Συνολικά 15 ελληνικά ντοκιμαντέρ μικρού και μεγάλου μήκους προβάλλονται κατά τη διάρκεια του 4ου φεστιβάλ ντοκιμαντέρ «Με τα μάτια ανοιχτά» που διοργανώνει η Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων μαζί με την Ενωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Το φεστιβάλ, το οποίο άρχισε την Πέμπτη 29 Μαρτίου, θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 1 Απριλίου, δίνοντας στο κοινό την ευκαιρία να παρακολουθήσει κάποιες από τις σημαντικότερες –κατά τους διοργανωτές –ελληνικές ταινίες τεκμηρίωσης των τελευταίων χρόνων.
Επίσης, πολλοί από τους συντελεστές των ταινιών θα συνομιλήσουν με το κοινό μετά το πέρας των προβολών των ταινιών τους, ενώ τα δύο μονόωρα Case Studies της Παρασκευής 30 και του Σαββάτου 31 Μαρτίου, με παρουσία των συντελεστών των επιλεγμένων ταινιών, θα φέρουν το κοινό πιο κοντά με την ιδέα, τις συνθήκες παραγωγής αλλά και τα «μυστικά» τους.
Μάλιστα, η έναρξη του φεστιβάλ σηματοδοτήθηκε από ένα ιδιαίτερο masterclass με τον πολυβραβευμένο μοντέρ Niels Pagh Andersen. Ηταν μια μοναδική ευκαιρία για τους έλληνες ντοκιμαντερίστες και τους λάτρεις του κινηματογράφου να ακούσουν και να γνωρίσουν από κοντά τον μοντέρ των ταινιών «The Act of Killing» (2012), «The Look of Silence» (2014) και του υποψήφιου εφέτος για Oσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ «Human Flow» (2017)
Πρόγραμμα Σαββάτου 31 Μαρτίου
18.00 – Η ΜΕΓΑΛΗ ΟΥΤΟΠΙΑ (2017, 90′), σκηνοθεσία: Φώτος Λαμπρινός
1917-2017: Ενας αιώνας από την Οκτωβριανή Επανάσταση. Το μεγάλο όραμα που συνεπήρε εκατομμύρια ανθρώπους σε όλον τον πλανήτη γέννησε μεγάλες ελπίδες, όνειρα, οράματα και μαζί εξεγέρσεις, πολέμους, καταστροφές, που σημάδεψαν ανεξίτηλα ολόκληρο τον 20ό αιώνα. Η ταινία αφηγείται την πρώτη κρίσιμη διαδρομή (1917-1934) αυτού του οράματος στη χώρα στην οποία γεννήθηκε, τη Σοβιετική Ενωση, ανατρέποντας πολλά από τα ως σήμερα γνωστά στερεότυπα.
20.30 – ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΙΡΟ ΠΟΛΕΜΟΥ (2016, 88′), σκηνοθεσία: Τίμων Κουλμάσης
Με φόντο τη γερμανική κατοχή, η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός έρωτα, του Πέτρου Κουλμάση, βοηθού καθηγητή στο μυστηριώδες Γερμανικό Επιστημονικό Ινστιτούτο της Αθήνας (στην πραγματικότητα καταφύγιο αντιστασιακών φοιτητών), και της Νέλλης, νεαρής φοιτήτριας στη Σχολή Καλών Τεχνών.
22.25 – ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ ΘΥΜΑΤΑΙ (2018, 90′), σκηνοθεσία: Κώστας Φόλλας
Σύμβολο στον αγώνα κατά του φασισμού, το μικρό τσεχικό χωριό Λίντιτσε -αδελφοποιημένο με το Δίστομο –ισοπεδώθηκε ολοσχερώς από τους Ναζί, ως αντίποινα για τη δολοφονία του Ράινχαρντ Χάιντριχ.
18.00 – SUDAMÉRICA: ΤΑ ΧΙΛΙΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ (2018, 104′), σκηνοθεσία: Δήμητρα Ζήρου
Ενα ντοκιμαντέρ εμπνευσμένο από ένα οδοιπορικό 17.135 χλμ. της ελληνικής ΜΚΟ Green Project, από την Κολομβία ως τη Γη του Πυρός. Από τις φυτείες του καφέ της Κολομβίας και τα υψίπεδα του Περού και της Βολιβίας, στο Παντανάλ της Βραζιλίας, τον μεγαλύτερο υγροβιότοπο στον πλανήτη, και τα παγόβουνα της Νότιας Χιλής, στη Γη του Πυρός και ακόμα νοτιότερα, εκεί που ο Ατλαντικός και ο Ειρηνικός ενώνουν τα νερά τους.
20.10 – ΑΛΥΚΕΣ (2014, 35′), σκηνοθεσία: Ηρα Ντίκα, Γιώργος Σαβόγλου
Σαράντα ημέρες χρειάζονται για να σχηματιστούν λίγα μόνο χιλιοστά αλάτι. Το πορτρέτο ενός τοπίου. Ενα εικαστικό ντοκιμαντέρ για τις αλυκές του Αγγελοχωρίου.
21.00 – ΟΙ ΝΥΜΦΕΣ ΤΟΥ HINDU KUSH (2011, 80′), σκηνοθεσία: Αννέτα Παπαθανασίου
Στο ΒΔ Πακιστάν, στα βουνά του Ινδικού Καυκάσου, ζουν 4.000 Καλάσα, μια αρχέγονη φυλή, που πιστεύει σε νύμφες, θεούς και ξωτικά καταφέρνοντας να διατηρήσει την παράδοσή της ανάμεσα σε 165 εκατομμύρια μουσουλμάνους. Το όνειρο της Σαμίμ, της πρώτης κοπέλας που σπούδασε στο πανεπιστήμιο, είναι να δουλέψει στη ΜΚΟ «Ελληνες Εθελοντές», που διοργανώνει αναπτυξιακά και εκπαιδευτικά έργα στην περιοχή. Ξαφνικά οι Ταλιμπάν απάγουν τον Λερούνη.
22.30 – ΕΓΩ ΚΑΙ Ο ΙΣΚΙΟΣ ΜΟΥ: ENA ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ (2017, 100′), σκηνοθεσία: Μιχάλης Αριστείδου, Ιωάννης Γρηγορόπουλος
Μια παρέα φίλων ξεκινά ένα ταξίδι με σκοπό να ανακαλύψει τον άνθρωπο και μουσικό Νίκο Παπάζογλου. Περπατάνε στα μονοπάτια που ο ίδιος διάβηκε, στα μέρη όπου έζησε, δημιούργησε, αγάπησε και αγαπήθηκε όσο λίγοι. Ενα ταξίδι σε Αθήνα, Νίσυρο, Θεσσαλονίκη, με τη μουσική να έχει τον πρώτο λόγο.
HeliosPlus