Τουλάχιστον 27 εκατομμύρια ευρώ για τη βελτίωση του μηχανολογικού εξοπλισμού θα πρέπει να διαθέσει η νέα διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης καθώς, όπως ειπώθηκε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου την Τρίτη, η εικόνα του εξοπλισμού που παρέλαβε ήταν σε χειρότερη κατάσταση από αυτή που περιγράφονταν στον διαγωνισμό. Επιπλέον οι νέοι επενδυτές αναμένουν τον εκσυγχρονισμό οδικού και κυρίως σιδηροδρομικού δικτύου για να αναπτυχθεί παράλληλα και το λιμάνι.
Στη συνέντευξη Τύπου κυριάρχησε το σύνθημα «ένας κόμβος, νέοι ορίζοντες». Η νέα διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης παρουσίασε σε δημοσιογράφους τη στρατηγική και το σχέδιό τους για την αξιοποίηση του λιμανιού ώστε να καταστεί κύρια πύλη των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, παρουσίασε τους βασικούς άξονες της στρατηγικής της διοίκησης για την ανάπτυξη του λιμανιού. «Τρεις μεγάλες εταιρείες αποφάσισαν να συμπράξουν φιλοδοξώντας να καταστήσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μεγάλο κόμβο μεταφορών και logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Είμαστε πεπεισμένοι πως θα ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες και θα πετύχουμε τους στόχους μας συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής», ανέφερε τονίζοντας πως ήδη, εντός τριών εβδομάδων από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης, φάνηκαν τα πρώτα μικρά, αλλά σαφή, δείγματα γραφής, αναφορικά με τη βελτίωση της λειτουργίας της εταιρείας και του λιμανιού.
Η στρατηγική της ΟΛΘ ΑΕ, όπως τόνισε ο κ. Θεοφάνης, περιλαμβάνει τους ακόλουθους άξονες:
– Αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού
-Προμήθεια υπερσύγχρονου εξοπλισμού χειρισμού φορτίων
– Αναδιοργάνωση της ΟΛΘ ΑΕ και ανάπτυξη πελατο-κεντρικής κουλτούρας
-Άμεση έναρξη των υποχρεωτικών επενδύσεων με αιχμή του δόρατος την επέκταση του 6ου Προβλήτα και τη δημιουργία υποδομής για την εξυπηρέτηση πλοίων New Panamax και την προσέγγιση κύριων γραμμών
-Ανάπτυξη δραστηριοτήτων εκτός λιμανιού (beyond the port activities).
Την τρέχουσα περίοδο, σύμφωνα με την διοίκηση, αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση σε όλα τα Τμήματα της ΟΛΘ ΑΕ, προκειμένου να γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για τη βελτίωση της λειτουργίας της εταιρείας.
«Το προσωπικό, στη συντριπτική του πλειοψηφία, ανταποκρίνεται με φιλότιμο και προθυμία στις νέες συνθήκες και στις νέες απαιτήσεις και αυτό συμβάλλει στην αισιοδοξία μας», σημείωσε ο Θεοφάνης.
Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ και Διευθύνων Σύμβουλος της Terminal Link SAS, Boris Wenzel, ανέφερε πως βασική προτεραιότητα της νέας διοίκησης είναι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πελατών του λιμένα, που έχουν πληγεί από την έλλειψη αξιοπιστίας και τους μεγάλους χρόνους αναμονής. «Η Terminal Link SAS, αξιοποιώντας την διεθνή εμπειρία της, μπορεί να εντοπίσει και να αντιμετωπίσει με τον πιο έγκαιρο και αποτελεσματικό τρόπο τις ελλείψεις που καταγράφηκαν και να αναβαθμίσει ταχύτατα τις προδιαγραφές λειτουργίας του Λιμένα Θεσσαλονίκης», πρόσθεσε.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Invest Equity Partners GmbH και μέλος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, Alexander-Wilhelm Von Mellenthin, τόνισε: «Το ενδιαφέρον μας για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εκδηλώθηκε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2014 και αναλύοντας στοιχεία, που συνδέονται με τη δυναμική και την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, πειστήκαμε ότι το λιμάνι θα μπορούσε να αξιοποιήσει τα στρατηγικά του πλεονεκτήματα κατακτώντας μία βιώσιμη και ανταγωνιστική θέση στην αγορά. Είμαστε ενθουσιασμένοι διότι σήμερα, μαζί με τους εταίρους της κοινοπραξίας, μπορούμε να αξιοποιήσουμε από κοινού τις δυνατότητες του λιμανιού και να το καταστήσουμε έναν δυναμικό παράγοντα στη λιμενική αγορά της Μεσογείου με ισχυρή σύνδεση με την ελληνική και βαλκανική ενδοχώρα».
Η DIEP GmbH, σύμφωνα με τον κ. Mellentthin, είναι μια γερμανική εταιρεία διαχείρισης εναλλακτικών επενδύσεων, η οποία δραστηριοποιείται σε πολλές κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων και κλάδους της βιομηχανίας.
Επίσης ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της ΟΛΘ ΑΕ, Rui Pinto, επισήμανε ότι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί βασική κινητήρια δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας, προσθέτοντας πως η Διοίκηση είναι αποφασισμένη να το εκσυγχρονίσει χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Στη συνέχεια σε ερώτηση δημοσιογράφους ο κ. Mellentthin είπε ότι κι άλλοι Γερμανοί επενδυτές θεωρούν ότι υπάρχουν δυνατότητες σε κάποια από τα περιουσιακά στοιχεία της Ελλάδας και κοιτάζουν κι άλλα assets.
Επιπροσθέτως ερωτηθείς αν η εταιρεία θα ζητούσε να τεθούν σε ισχύ οι ρήτρες της σύμβασης παραχώρησης για αποζημιώσεις, επειδή η κατάσταση του εξοπλισμού ήταν διαφορετική από την περιγραφόμενη, ο κ.Θεοφάνης απάντησε με νόημα «ουδέν σχόλιον προσωρινά» και επεσήμανε ότι μέχρι το τέλος του Απριλίου αναμένεται και η έκθεση των ορκωτών ελεγκτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του λιμένος, ενώ επανέλαβε ότι τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά δεν είναι στην πράξη ανταγωνιστικά μεταξύ τους, καθώς το πρώτο έχει έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό και το δεύτερο έχει αναπτυχθεί ως λιμάνι μεταφόρτωσης (transhipment).
Aκόμη οι ομιλητές χαρακτήρισαν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ως μεγάλο και κομβικό με χαρακτηριστικά «game changer» και με μελλοντική ζώνη επιρροής μέχρι και στην Κεντρική Ευρώπη.
Σημείωσαν επιπροσθέτως ότι στόχος είναι η υλοποίηση των προγραμματισμένων επενδύσεων σε τέσσερα ή πέντε χρόνια και όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν έχει καμία τύχη χωρίς την αναβάθμιση των υποδομών και του μηχανολογικού εξοπλισμού του, που θα του επιτρέψουν να προσελκύσει μεγάλα πλοία (τύπου «New Panamax») και κύριες γραμμές (mainliners).
Σχολιάζοντας την πολύμηνη -ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο- αποχή των τελωνειακών από την τρίτη βάρδια (νυχτερινή) στην Πύλη 16 του λιμανιού, όπου γίνεται η διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων προς εξαγωγή, ο κ. Θεοφάνης σχολίασε ότι δεν αντιλαμβάνεται για ποιο λόγο το κράτος δεν ανταποκρίνεται στη στοιχειώδη του υποχρέωση για την παροχή ελεγκτικών μηχανισμών σε 24ωρη βάση (σ.σ. οι τελωνειακοί απεργούν διαμαρτυρόμενοι για την έλλειψη χώρου εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων προς εξαγωγή στο λιμάνι, η οποία – όπως υποστηρίζουν – δεν τους επιτρέπει να διεκπεραιώνουν επαρκώς τα ελεγκτικά καθήκοντά τους).
Ακόμη το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Arthur Davidyan, τόνισε πως αν και η Belterra Investments κατέχει το μικρότερο ποσοστό (20%) στην κοινοπραξία, αυτή φιλοδοξεί να διαδραματίσει τον πλέον καθοριστικό ρόλο στην διάχυση της προστιθέμενης αξίας, που θα προκύψει από τη ανάπτυξη του Λιμένα, στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής. «Στόχος μας είναι η ανάπτυξη του λιμένα, ώστε να αναδειχθεί, αφενός, σε ηγέτη στο χώρο των επιχειρήσεων στη Βόρεια Ελλάδα και στον τομέα παροχής υπηρεσιών στις εμπορευματικές μεταφορές της Ανατολικής Μεσογείου και, αφετέρου, σε πύλη των Βαλκανίων.