάλοι όμιλοι δουν τους αντίστοιχους ελληνικούς να επενδύουν στη χώρα τους, τότε εκείνοι θα ακολουθήσουν». Παράλληλα δείχνει ενδιαφέρον και για φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα με τον κ. Κασιδόκωστα-Λάτση να αναφέρει σε συνομιλία του με δημοσιογράφους ότι το επόμενο μεγάλο επενδυτικό βήμα της Latsco Shipping της ναυτιλιακής εταιρείας του Ομίλου Λάτση θα είναι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers).
Ρεκόρ στα φετινά Ποσειδώνια
Συνολικά 1.920 εκθέτες από 92 χώρες είναι έτοιμοι να παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στο μεγαλύτερο ναυτιλιακό γεγονός στον κόσμο, που γιορτάζει φέτος τα 50 χρόνια του.
Καταγράφοντας ρεκόρ όλων των εποχών, τόσο σε αριθμό συμμετοχών όσο και σε εκθεσιακό χώρο, ο πήχης ανεβαίνει ακόμα πιο ψηλά για τους διοργανωτές σε ό,τι αφορά τον αναμενόμενο αριθμό επισκεπτών στην έκθεση.
Σύμφωνα με τους διοργανωτές η αύξηση κατά 16% της ζήτησης για εκθεσιακό χώρο σε σύγκριση με την προηγούμενη διοργάνωση των Ποσειδωνίων μαρτυρά τη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας και το επιβλητικό μέγεθος του ελληνόκτητου στόλου, ο οποίος ελέγχει τα περισσότερα πλοία και διαθέτει τη μεγαλύτερη χωρητικότητα μεταφοράς φορτίου παγκοσμίως – περίπου το 20% του παγκόσμιου στόλου σε DWT.
Συνολικά 22 χώρες, μέσα από τα εθνικά τους περίπτερα στα Ποσειδώνια 2018, θα παρουσιάσουν τα δικά τους ναυτιλιακά προϊόντα και υπηρεσίες σε ένα εξειδικευμένο κοινό ναυτιλιακών στελεχών, αλλά και θεσμικών φορέων του κλάδου.
Η Βραζιλία και η Πολωνία συμμετέχουν για πρώτη φορά με εθνικά περίπτερα στην έκθεση, πλάι σε ήδη καταξιωμένες, παραδοσιακές ναυπηγικές δυνάμεις όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, και σε παραδοσιακούς ευρωπαϊκούς εκθέτες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Δανία και η Ολλανδία.
Στον κατάλογο των εκθετών συγκαταλέγονται ακόμα η Azerbaijan Caspian Shipping, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία του Αζερμπαϊτζάν, η Bahri, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας και η International Maritime Industries, το νέο κολοσσιαίο ναυπηγείο της Saudi Aramco. Ακόμη και η Cruise Lines International Association (CLIA) θα συμμετάσχει φέτος στα Ποσειδώνια 2018, κάνοντας το ντεμπούτο της σε μια έκθεση που δεν έχει θέμα την κρουαζιέρα.
Όπως λένε οι διοργανωτές η λίστα των εκθετών διευρύνεται περισσότερο από κάθε άλλη φορά, με μια μεγάλη γκάμα εταιρειών, από την AIRBUS Defence και την Space Geo, μέχρι τη MAN Trucks και την SAP που αποτελεί το βαρύ πυροβολικό στον τομέα του ERP, και από την Gazpromneft Lubricants και τις μεγάλης εξειδίκευσης εταιρείες πρόγνωσης καιρού Weathernews και Storm Geo, μέχρι τα ελληνικά λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Βόλου που θα έχουν την πρώτη ανεξάρτητη συμμετοχή τους στα φετινά Ποσειδώνια.
Ξεχωριστή θέση στα Ποσειδώνια 2018 κατέχει το πληθωρικό πρόγραμμα συνεδρίων και σεμιναρίων, με περισσότερες από 40 ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις, σεμινάρια, ομιλίες και διασκέψεις για όλα τα κρίσιμα θέματα της ναυτιλιακής αγοράς, το οποίο καθορίζει για άλλη μια φορά την παγκόσμια ναυτιλιακή ατζέντα και προβάλλει τις προοπτικές μιας βιομηχανίας που βρίσκεται στο επίκεντρο των παγκόσμιων οικονομικών εξελίξεων.
Εκτιμάται ότι η διοργάνωση των Ποσειδωνίων, κάθε δύο χρόνια, αποφέρει συνολικά έσοδα 62 εκατ. ευρώ στις τοπικές επιχειρήσεις των κλάδων της φιλοξενίας, της εστίασης, της διοργάνωσης εταιρικών εκδηλώσεων και των μεταφορών.