Στο έργο της επέκτασης του μετρό της Θεσσαλονίκης και στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας πρόκειται να κατευθυνθούν οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις της περιόδου 2017-2021. «Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την περίοδο 2017-2021 θα είναι μία πολύ καλή πρόταση για την Ελλάδα», ανέφερε ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα κ. Γιώργος Μαρκοπουλιώτης, κατά την ομιλία του στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.
Αν και, όπως επισήμανε, το Brexit δημιουργεί ένα κενό της τάξης των 12 δις. ευρώ, παρόλα αυτά τα διαθέσιμα κονδύλια για την Ελλάδα δεν αναμένεται να μειωθούν. Στόχος της Επιτροπής είναι η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων της περιόδου 2007-2013.
Ειδικότερα, έχουν ήδη προϋπολογιστεί 377 εκατομμύρια για μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα, 730 εκατομμύρια για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, που αφορούν στην επέκταση του δικτύου και στην αγορά εξοπλισμού. Ακολουθούν 50 εκατομμύρια για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής υποδομής Διακοφτό –Ροδοδάφνη και 92 εκατομμύρια για βελτίωση οδικών συνδέσμων στη Βόρεια Ελλάδα.
Όπως είπε ο κ. Μαρκοπουλιώτης, «τα έργα αυτά αποτελούν έκφραση της αλληλεγγύης της ΕΕ προς την Ελλάδα». Επισήμανε επίσης, ότι μέσω του επενδυτικού σχεδίου Γιούνκερ τα κονδύλια ανέρχονται σε 2,5 δις ευρώ, ενώ υπάρχει η δυνατότητα μόχλευσης 9,2 δις ευρώ. «Απαραίτητη κρίνεται η δημιουργία σύγχρονων οδικών δικτύων και ο εκσυγχρονισμός των μεταφορών» σημείωσε.