Βρετανική έκθεση αναβαθμίζει την Ελλάδα για τα Private Equities

Η βελτίωση του επενδυτικού κλίματος στην Ελλάδα, εν μέρει προερχόμενη από τις αξιολογικές κατατάξεις των Moody’s και SP, παραμένει από τις αρχές του 2018 αντικείμενο αυξημένου ενδιαφέροντος για τα Private Equities, ιδιαίτερα τα ευρωπαϊκά σύμφωνα με τον βρετανικό οίκο ICONIC Project Finance Advisory.

Η βελτίωση του επενδυτικού κλίματος στην Ελλάδα, εν μέρει προερχόμενη από τις αξιολογικές κατατάξεις των Moody’s και SP, παραμένει από τις αρχές του 2018 αντικείμενο αυξημένου ενδιαφέροντος για τα Private Equities, ιδιαίτερα τα ευρωπαϊκά σύμφωνα με τον βρετανικό οίκο ICONIC Project Finance Advisory.

Οι τομείς Μεταφορών-Ναυτιλίας, Logistics και ΤΜΤ (Technology, Media, Telcos) βρίσκονται ψηλά στις επενδυτικές τους προτιμήσεις τόσο στο πανευρωπαϊκό όσο και στο ελληνικό περιβάλλον αναφέρει σε έκθεσή του.

Έτσι, ενώ μέχρι πέρσι η χώρα εμφανιζόταν πολύ χαμηλότερα από την πρώτη 50άδα επενδυτικού ενδιαφέροντος, οι διαφαινόμενες προοπτικές για το 2018 έχουν ανεβάσει την κατάταξή της στην 9η θέση ακριβώς επάνω από την Μεγάλη Βρετανία.

Στην ετήσια πανευρωπαϊκή έρευνα μεταξύ 2.500 στελεχών σε Private Equities, εκ των οποίων το 59% διαθέτει επενδυτική εμπειρία μεγαλύτερη των 10 ετών, η Ελλάδα εμφανίζεται να αναπτύσσεται με ρυθμό 1.4% συγκριτικά με την περσινή χρονιά.

Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Ανδριανόπουλο, επικεφαλής Εργο-Χρηματοδοτήσεων και Ναυτιλίας στο βρετανικό Οίκο η εικόνα είναι αναμφίβολα ελκυστική για τα Private Equities.

«Η ΕΕ των ευκαιριών και των επενδύσεων επιστρέφει στους στόχους των PrivateEquities, τα οποία αντιστοιχούν στους ταχυκίνητους επενδυτές του λεγόμενου ‘έξυπνου χρήματος’. Ειδικά το 2018 γίνεται η πρώτη χρονιά που τα PEs εμφανίζονται ισχυρά αισιόδοξα ως προς την οικονομική σταθερότητα της Ελλάδας —η οποία φαίνεται να επωφελείται από το πλεόνασμα επενδυτικών κεφαλαίων που παραδοσιακά κατευθύνονταν στη Μ. Βρετανία.

Όσο κι αν ακούγεται πρόβλημα πολυτελείας, οι ανησυχίες των PEs εστιάζονται την δεδομένη στιγμή στην έλλειψη μικρών deals ύψους μέχρι 100 εκ. Ευρώ. ‘Έλλειψη’, ασφαλώς, ανακόλουθη με την πραγματικότητα, αφού τα επενδυτικά σχέδια της ελληνικής ναυτιλίας και μόνο θα μπορούσαν να υπερκαλύπτουν μέχρι το 2021 τα διαθέσιμα των PEs.

Όμως, η επενδυτική απομόνωση επιχειρηματίων & διοικήσεων όλα αυτά τα χρόνια δημιούργησε ένα ιδιότυπο σύμπλεγμα εσωστρέφειας και κατωτερότητας που με την σειρά του παρεξηγείται ως έλλειμα ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ελληνικής ναυτιλίας. Είναι αξιοπρόσεκτο πως καινοτόμες τεχνολογικές ιδέες και projectsΕλλήνων εφοπλιστών αποτυγχάνουν να προσελκύσουν PEs την ίδια στιγμή που ανταγωνιστικοί στόλοι χρηματοδοτούνται κι αναπτύσσονται προς την επόμενη γενιά πλοίων. Τα παραδείγματα δυστυχώς αρκετά, μεταξύ των οποίων τα προηγμένα LNG-fuelledKansarmaxκόστους μεταξύ €35-40εκ το καθένα που ήδη κατασκευάζονται από Γερμανούς εφοπλιστές ενώ οι Έλληνες ομόλογοί τους παρακολουθούν διακριτικά και από απόσταση τις εξελίξεις χωρίς να προσελκύουν PEs.»

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.