Επένδυση στην καινοτομία, στις προηγμένες υπηρεσίες για την υποστήριξη του e-commerce και στις εναλλακτικές μεθόδους παράδοσης όπως οι αυτόματες θυρίδες φέρνει η νέα φάση ωρίμανσης της DHL Express στην Ελλάδα.
Κλείνοντας 40 χρόνια συνεχούς παρουσίας, η εταιρεία που «σύστησε» τις ταχυμεταφορές στην ελληνική αγορά το 1978 ολοκληρώνει ένα επενδυτικό πλάνο, αξίας 20 εκατ. ευρώ, σε σύγχρονες υποδομές και επενδύει σε ετήσια βάση περίπου μισό εκατ. ευρώ για την υποστήριξη της δραστηριότητάς της.
Τα τελευταία χρόνια, η έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου άνοιξε διεθνώς νέους ορίζοντες στις ταχυμεταφορές. Για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, η αύξηση του e-commerce έδωσε νέες ευκαιρίες, και μάλιστα μέσα στην κρίση. Η στροφή των Ελλήνων στις ηλεκτρονικές αγορές αλλάζει ραγδαία το μείγμα των προϊόντων που διακινούνται από τις εταιρείες διαμεταφοράς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν από το 2008 τα είδη ένδυσης και υπόδησης αντανακλούσαν περί το 30% του τζίρου της DHL Express στην ελληνική αγορά. Μέσα στην κρίση, το ποσοστό αυτό έπεσε στο 5%, όμως τα τελευταία δύο χρόνια ανακάμπτει με ταχείς ρυθμούς.
Πρόκειται για μια παγκόσμια τάση που τροφοδοτείται από τις τεχνολογικές εξελίξεις και την αυξανόμενη χρήση των «έξυπνων» συσκευών. Οι online πελάτες το 2018 εκτιμώνται σε 1,6 δισ. παγκοσμίως.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου υπολογίζονται ως το 2019 σε 3,4 τρισ. δολάρια. Μέχρι το 2020, θα δαπανώνται σε διασυνοριακές αγορές 900 δισ. δολάρια, ποσό τριπλάσιο από το 2015.
Η εξέλιξη αυτή φέρνει αλλαγές και στη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι οποίοι αναμένουν τα «πακέτα» τους οποιαδήποτε ώρα, σε οποιοδήποτε μέρος, αγοράζοντας από οπουδήποτε.

Ευκαιρία για τις ελληνικές εξαγωγές

Για την ελληνική οικονομία και κυρίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, η εξάπλωση του e-commerce ανοίγει ένα παράθυρο στον κόσμο. Μικρές παραγωγικές μονάδες στρέφονται στη διεθνή online αγορά για την πώληση των προϊόντων τους και πετυχαίνουν.
Οπως επισήμανε κατά τη διάρκεια παρουσίασης σε εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης ο διευθύνων σύμβουλος της DHL Express Ελλάδας, Μάλτας και Κύπρου κ. Ελευθέριος Σαμαράς, η ψαλίδα ανάμεσα σε εισαγωγές και εξαγωγές έχει αρχίσει να μικραίνει.
Σήμερα, περίπου τα 3/5 των αποστολών της DHL Express από/προς την Ελλάδα αφορούν εισαγωγές προϊόντων, ενώ τα υπόλοιπα 2/5 αφορούν εξαγωγές. Το ελληνικό λάδι μέσα σε πολυτελείς συσκευασίες ταξιδεύει διεθνώς, ελληνικά σανδάλια κατακτούν τις αγορές Αμερικής και Αυστραλίας, ενώ στις πρώτες θέσεις φιγουράρουν και τα καλλυντικά.
Οι νέες τάσεις που φέρνει το e-commerce και στην Ελλάδα οδήγησαν την εταιρεία να εντάξει πρώτη φορά στο πρόγραμμά της απογευματινό δρομολόγιο. Επίσης, οι έλληνες καταναλωτές επιλέγουν πια και την παραλαβή στις αυτόματες θυρίδες που έχουν εγκατασταθεί σε πρατήρια της Shell.

Σταθερή παρουσία στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Η εταιρεία διατηρεί ένα μερίδιο της τάξεως του 55% της ελληνικής αγοράς, εκτελώντας ετησίως 2,7 εκατ. αποστολές, με τρία αεροσκάφη από δύο διεθνείς πύλες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Εξυπηρετεί κατ’ έτος 3.300 πελάτες, ενώ απασχολεί 500 εργαζομένους. Τα έσοδα ανέρχονται σε 50 εκατ. ευρώ. Διαθέτει 42 σημεία εξυπηρέτησης και 170 οχήματα.
Η flagship εγκατάσταση της DHL Express στην Ελλάδα βρίσκεται στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η παραμονή της εταιρείας στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έχει ανανεωθεί για 11 χρόνια, ενώ σύμφωνα με τον κ. Σαμαρά εφόσον ολοκληρωθεί η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου βρίσκεται στις προθέσεις της εταιρείας η διερεύνηση της επέκτασης και της δικής της παραμονής στην υπάρχουσα εγκατάσταση.

Υψηλής ποιότητας εργασιακό περιβάλλον

Πέρα από κορυφαίος πάροχος, η DHL Express πρόσφατα αναγνωρίστηκε και ως κορυφαίος εργοδότης, αφού ο θεσμός Great Place to Work την κατέταξε στην πρώτη θέση των εταιρειών με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, η εταιρεία υποστηρίζει το έργο οργανισμών με κοινωφελείς σκοπούς. Ενδεικτικά αναφέρεται η στενή και μακροχρόνια συνεργασία με τα Παιδικά Χωριά SOS, το Χαμόγελο του Παιδιού, το ίδρυμα ΕΛΙΖΑ κ.ά.
Ταυτόχρονα, ακολουθώντας την παγκόσμια πρωτοβουλία Go Green, η οποία έχει στόχο να μηδενίσει το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα ως το 2050, διοργανώνει δράσεις και συμμετέχει σε πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση τόσο τοπικά όσο και παγκόσμια.

HeliosPlus