Το «ξεπάγωμα» των επενδύσεων στον χώρο της τεχνολογίας έχει για οδηγό τις εταιρείες των τηλεπικοινωνιών, οι οποίες πλέον δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στα δίκτυα νέας γενιάς (NGN) και στις προηγμένες υπηρεσίες κινητής – σταθερής τηλεφωνίας.
Στο πεδίο του ανταγωνισμού έχει μπει δυναμικά και η συνδρομητική τηλεόραση, καθώς όλοι οι μεγάλοι πάροχοι επιδιώκουν να προσεγγίσουν το κοινό με το δικό τους τηλεοπτικό περιεχόμενο.
Στον τηλεοπτικό χορό και ειδικότερα στο pay TV εισέρχεται σύντομα και η Wind, που ήδη ολοκληρώνει την πιλοτική λειτουργία του σε 1.500 χρήστες.
Με επενδύσεις που κάθε χρόνο κινούνται στα επίπεδα των 95-100 εκατ. ευρώ, ισχυρούς δείκτες κερδοφορίας, υπερσύγχρονο δίκτυο και ενισχυμένη την πελατειακή της βάση, η ελληνική εταιρεία τηλεπικοινωνιών «βλέπει» πλέον στα ίσια τους ανταγωνιστές της.

Στρατηγικά βήματα


«Το comeback της Wind συντελείται με στρατηγικά βήματα»
ανέφερε χαρακτηριστικά πριν από λίγες ημέρες στον ετήσιο απολογισμό της εταιρείας ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της κ. Νάσος Ζαρκαλής.

«Την περίοδο 2016-2017 μπήκε η σφραγίδα της οικονομικής ανάκαμψης της Wind, αποτελώντας το εχέγγυο για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον»
δήλωσε ο κ. Ζαρκαλής, επισημαίνοντας ότι η εταιρεία παρουσίασε επί δύο συνεχόμενα χρόνια αύξηση εσόδων και λειτουργικής κερδοφορίας, τάση που θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο το 2018.
Συγκεκριμένα, σε επίπεδο οικονομικών επιδόσεων, πέρυσι η Wind πέτυχε αύξηση εσόδων και ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της (EBITDA).
Ειδικότερα, στο τέλος της περασμένης χρονιάς, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας έφτασε στα 494 εκατ. ευρώ και ήταν αυξημένος κατά 3,9% σε σχέση με το 2016, ενώ το EBITDA ανήλθε στα 102,7 εκατ. ευρώ, ενισχυμένο κατά 13,4%.
Στην κινητή τηλεφωνία τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 2,8% και διαμορφώθηκαν στα 313,2 εκατ. ευρώ, ενώ στη σταθερή η αύξηση ήταν 5,8%, με τα έσοδα να ανέρχονται σε 181 εκατ. ευρώ.

Επέκταση

Το 2017 έκλεισε με επενδύσεις ύψους 95 εκατ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαίων να διοχετεύεται στην επέκταση των νέων προηγμένων δικτύων κινητής τηλεφωνίας και στην ανάπτυξη υποδομών νέας γενιάς στη σταθερή (VDSL, FTTx).
Σε ό,τι αφορά την κινητή τηλεφωνία, η κάλυψη 4G στο τέλος του προηγούμενου έτους άγγιξε το 87,1%, με στόχο να αυξηθεί στο 95% μέχρι το τέλος του 2018.
Επίσης, με γρήγορους ρυθμούς προχωρεί και η επέκταση του δικτύου οπτικών ινών. Εκτιμάται ότι στο τέλος του εννεαμήνου του 2018, το δίκτυο οπτικών ινών της εταιρείας θα καλύπτει 170.000 γραμμές πανελλαδικά, ενώ στόχος είναι να φτάσει τις 442.000 γραμμές στο τέλος του 2019.

«Ολα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα να αυξάνεται η συνδρομητική βάση της εταιρείας και να βελτιώνεται συνεχώς ο δείκτης ικανοποίησης των πελατών, γεγονός που οδηγεί σε σημαντικό περιορισμό των αποσυνδέσεων»
ανέφερε ο κ. Ζαρκαλής.

Αύξηση πελατών

Η πελατειακή βάση της κινητής τηλεφωνίας αυξήθηκε σε 3,8 εκατ. το 2017 (οι χρήστες καρτοκινητής αγγίζουν τα 2,97 εκατ.), ενώ κατά 25,2% αυξήθηκαν και οι ενεργοί χρήστες smartphones, διπλασιάζοντας την κίνηση δεδομένων σε σχέση με το 2016.
Στη σταθερή τηλεφωνία η πελατειακή βάση των συνδρομητών με απελευθερωμένη γραμμή LLU και NGA ήταν 529.000 (μερίδιο 28,1% στη συνολική αγορά), ενώ οι συνδρομητές με συνδυαστικές υπηρεσίες κινητής, σταθερής και Internet ξεπέρασαν τους 219.000.
Οι επενδύσεις της εταιρείας εφέτος αναμένεται να φθάσουν στα 105 εκατ. ευρώ με κατώτερο ύψος τα 95 εκατ. ευρώ. Στο τέλος του 2017 η Wind είχε ρευστότητα 150 εκατ. ευρώ, η οποία προορίζεται μεταξύ άλλων και για την εξαγορά της Forthnet.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ