Οι Αμερικανοί… ξανάρχονται, όχι μόνο για κρουαζιέρες στα νησιά του Αιγαίου και τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, αλλά και για κλασικές διακοπές σε ελληνικούς προορισμούς όπως είναι τα Γιάννενα και η Θεσσαλονίκη!
Ο κλάδος του τουρισμού βλέπει ήδη τις «υπερατλαντικές αφίξεις» να πλησιάζουν το ένα εκατομμύριο και προσδοκά βάσιμα ότι μέσα στα επόμενα χρόνια η αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τις ΗΠΑ θα είναι πολύ μεγαλύτερη.
Ηδη, κατά την εφετινή χρονιά, μέσα στο γενικότερο θετικό κλίμα για τον ελληνικό τουρισμό, οι αφίξεις των αμερικανών επισκεπτών στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθούν κατά 30% σε σχέση με πέρυσι (είχαν ανέλθει συνολικά σε 864.900).
Στον απόηχο του επιτυχημένου ετήσιου συνεδρίου της Ενωσης Αμερικανών Τουριστικών Πρακτόρων (ASTA), που ολοκληρώθηκε στις αρχές της εβδομάδας στην Αθήνα, όλοι συμφωνούν ότι: Το μεγαλύτερο κέρδος από τη διοργάνωση αυτή ήταν ότι 500 αμερικανοί τουριστικοί πράκτορες γνώρισαν από κοντά και από πρώτο χέρι το περιεχόμενο και την ποιότητα των πακέτων που πωλούν για την Ελλάδα.

«Το 77% των αμερικανών τουριστικών πρακτόρων που βρέθηκαν στην Αθήνα για το συνέδριο Athens ASTA Destination Expo 2018 θα «πουλήσουν» τον προορισμό Ελλάδα λόγω ακριβώς της προσωπικής τους εμπειρίας»
τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ASTA, κ. Zane Kerby, συμπληρώνοντας ότι «η Αθήνα δεν συγκρίνεται με κανέναν άλλο προορισμό από αυτούς που φιλοξένησαν προηγούμενα περιφερειακά συνέδρια της ASTA στον κόσμο».
Πρόσθεσε δε ότι το 98% των αμερικανών συνέδρων προτίθεται να χρησιμοποιήσει άμεσα τις επαγγελματικές επαφές που ανέπτυξε στην Αθήνα, δεδομένου ότι το τελευταίο διάστημα οι αμερικανοί τουρίστες ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για ταξίδια στην Ελλάδα, με επίκεντρο τον πολιτισμό της.

Μεγάλο ενδιαφέρον

Στο πλαίσιο του συνεδρίου της ASTA έγιναν πάνω από 1.100 «b2b» συναντήσεις ελλήνων τουριστικών επιχειρηματιών και αμερικανών τουριστικών πρακτόρων.
Οπως ο ίδιος σχολίασε στο «Βήμα», «στο ταξίδι μας αυτό στην Αθήνα διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν ακόμη πολλοί προορισμοί της Ελλάδας, πέρα από τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, οι οποίοι ενώ παραμένουν άγνωστοι για τους Αμερικανούς, παρουσιάζουν μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον». Ηδη, στους νέους προορισμούς των Αμερικανών συγκαταλέγονται η Θεσσαλονίκη και τα Ιωάννινα, τους οποίους επισκέπτονται συνδυαστικά με άλλους προορισμούς στη Μέση Ανατολή και στη Μεσόγειο.
Το πιο συναρπαστικό χαρακτηριστικό της Ελλάδας, σύμφωνα με τον κ. Kerby, είναι ο συνδυασμός των φυσικών τοπίων της, των ανθρώπων, της γαστρονομίας και του πολιτισμού της, ενώ αποτελεί και έναν από τους πιο ασφαλείς προορισμούς στον κόσμο.
Οι αμερικανοί τουριστικοί πράκτορες στη διάρκεια της τετραήμερης παραμονής τους στην Ελλάδα συμμετείχαν σε περισσότερες από 65 περιηγήσεις-εκδρομές και κρουαζιέρες σε αρκετούς ελληνικούς προορισμούς!Αλλωστε, το 82% των αμερικανών πρακτόρων θεωρεί ότι τα fam trips παίζουν καθοριστικό ρόλο στις πωλήσεις ενός προορισμού.
«Οι εξαιρετικά θετικές εντυπώσεις των 500 μελών της ASTA από το συνέδριο της Αθήνας, σε συνδυασμό με την ασφάλεια του προορισμού Ελλάδα και τις φιλικές σχέσεις των δύο χωρών, που ενισχύονται από το δυναμικό ομογενειακό στοιχείο στην Αμερική, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για περαιτέρω αύξηση των τουριστικών ροών τα επόμενα χρόνια» διαπιστώνει από την πλευρά της η υπουργός Τουρισμού κυρία Ελενα Κουντουρά.

Απευθείας πτήσεις

Σε αυτό αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά και η αύξηση των απευθείας εποχιακών πτήσεων από πλευράς αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών, καθώς και η αεροπορική σύνδεση της Emirates Ντουμπάι – Αθήνα – Νέα Υόρκη καθ’ όλον τον χρόνο.
Σύμφωνα με τους έλληνες εκπροσώπους του τουριστικού κλάδου, η αγορά των ΗΠΑ συμπληρώνει μια ιστορία 35 χρόνων για τον ελληνικό τουρισμό. Σήμερα αποτελεί την 11η πιο σημαντική τουριστική αγορά για τη χώρα μας από πλευράς αριθμού αφίξεων, ενώ ως προς τα έσοδα κατατάσσεται 4η, καθώς οι Αμερικανοί έχουν υψηλή κατά κεφαλήν τουριστική δαπάνη (941,1 ευρώ ανά ταξίδι).
Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα βρίσκεται αρκετά ψηλά και στις πωλήσεις των ανεξάρτητων τουριστικών γραφείων των ΗΠΑ (NACTA), με τα ελληνικά νησιά να συγκεντρώνουν μερίδιο 8% και την Αθήνα να περιλαμβάνεται στους 16 δημοφιλέστερους προορισμούς (στοιχεία του 2015).
Σε ό,τι αφορά τη δυναμική των αμερικανικών ταξιδιωτικών γραφείων, σημειώνεται ότι τα ομαδικά ταξίδια που διατίθενται από αυτά αντιπροσωπεύουν το 22% των ετήσιων πωλήσεών τους, ενώ τα πακέτα που σχετίζονται με ταξίδια αναψυχής έχουν μερίδιο 82% στο σύνολο των ετήσιων πωλήσεων.
Τα οργανωμένα πακέτα διακοπών αντιστοιχούν στο 21% των πωλήσεων, η κρουαζιέρα στο 26%, οι αερομεταφορές στο 20% και τα ξενοδοχεία στο 26%.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ