Στις θετικές προοπτικές του ελληνικού τουρισμού, με έμφαση στη θερινή περίοδο, αλλά και στοχευμένες κινήσεις στους χειμερινούς προορισμούς, επενδύει ο Όμιλος Lufthansa στην Ελλάδα. Εκτιμώντας ότι το 2018 θα είναι μια ακόμη χρονιά ανάπτυξης, αναμένει αύξηση της επιβατικής κίνησης σε επίπεδο αντίστοιχο του +11,7% που πέτυχε το 2017. Στο πλαίσιο ανοιχτής συζήτησης με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης, στελέχη του Ομίλου ενημέρωσαν για τις τελευταίες εξελίξεις στην ελληνική και τη διεθνή αγορά.
Για τη θερινή περίοδο του 2018, οι πέντε αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου που δραστηριοποιούνται στα ελληνικά αεροδρόμια έχουν εντάξει στο πρόγραμμά τους 41 νέα δρομολόγια που ενώνουν δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς με αεροδρόμια της Γερμανίας, της Ελβετίας, του Βελγίου και της Αυστρίας. Οι Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines και Eurowings έχουν παρουσία σε 20 ελληνικά αεροδρόμια και προσφέρουν έως και 443 απευθείας πτήσεις σε εβδομαδιαία βάση προς 17 ευρωπαϊκούς προορισμούς.
Μέσα στο 2017, οι εταιρείες του Ομίλου Lufthansa διακίνησαν στην Ελλάδα 1,5 εκατ. επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση κατά 11,7% σε σχέση με το 2016. Όπως επισήμανε ο κ. Κωνσταντίνος Τζεβελέκος, γενικός διευθυντής Πωλήσεων Ελλάδας και Κύπρου, το εν λόγω ποσοστό αντανακλά την αυξανόμενη ζήτηση για δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς και την τουριστική δυναμική της Ελλάδας. «Επίσης στην Ελλάδα πετύχαμε 6% αύξηση στην πληρότητα θέσεων στις πτήσεις της Lufthansa, γεγονός που μας ικανοποιεί ιδιαίτερα και αποδεικνύει ότι οι στρατηγικές αποφάσεις του Ομίλου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση» σχολίασε.
Σκέψεις για νέους προορισμούς στην ηπειρωτική Ελλάδα
Αν και η επιχειρησιακή κουλτούρα της εταιρείας δεν ευνοεί σκέψεις για τη δημιουργία ενός hub στην Ελλάδα, υπάρχουν ήδη σκέψεις για τους επόμενους προορισμούς που θα ενταχθούν στο δίκτυο του Ομίλου, με την έμφαση αυτή τη φορά να δίνεται στην ηπειρωτική Ελλάδα. Το στοίχημα της Καλαμάτας απέδειξε ότι αντίστοιχες επιλογές μπορούν, με τον σωστό σχεδιασμό, να αποδώσουν.
Στην καρδιά της δραστηριότητας βεβαίως των εταιρειών του Ομίλου στην Ελλάδα βρίσκεται ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, όπου διατίθενται 109 πτήσεις εβδομαδιαίως προς 9 προορισμούς. Ακολουθεί η Θεσσαλονίκη με 52 εβδομαδιαίες πτήσεις, υπερέχοντας όμως σε προορισμούς, καθώς αριθμεί συνολικά 11.
Τη μεγαλύτερη αύξηση επιβατικής κίνησης για το 2017 σημείωσαν οι επιβάτες που ταξίδεψαν στα ελληνικά αεροδρόμια μέσω των εταιρειών του Ομίλου Lufthansa από την Άπω Ανατολή, φτάνοντας το 38%. Ακολουθούν οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες με αύξηση της τάξεως του 13%, εκ των οποίων οι Γερμανοί αυξήθηκαν σε ποσοστό 6%.
Αναλυτικά τα νέα δρομολόγια
Το εφετινό καλοκαίρι η Lufthansa εγκαινιάζει το νέο δρομολόγιο Σαντορίνη –Φρανκφούρτη, η SWISS εντάσσει στο πρόγραμμά της τη σύνδεση Καλαμάτα –Γενεύη, η Austrian Airlines παρουσιάζει 12 νέα δρομολόγια συνδέοντας τη Θεσσαλονίκη, την Κέρκυρα, τη Ζάκυνθο, το Ηράκλειο, τα Χανιά, τη Σκιάθο, την Κω, τη Ρόδο και την Κάρπαθο με αεροδρόμια της Αυστρίας και της Ελβετίας.
Επίσης, η Brussels Airlines θα συνδέει για πρώτη φορά την Κέρκυρα, τη Ζάκυνθο, τα Χανιά, την Κω, τη Μύκονο, την Καλαμάτα και τη Σαντορίνη με τις Βρυξέλλες. Η Eurowings, η υψηλής ποιότητας και χαμηλού κόστους θυγατρική της Lufthansa, θα προσφέρει εφέτος 18 νέες συνδέσεις ενώνοντας την Κέρκυρα, το Ηράκλειο, την Κω και τη Ρόδο με αεροδρόμια της Γερμανίας και της Αυστρίας. Η θυγατρική της SWISS, Edelweiss, θα συνδέει εφέτος τα Χανιά και τη Σάμο με τη Ζυρίχη.
Ρεκόρ 130 εκατ. επιβατών για τον Όμιλο Lufthansa το 2017
Στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής ενημέρωσης, ο κ. Peter Pullem, senior director Sales Central, Eastern and Southeastern Europe παρουσίασε τη στρατηγική του Ομίλου Lufthansa σημειώνοντας ότι αυτή στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: τις Premium Hub Airlines, τις Point-to point Airlines και τις αεροπορικές υπηρεσίες. Για το 2017, οι εταιρείες του Ομίλου σημείωσαν ρεκόρ 130 εκατ. επιβατών. «Το 2017 ήταν ένα έτος ορόσημο για τον Όμιλό μας με σημαντικές διακρίσεις. Η Lufthansa έγινε η πρώτη αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη που έλαβε την πιστοποίηση πέντε αστέρων από τη βρετανική εταιρεία συμβούλων αεροπορίας Skytrax. Αυτό το βραβείο αποτελεί αναγνώριση των προσπαθειών μας να κάνουμε τη Lufthansa μία από τις κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως» υπογράμμισε ο κ. Pullem.
«Η Lufthansa σήμερα είναι πιο σύγχρονη από ποτέ» είπε αναφερόμενος στη νέα εταιρική ταυτότητα. «Ο Όμιλος συνεχίζει να επενδύει σε νέα, περισσότερο αποδοτικά αεροσκάφη, ενώ η νέα ολοκαίνουργια Business Class της Lufthansa στο Boeing 777-9 σε δύο χρόνια, αποτελεί παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η Lufthansa ακολουθεί με συνέπεια αυτή τη στρατηγική» σημείωσε.
Επιπλέον, προωθούνται επενδύσεις προς την κατεύθυνση της εξατομίκευσης και ψηφιοποίησης των υπηρεσιών και προϊόντων, όπως η Josie, το ανθρωποειδές ρομπότ στο αεροδρόμιο του Μονάχου, που απαντά στις ερωτήσεις των επιβατών στο Terminal 2. Ακόμη, το αυτοματοποιημένο Check-in είναι ήδη διαθέσιμο στην EΕ όταν οι επιβάτες εγγράφονται με τον Miles & More λογαριασμό τους ή με το Lufthansa iD προφίλ τους και τέλος το Flynet Cont θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις ηπειρωτικές πτήσεις στο τέλος του 2018.
Το εφετινό καλοκαίρι οι αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου Lufthansa προσφέρουν στο ταξιδιωτικό κοινό 15.415 πτήσεις την εβδομάδα προς 308 προορισμούς σε 103 χώρες.