Προκηρύχθηκε από την ΓΑΙΑΟΣΕ ο διεθνής διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στο στρατόπεδο Γκόνου της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται ουσιαστικά για την επίσημη έναρξη του δεύτερου σταδίου του διαγωνισμού για το κέντρο logistics, συνολικής έκτασης 672.000 τ.μ., που θα τρέξει με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος θα διαρκέσει ένα μήνα.
Το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης αποτελεί το δεύτερο μεγάλο πρότζεκτ της ΓΑΙΑΟΣΕ μετά το Θριάσιο. Η φάση της μη δεσμευτικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος ολοκληρώθηκε στις 21 Οκτωβρίου 2018, με την παρουσία δύο εταιρειών, των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Belterra. Παρόλα αυτά, σε αυτό το κυρίως «μενού» του διεθνούς διαγωνισμού είναι δυνατόν να εμφανιστούν νέοι ενδιαφερόμενοι.
Ο διαγωνισμός αφορά στην ανάθεση σύμβασης παραχώρησης του έργου μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης Εμπορευματικού Κέντρου στον χώρο του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου, θέση η οποία χαρακτηρίζεται ως εξαιρετικά προνομιακή. Για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου, που θα παραχωρηθεί για περίοδο 50 ετών, εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί επένδυση, της τάξης των 200 εκατ. ευρώ.
Μετά το τέλος της πρώτης φάσης, το οποίο προσδιορίζεται από την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στα τέλη Μαΐου, θα ακολουθήσει η πιο χρονοβόρα φάση της διαδικασίας, αυτή του ανταγωνιστικού διαλόγου. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η διάρκειά του προσδιορίζεται σε δύο μήνες μετά την πρώτη φάση, ήτοι στο τέλος Ιουλίου θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές των συμμετεχόντων. Δικαίωμα για συμμετοχή σε αυτήν τη φάση του διαγωνισμού θα έχουν όσοι συμμετείχαν στην πρώτη φάση, δηλαδή στη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Το πρώην στρατοπέδου Γκόνου, όπου θα αναπτυχθεί το εν λόγω εμπορευματικό κέντρο, έχει έκταση 672.000 τ.μ. Διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τον εμπορικό σταθμό του ΟΣΕ, καθώς και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Τέλος, η ευρύτερη περιοχή εξυπηρετείται από τις εξής βασικές οδικές αρτηρίες:
– Εθνική Οδό Αθηνών –Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ), μέσω του κόμβου της Λαχαναγοράς
– Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης -Έδεσσας που συνδέει το ακίνητο με την περιοχή της Σίνδου και το Κιλκίς
– Εξωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (τμήμα της Εγνατία Οδού)
– Εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης.
«Οι κρίσιμες Υποδομές των Εμπορευματικών Κέντρων που έχουμε ανακοινώσει σε όλη την Ελλάδα υλοποιούνται νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε εξαγγείλλει. Ξεκινάει η διαδικασία δημοπράτησης του Εμπορευματικού Κέντρου της Θεσσαλονίκης από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, μετά από την ανάπτυξη του αντίστοιχου Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου Πεδίου στην Αθήνα» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, με αφορμή την έναρξη του διαγωνισμού.
Κάνοντας λόγο για ένα κέντρο διεθνούς εμβέλειας, το οποίο θα εξυπηρετεί τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όσο και την Βόρειο Ελλάδα, μέσω των συνδέσεων με τις Βαλκανικές χώρες και τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, αναφέρθηκε και στον σχεδιασμό για άλλα εμπορευματικά κέντρα. «Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ακόμη επτά Εμπορευματικά Κέντρα σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα. Τα Εμπορευματικά αυτά Κέντρα σε συνδυασμό με τις σύγχρονες Σιδηροδρομικές Υποδομές που θα συνδέουν τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδος με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέσω του ΄Αξονα 10 με την Σερβία και την π.ΓΔΜ , αναβαθμίζουν τη χώρα μας ως διεθνές κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών με προφανή πλεονεκτήματα για τις παραγωγικές δομές της χώρας, τόσο στην πρωτογενή παραγωγή όσο και στη μεταποίηση. Οι Υποδομές της χώρας υλοποιούνται, υπηρετώντας τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας και υλοποιώντας το σχέδιο της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για παραγωγική ανασυγκρότηση και δίκαιη ανάπτυξη».